Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Problemen samsung S4

Hallo,

Iets langer dan een week heb ik de nieuwe update, naar lollipop. Helaas heb ik ook weer met deze update problemen.
- Op mijn vergrendelscherm witte blokjes i.p.v. cijfers en letters.
- Geen led-lampje meer die aangeeft of ik een bericht heb.
- Telefoon die vast slaat, (telefoon lag aan de oplader en alleen de wekker was afgegaan).
- Programma's die niet reageren.

Heel vervelend, maar kan gebeuren. Dan maar proberen de fabrieksinstelling terug te zetten, hoe vervelend ik dit ook vind. Dit heeft bij de vorige update ook geholpen.

Nu heb ik alleen ook het probleem dat, wanneer ik een back-up wil maken van mijn gegeven, het programma niet alle gegevens wilt back-uppen. Hij geeft bij één onderdeel een fout melding (applicaties intern geheugen). Ik heb deze afzonderlijk geprobeerd te back-uppen, helaas werkt dit ook niet.

Ik ben nu al een uur bezig. Heeft iemand hier misschien een tip voor? Aangezien ik eerst van alles een back-up wil hebben voordat ik de fabrieksinstellingen terug wil zetten...

Alvast bedankt!
37 Reacties 37
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Dankje! Ben nu alvast mijn oude telefoon aan het instellen (ontgrendelingspatroon ben ik vergeten dus dat is mijn eerste missie)

Dankje, dan weet ik nu dat het niet aan mij lag! Alleen jammer want sommige dingen zijn handiger uitleggen met een foto
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Alvast succes met het installeren van je oude telefoon Lkoster. Mocht je nog in de toekomst vragen hebben laat deze dan weten :).

Succes in ieder geval met de rest!
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
SamsungExpert AnnabelleNog een vraagje....ik heb in mijn s4 een micro simkaart en die past niet in mijn oude s2. Hoe kan ik dit oplossen.....Die oude s2 zou mijn tijdelijke toestel zijn dan omdat die s4 opgestuurd moet worden.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Lkoster,

Je kunt de bestanden van de micro af overzetten op je computer/ laptop en eventueel via Samsung kies terug op je oude telefoon zetten.
Als het foto's zijn kun je ook kiezen om het te uploaden naar dropbox. Dit is een online cloud waarin je documenten, films en fotos kunt bewaren. Dropbox kun je dan installeren op je oude telefoon, computer en als de nieuwe telefoon terug komt ook daarop zodat je altijd toegang hebt tot je foto's etc.

Groetjes stevied86
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoii,

Het gaat mij niet om de gegevens zoals foto's, daar heb ik al een back up van gemaakt met samsung kies.

Het gaat mij er om dat mijn simkaart niet in mijn oude telefoon past, aangezien in de s4 een micro gaat en in de s2 een gewone grotere.

Groetjes

Anonymous
Niet van toepassing
Ow sorry,

Dan kun je of je simkaart laten knippen of een nieuwe aanvragen en deze op je nummer laten activeren in een van de winkels of een simkAart bestellen via de klantenservice.

Groetjes stevied86
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
geeft niks,

knippen heeft geen nut aangezien ik hem niet groter kan knippen haha.

Ben vandaag langs de winkel geweest. Ook zij waren niet bekend met de twee jaar garantie van Samsung op de mobiele accessoires. Ze gaan nu wel een nieuwe snoer voor mij bestellen die ik daarna kan ophalen. Verder hebben ze mijn telefoon opgestuurd en nu moet ik 1 tot 2 weken wachten tot ik hem terug heb.

Toch bedankt voor alle tips.
Anonymous
Niet van toepassing
Ja haha,

Hoop voor je dat het opgelost kan worden!

Groetjes Steveied86
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hallo,

Vandaag langs de winkel geweest om alles weer op te halen. Had een smsje gehad dat mijn nieuwe oplaadsnoertje en mijn telefoon klaar zouden liggen. Nu moest ik werken dus mijn ma haalde het op voor mij. Nu krijg ik weer te horen dat ik het snoertje niet mee krijg want ik heb er maar een half jaar garantie op. Ik heb in de winkel laten zien dat ik twee jaar garantie heb op accesoires (via de site van samsung waarop staat accesoires twee jaar garantie). Nu heb ik nog geen oplader en begin het beetje vervelend te vinden. Wij moeten continu op en neer reizen naar Breda wat ook in de kosten gaat zitten (60 kilometer heen en terug). Kan iemand mij uitleggen waarom er eerst een nieuw snoertje wordt besteld voor mij en als ik die vervolgens kom ophalen ik hem niet meekrijg.

stevied86SamsungExpertAnnabelle misschien één van jullie?

Verder is er niks met mijn telefoon gedaan. Er was al nieuwe software opgezet en nog één van die dingen dat had niet geholpen. Ik moest mijn telefoon opsturen waardoor ik 1.5 week zonder mijn telefoon heb gezeten. Nu krijg ik een briefje terug met dat mijn telefoon vast loopt en/of uit valt doordat er te veel apps open staan, of apps fout zijn of mijn geheugenkaart defect is. Euhh....dit was het probleem niet....Ik ben dus 1.5 week mijn telefoon kwijt geweest voor niks....Want er is niet gekeken naar de gegeven problemen....
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Lkoster,

Volgensmij is de standaard garantie op accessoires anders dan op het toestel zelf en is dit vaak maar 3 of 6 maanden. Als dit inderdaad op het contract staat dat hierover ook 2 jaar garantie zit dan zouden ze dat niet kunnen ontkennen omdat je het zwart op wit hebt. Als je inderdaad 60 kilimeter heen en terug moet reizen om een accessoire is het waarschijnlijk goedkoper om er een apart te kopen i.v.p. het reizen.

Bij het reparatie bedrijf hoor ik wel vaker dat er alleen een software update word gedaan als het probleem niet in de hardware word gevonden. Hiervoor zul je toch een klacht moeten indienen bij het reparatie bedrijf.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
hoi MrMister

Zoals je op deze site kunt lezen http://www.samsung.com/nl/support/warranty/ staat dat je op mobiele assecoires gewoon 2 jaar garantie hebt....

Ik heb vanmiddag nog geprobeerd te bellen. Reparatiebedrijf was al gesloten (terwijl mij verteld werd dat ze tot 21.00 uur open zouden zijn). Die kan ik pas dinsdag weer bellen. Vodafone klantenservice zelf kon geen informatie zien, hebben ook geprobeerd nog te bellen maar ook zij kregen ze niet te pakken.
Ze gaven ook aan dat ik een klacht in moesten dienen bij vodafone want dan kunnen zij uitzoeken hoe dit zit.

Ik was vanmiddag echt even boos, je vertrouwd op de deskundigheid van anderen. Je laat je telefoon achter wat ik ook al niet fijn vind. Waren hele vriendelijke mensen in de winkel, hadden me goed geholpen en dan krijg je je telefoon terug, hebben ze heel iets anders gedaan en krijg ik ineens de oplader niet mee.

Ben nu maar mijn telefoon weer aan het terugzetten, oplader mogen lenen van iemand anders maar dat is dan maar een tijdelijke oplossing.

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen met de klacht, al hou ik niet van klachten indienen...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai Lkoster,

Inderdaad als ik zo kijk op de Samsung website staat er 2 jaar garantie. Ik ga dit voor je navragen of dit de garantie is die Samsung meegeeft wanneer je en product uit hun Estore koopt of dat dit en andere reden heeft. Kom dus nog terug op je vraag!

Hopelijk is je probleem in ieder geval zo snel mogelijk opgelost.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hallo,

Ik had de site in de winkel ook laten zien. Hij heeft toen zelfs nog naar een collega gebeld en zei dat ik gelijk had. Hij had het snoertje niet op voorraad dus hij moest besteld worden. Netjes een smsje gehad dat hij binnen was. Vervolgens als ik hem op kom halen krijg ik hem niet mee....erg raar...

Helaas het eerste probleem waarvoor mijn telefoon opgestuurd zou worden, scherm die donkerder wordt terwijl hij op voluit staat, is niet opgelost. Maar als ik de kaartjes moet geloven hebben ze ook naar totaal iets anders gekeken (telefoon die vast loopt/uit valt, had ik helemaal geen last van...ook niet als probleem aangegeven. Verder waren mn accessoires ook in orde, knap want ik had geen accessoires meegestuurd).

Het tweede probleem...de blokjes...dat is nog afwachten. Duurde na een reset altijd 1 a 2 weken....ben benieuwd...

Bedankt voor de moeite alvast!
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Vandaag weer 1.5 uur bezig geweest met bellen naar de klantenservice en alles. Het zag er hopeloos uit maar gelukkig was daar eindelijk iemand die alles kon oplossen!

Hiervoor complimenten aan Daisy van de klantenservice.

Blijkbaar zijn er wel reparaties uitgevoerd aan mijn toestel en hebben ze waarschijnlijk de verkeerde kaartjes meegegevn. Ze hebben namelijk het volgende gedaan:
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Behuizing vervangen
- Display vervangen
- Module moederbord vervangen
- Software update
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

En ook voor het oplader probleem heeft zij een oplossing geboden. Ik mag een nieuwe halen, de factuur indienen en dan wordt het vergoed.

Helaas het probleem van mijn scherm die af en toe een paar tinten donkerder wordt is er nog steeds...maar als het daar bij blijft ben ik tevreden!

Nogmaals bedankt aan Daisy! Omdat zij de eerste vanuit Vodafone zelf is die mij echt heeft kunnen helpen.

De rest vanuit het forum ook bedankt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Namens het gehele forum - Geen dank ;)!

Daar zal Daisy vast zeker ook blij mee zijn Lkoster dat en klant weer en glimlach heeft :). Heb je in de toekomst nog vragen of problemen dan weet je het forum in ieder geval te vinden, nog en fijne avond verder.
Anonymous
Niet van toepassing
Super om te horen!!!!

Groetjes stevied86
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te horen dat het is opgelost! Ik zal het topic nu sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic