mhnl_2000

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Red Together en Belsimpel

Hallo, 

 

Ik heb twee abonnementen op naam, een hoofd abonnement met Red Together met een mobielnr 1, en een simlonly abonnement gekoppeld aan Red Together. Omdat ik toe ben aan nieuw toestel wil ik graag een nieuw Red Together abonnement met toestel via Belsimpel. de iPhone 12 128 is daar namelijk met abonnement 778 euro en via Vodafone 888. Dat vind ik toch best een verschil, vandaar dat ik dit via BelSimpel wil doen. 

 

Mijn vraag is of ik een abonnement op die manier kan afsluiten met telefoon, en dat mijn abonnement intern gekoppeld wordt aan Red Together

 

Alvast bedankt!

10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @mhnl_2000

Welkom op de Community van Vodafone.
Het verschil in het tarief voor het toestel is afhankelijk van de prijsafspraken met fabrikanten. Daarnaast kunnen er verschillende acties zijn waardoor je bij een webwinkel of bij ons goedkoper uit kan zijn.

Vanaf 4 maanden voor de einddatum, is het mogelijk om je abonnement te verlengen. Je nieuwe abonnement gaat dan in op de einddatum van je huidige abonnement.
Je kunt bij Bij Belsimpel kiezen voor de optie verlengen met het desbetreffende nummer. Daarna kun je het abonnement selecteren (dit moet in dit geval het Red Together abonnement zijn) en daarna het toestel selecteren. Zodra je voor verlengen kiest, zal  je abonnement geupdate worden met de variant die je selecteerd.
Daar hoeft verder niets gekoppeld te worden.

Indien je niet het Red Together abonnement kunt selecteren, dan raad ik aan om dit niet te doen. Zodra je abonnement namelijk aangepast wordt. zal het abonnement omgezet worden naar de variant die je gekozen hebt. Is dit niet het Red Together abonnement, dan zal het abonnement wat hieraan gekoppeld is (Red Together Extra), zonder data komen te zitten. Dan moeten wij nog je abonnement gaan omzetten en opnieuw de koppeling tussen beide nummers maken. Dat zou zonde zijn. 
Ik raad dan ook aan om goed te controleren of je dit abonnement kunt selecteren.

mhnl_2000
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven,


Bedankt voor je reactie. Ik wil een abonnement afsluiten met het extra nummer van de Red Together. Het hoofdnummer heeft een abonnement. Ik wil mijn extra nummer verlengen met een toestel via BelSimpel. Als ik mijn nummer intoets op de site met verlengen optie, krijg ik geen mogelijkheid tot het kiezen voor Red Together. Het lijkt trouwens op geen enkele manier te kunnen. Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om daarvoor te kiezen.

 

Hoe moet ik nu de kosten verdeling zien tussen het hoofdabonnement en het extra abonnement?

 

 

mhnl_2000
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update: als ik via de Vodafone app het simonly abonnement verleng dan kiest ie niet voor een Red Together abonnement, maar voor een RED abonnement met 25GB. Die kan ik wel kiezen bij Belsimpel. Als ik het op die manier die, wordt dan (evt met een verzoek) het alsnog geregeld?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @mhnl_2000 
Je moet je niet in bochten gaan wringen om het voor elkaar te krijgen. Red Together is een heel ander abonnement dan Red met 25GB. Dus als je daar voor kiest dan krijg je waar Steven je al voor heeft gewaarschuwd, problemen met je Red Together Extra abonnement. Je kan dus niet even naar Red met 25 GB gaan en dan vervolgens op verzoek iets gaan veranderen, dat gaat echt niet.

Als je bij Belsimpel de mogelijkheid niet hebt, dan kan ik niets anders zeggen dan dat dit pech is. Waarschijnlijk ook een reden waarom het daar goedkoper is dan bij Vodafone zelf? En anders kan je ook eens contact opnemen met Belsimpel, misschien hebben die wel een oplossing voor je, als je echt daar je abonnement wil afsluiten. Vodafone heeft zo z'n eigen abonnementen en als je daar hulp bij wil dan kan iemand van Vodafone je helpen. Wil je bij Belsimpel je abonnement afsluiten, dan zou ik ook daar even vragen of het mogelijk is en wat je dan moet doen.

mhnl_2000
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tja, het is allemaal best verwarrend .  Als ik via de Vodafone app wil verlengen kiest ie zelf voor Red en is red together niet eens te kiezen. 

Ik wring me niet in bochten, ik wil weten wat er mogelijk is, als ik hetzelfde wil betalen, alleen via een andere partner. Zo duidelijk is het dus allemaal niet.

mhnl_2000
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Herstel, ik zie nu wel de optie.

mhnl_2000
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie alleen niet de Red Together Extra optie.

Hoe werkt dat?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hoe werkt wat? Ik begrijp nu niet meer goed waar je naar op zoek bent/wat je wilt. Kan je nog eens op een rijtje zetten wat nu de gewenste oplossing is? 

mhnl_2000
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik begrijp inmiddels dat Red Togheter Extra via BelSimpel niet mogelijk is.

Wat ik niet begrijp is dat als ik ingelogd ben in MyVodafone, ik wil verlengen met een toestel en dan niet de mogelijk zie om te kiezen voor een Red Together Extra. Ik kan alleen maar kiezen voor Red, Red Together of Start abonnementen.
Nergens online is de mogelijk te vinden om een Red Together EXTRA abonnement. En dat vind ik zo langzamerhand best frustrerend.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Red Together Extra is alleen mogelijk bij een Red Together abonnement. Als ik het goed begrijp heb je dat nu nog niet, toch? 

Stuur me anders eventueel even de nummers door waar het om gaat (in een privébericht, uiteraard), dan kijk ik het voor je na. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic