Op mijn mobiele telefoon met Vodafone prepaid komen de SMS'jes van 1 mobiel nummer niet aan. SMS'jes die ik verzend komen bij dat mobiele nummer wel aan. Ook bellen naar en bellen van dat mobiele nummer is geen probleem. SMS'jes van andere mobiele nummers ontvang ik wel.
Het andere mobiele nummer waar het over gaat is een Simyo abonnement. Het eerste wat gecontroleerd is, was of die SMS'jes ook echt verzonden werden. Dat leek wel het geval te zijn. Dit is daarna door Simyo met onderstaande bericht bevestigd.
Wij vinden het vervelend dat u per sms het telefoonnummer 06... niet kunt bereiken. Volgens onze gegevens staat uw telefoonnummer goed aangesloten op het netwerk. Wij zien inderdaad dat dat u op 15 mei 2015 drie sms'jes heeft verstuurd naar het telefoonnummer 06.... Deze zijn volgens ons systeem uitgestuurd en wij hebben voor de zekerheid ook gebeld met de KPN netwerkspecialist, ook hier werd aangegeven dat de sms'jes juist zijn verstuurd en aangeboden bij Vodafone. Wanneer u een sms verstuurd, wordt deze via onze berichtencentrale afgeleverd bij de de berichtencentrale van de ontvanger. In dit geval is dat de provider Vodafone. Aangezien het afleveren van de sms'jes die u heeft verstuurd door ons goed zijn aangeboden bij de berichtencentrale van Vodafone, dient de ontvanger met het telefoonnummer 06... contact op te nemen met zijn/haar klantenservice.
Vervolgens is er telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Die konden het probleem niet direct oplossen. De vraag werd doorgezet naar de technische dienst. Later ben ik teruggebeld met het bericht dat de technische dienst geen problemen heeft kunnen vinden en dat de zendende partij het probleem moest onderzoeken.
Zoals beschreven had de zendende partij het probleem al onderzocht. Daarmee is dit een "van kastje naar de muur" verhaal geworden. Maar ik zou dit probleem toch heel graag opgelost willen hebben. Wat nu?