grayfoxhound

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Red Together - Machtiging

Hallo.

Ik wil samen met mijn broer, diens vriendin, mijn moeder, mijzelf en mijn partner samen in één Red Together abonnement.

Mijn broer is al omgezet als abonnementshouder van Red Together. Wij moeten dus overgedragen worden naar het contract van mijn broer. Het blijkt een hele onderneming te zijn. Telefonisch zijn wij doorverwezen naar de winkel om dit te doen omdat dan meteen snel en goed gedaan wordt.

Echter bij de winkel aangekomen bleek niemand gemachtigd en werden we weer weggestuurd. We vinden het overdragen via internet nogal onhandig en vertrouwen niet dat dat helemaal goed gaat en zouden dat het liefst in de winkel doen. (tevens omdat dat een stuk sneller gaat)

Omdat wij i.v.m. werken niet altijd samen aanwezig kunnen zijn vraag ik me af of het mogelijk is dat ik mijn broer een geschreven toestemming van ons meegeef met een kopie van onze ID's (en eventueel bankpassen) zodat hij naar de winkel kan om onze contracten over te dragen naar hem zelf.

Of moeten wij allen fysiek aanwezig zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi grayfoxhound

Helaas kan ik dit vanuit hier niet in orde maken voor je. Ik raad je aan om dit via de link van Energieboy aan te melden. Hierdoor wordt het automatisch omgezet voor je zonder dat jullie allemaal naar de winkel moeten gaan. Zover ik weet dient iedereen aanwezig te zijn in de winkel omdat de contractant van ieder abonnement erbij moet zijn.

In de reclame wordt niks vermeld over het verdelen van data. Er wordt verteld dat je samen gebruik maakt van een data pot. Maar ik ben wel van mening dat het op verschillende manieren opgevat kan worden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi grayfoxhound
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje zeg, dat is vervelend. Kom je in een winkel en dan kunnen ze je niet helpen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in een winkel werkt maar het klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Je zou toch denken dat iedereen je daar mee helpen kan. Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat er iemand speciaal daar voor aangesteld is om te doen?!

Ik ga er vanuit dat jullie allemaal al Vodafone klant zijn?
Dan heb ik hier informatie gevonden op de website van Vodafone:
Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. We raden je aan om daarna contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Klantenservice: 0800 - 020 00 56
Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur.
Za 09.00 - 18.00 uur


Wil het niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone via een privé bericht te sturen naar Facebook of Twitter. Daar zitten ook mensen die voor je kunnen kijken en je eventueel verder kunnen helpen. Maar met bovenstaande nummer moet het ook gewoon kunnen.

Succes en laat nog even weten of het is gelukt.
grayfoxhound
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Energieboy

Dank voor de snelle reactie.

In de vodafone winkel werd ons verteld dat er niemand aanwezig was die gemachtigd was om die abonnementen om te zetten, tevens een onbenullige noot over dat we niet moesten komen als het druk was omdat ze het dan niet wilde doen aangezien het dan druk zou zijn en er veel tijd in beslag zou worden genomen om het te regelen.

Daarnaast wordt ik telefonisch doorverwezen naar de winkel óf naar het overdrachtsformulier online. Dat laatste vergt nogal een hoop administratief werk vanuit onze kant waar wij niet echt vetrouwen in hebben dat dat meteen goed komt.

Wij hopen dus dat mijn broer op een andere tijdstip (en wellicht een andere Vodafone winkel...) wel terecht kan met geschreven toestemming (+ID) van de andere leden.

Mocht dit nou allemaal niet lukken en ons echt teveel gedoe worden, kan mijn broer zijn abonnement dan gewoon weer terug zetten naar RED (wat hij voorheen had, hij heeft het pas afgelopen week omgezet naar RED Together)

Extra vraag: als iemand in de Together groep zijn GB limiet heeft bereik, gaat dan automatisch het langzamer internet in? Of blijft die gewoon doorsurfen en lopen de kosten dan op?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Of je broer weer terug kan naar het oude abonnement, daar kan ik je niets over zeggen. Dat is echt aan Vodafone om je daarin te helpen. Maar eigenlijk verwacht ik niet dat je daar zoveel problemen mee krijgt om deze actie te moeten uitvoeren. Begrijp dat je er niet zoveel vertrouwen in hebt om het allemaal online te doen en dat het beter is als je iets face to face doet. Beetje jammer dat ze zo reageren in de winkel.

Eventueel kan Steven misschien voor je kijken. Hij is moderator van Vodafone en misschien dat hij iets voor je kan doen. Al hoewel ik denk dat hij je ook zal doorsturen naar het genoemde nummer en/of naar een winkel. De optie om met allemaal ID bewijzen en toestemmingen naar de winkel te gaan, is ook goed. Zou alleen nog wel even per telefoon vragen of dat mogelijk is of vragen door een chat te starten, dan weet je het ook gelijk goed.

Het antwoord op je extra vraag is als volgt:
Jullie krijgen allemaal 80GB in één bundel, die je dus gezamenlijk kunt delen. Als je Ziggo ook hebt dan krijg je 160GB. Iedereen kan daar vanuit graaien en het maakt dus niet uit wie hoeveel gebruikt. Je kan niet iedereen een potje toekennen met aantal GB's. Wanneer het potje van 80GB leeg is (met Ziggo 160GB) dan ga je naar een trager internet gebruik. Dit heet bij Vodafone BloX Internet: Met BloX Beperkt Internet blijf je in Nederland en de EU gratis online als je databundel op is. Je snelheid gaat dan wel omlaag. Video's kijken of muziek streamen zal niet meer lukken. Appen kan nog wel. Gelukkig maar! Lees hier alles over Beperkt Internet (BloX Internet).

Je kan natuurlijk wel, mocht je denken dat je broer teveel dataverbruik heeft dan kan je hem pauzeren. Maar dat zal denk ik niet zo snel iemand doen want je wilt iemand niet z'n data gaan verminderen 🙂
grayfoxhound
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Energieboy

Thnx voor je bericht, dan wacht ik eventueel de reactie van Steven hier af wat er mogelijk is. Wij willen het toch écht in de winkel gedaan hebben.

Ivm diverse werktijden (een iemand met ploegenrooster) is het voor ons weinig mogelijk om met zn allen tegelijk aanwezig te zijn in een vodafone winkel tijdens openingstijden. Daarom zou een goede oplossing voor ons zijn om mijn broer zelf te laten gaan met geschreven toestemmingen + kopie ID's.

Dank voor je antwoord op mijn extra vraag, wij begrepen vanuit de reclame's van Vodafone namelijk dat je GB's per persoon kon toewijzen, lichtelijk misleidend dus 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi grayfoxhound

Helaas kan ik dit vanuit hier niet in orde maken voor je. Ik raad je aan om dit via de link van Energieboy aan te melden. Hierdoor wordt het automatisch omgezet voor je zonder dat jullie allemaal naar de winkel moeten gaan. Zover ik weet dient iedereen aanwezig te zijn in de winkel omdat de contractant van ieder abonnement erbij moet zijn.

In de reclame wordt niks vermeld over het verdelen van data. Er wordt verteld dat je samen gebruik maakt van een data pot. Maar ik ben wel van mening dat het op verschillende manieren opgevat kan worden.
grayfoxhound
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ok, na een heeeeele lange weg, en veel wikken en wegen maar wel meedenkende en meewerkende medewerkers van Vodafone zijn de abonnementen van mij en mijn broer omgezet! (yeuy!)

Nu het volgende. In het scherm profiel bij Mijn vodafone kan je de datapot beheren. Het telefoonnummer van mijn broer staat erboven met 160 GB en bij mijn telefoonnummer staat 0 GB.

Wel staat ernaast "Red Together Datapot160 GB voor 2 Red Together groepsleden" (zie onderstaande afbeelding, beide knoppen staan op groen om mee te doen met de pot)




Betekend het nou wél dat ik ook meedoe met de 160 GB pot, of enkel mijn broer en ik 0? Want van de WiFi af gaat mn internet nu megatraag (het is allemaal net pas omgezet)
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi grayfoxhound
Beetje gek, eigenlijk zouden jullie nu samen 160GB moeten kunnen zien.
Tenminste, dat is bij mij hier in huis ook. Kan zijn dat ze nog bezig zijn met omzetten en dat het administratief nog een dag duurt of zo. Ik zou daarop nog even wachten en anders nog even vragen aan de klantenservice van Vodafone.

Maar je staat nu samen op die 160GB, zo zie ik dat staan. Dan moet dat goed zijn.
Vragen kan je ook aan mensen op Facebook of Twitter (privé bericht sturen naar Vodafone). Die kunnen in het systeem voor je kijken en daar direct antwoord op geven. Let wel op: ze werken op volgorde vragen af, als het druk is kan het even duren.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als ik het zo zie grayfoxhound, dan staat alles goed en maken jullie beide gebruik van de groepsbundel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic