dvdmark

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update iOS8

Op 6 april heb ik mijn iphone5 geupdate van iOS7 naar iOS8. Vanaf dat moment werkte het toestel niet goed meer. Kreeg steeds de melding toestel activeren waarna ik emailadres en wachtwooord moest invullen. Nadat het toestel werd uitgeschakeld moest alles weer worden geactiveerd. Soms ging het 5 min. goed, soms een 1/2 uur. Maar steeds weer hetzelfde probleem. Ik ben 3 x bij de Vodafoonwinkel geweest die het probleem niet konden verhelpen. Vervolgens 2x in Amsterdam bij Apple geweest waar het ook niet werd verholpen en men mij terugstuurde naar Vodafoon. Het zou de Sim card zijn wat niet het geval was. Dat was eind april. Ook Vodafoon stuurde het toestel achtereenvolgens naar Apple (3 x) waarna het vervangen zou worden. Gebeurde echter niet. Steeds zat er 1-2 weken tussen voordat het toestel terug was. Daarna is het toestel nogmaals naar Dynafix gestuurd, doch ook daar kwam het defect van terug. Soms werkt heet 5 min. en dan weer niet. Er zijn verschillende screenshots gemaakt door de Vodafoonmensen in de winkel die het probleem ook hebben gezien en kennen. Maar ook niets kunnen doen omdat zijn niets mogen. Inmiddels is het 26 juni. ben ik weer bij Vodafoon geweest die weer het toestel gaan opsturen. Ook heb ik Vodafoon zakelijk gebeld met de klacht, maar ook dat lost niets op. Probleem is dat als het toestel het even doet men denkt dat het verholpen is, maar dat is juist niet het geval. Toestel is nog geen 2 jaar oud en valt dus binnen de Vodafoon garantie. Maar dat is een wassen neus. Ongelofelijk hoe een bedrijf een klant nu bijna 3 maanden zonder telefoon laat zitten. Om toch te kunnen bellen kreeg ik de suggestie om bij MediaMarkt maar een prepaid toestelletje van € 40,- te kopen waar ik de Sim-card dan in kon gebruiken.
Vandaag is het toestel dus weer naar Dynafix gestuurd. Geschatte duur van de "reparatie" is 1-2 weken. We zitten dan in juli. Abonnement loopt gewoon door.
Volgens mij is dit een record "slechte service" of heeft iemand het nog slechter meegemaakt. Dan weet ik wat ik kan verwachten. De mensen die ik bij Vodafoon aan de telefoon spreek zeggen nog geen dag zonder hun smartphone te kunnen. Maar voor hun klanten geldt dit zeker niet. Voor geinteresseerden, het dossier ligt bij Vodafoon in de Vijzelstraat te Arnhen!
Wie helpt?

Edit Gino_: Ik heb de titel van je topic aangepast zodat deze duidelijker wordt voor andere gebruikers.
9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Hey dvdmark,

Vervelend dat dit gebeurt. Wat je kunt proberen is het volgende: je kunt het toestel of terug zetten naar fabrieksinstellingen via itunes of via de telefoon zelf. Vergeet niet een backup te maken van je toestel. Ik raad persoonlijk aan via itunes om hem vervolgens ook te activeren via itunes.

Wat je ook kunt proberen is (mits dat je een laptop of pc hebt) de iPhone opstarten in DFU modus. Hiervoor dien je de home knop en aan/uit knop ingeduwd houden tot dat er een stekker in beeld verschijnt (meestal na een minuut). Vervolgens koppel je hem aan iTunes en zeg je iPhone herstellen.

Je gaf al aan dat het de simkaart niet was. voor de zekerheid zou je eventueel een nieuwe simkaart kunnen activeren om het uit te sluiten. Deze kun je halen bij een Vodafone winkel.

Als ik het goed begrijp is de telefoon nu voor een 2 keer opgestuurd binnen 3 maanden naar dynafix en 3 X naar Apple. Het opsturen naar dynafix valt onder de garantie van de eerste reparatie bij dynafix. Als het daarna nog niet werkt meteen weer terug sturen. Tevens raad ik je ook aan om alle gegevens van de reparatie te bewaren (Irma voda nummers) samen met de datums waarop het verstuurd werd. Mocht het namelijk zo ver komen dat het na 3 keer opsturen nog niet werkt dan heb je recht op een coulance swap. Dit kun je regelen via de klantenservice.

Wat je zou kunnen proberen is contact opnemen met de klantenservice, situatie uitleggen en eventueel checken wat hun zeggen. Maybe dat ze de coulance swap al aanbieden. Niet geschoten.....

Ik hoop voor je dat je aan bovenstaande iets hebt en dat het snel is opgelost voor je.

dvdmark
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Steven voor je antwoord. Maar al je suggesties zijn al uitgevoerd. Toestel is teruggezet naar fabrieksinstelingen, SIMcard is tweemaal vernieuwd, het opstarten via itunes verschillende malen geprobeerd. Kortom niets lukt. Tweemaal bij Apple geweest, daarna nog tweemaal opgestuurd naar Apple door Vodafoon, driemaal naar Dynafix, coulanceswap aangevraagd vanuit de Vodafoon vestiging, maar afgewezen.
Je begrijpt dat in deze 3 maanden de vele specialisten bij Apple en Dynafix dit ook al geprobeerd hebben. Helaas gaat het toestel na een korte werking toch weer in de fout. Zelfs na ontvangst in de Vodafoon winkel zelf in aanwezigheid van het personeel.
Al deze pogingen, tijd en ergenis zijn vele malen duurder dan het vervangen van de iPhone.
Zoals gezegd, donderdag j.l. is het toestel vanuit de Vodafoonwinkel weer opgestuurd naar Dynafix. Ik vind het schandalig dat dit op deze wijze wordt behandeld. Imagoschade deert Vodafoon blijkbaar ook niet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
dvdmark

Een coulanceswap wordt in de regel uitgevoerd nadat je het toestel drie keer voor hetzelfde defect hebt opgestuurd ter reparatie (via Vodafone zelf, dus de reparaties bij de Apple Store tellen niet mee). Is het toestel misschien telkens voor een ander defect opgestuurd?
dvdmark
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje Bedankt. Het toestel is steeds voor hetzelfde probleem opgestuurd. Dat maakt het zo bizar. Het is een software probleem dat zo diep zit dat zelfs een volledige reset niet helpt. In de Vodafoon winkel kennen ze het probleem omdat ze het zelf ook hebben waargenomen en een printscreen van hebben gemaakt die meegestuurd is.
Helaas met geen enkel resultaat. Inmiddels zijn er bijna 11 weken voorbij zonder werkende telefoon. Moedeloos is nog zwak uitgedrukt.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@dvdmark,

Als je het toestel nu drie keer opgestuurd hebt naar Dynafix binnen 3 maanden voor dezelfde klacht en je hebt dus ook drie IRMAvoda-nummers, dan raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dan voor je nakijken of het mogelijk is alsnog een coulanceswap aan te vragen. Via het Forum kunnen we je hier helaas niet mee helpen.
dvdmark
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het antwoord dat ik kreeg is dat een coulanceswap niet meer geldt vanaf 4 maanden voordat het abonnement is afgelopen. Wist jij dit overigens? Niemand van je collega's alleen xxx van het Online Service team. Iedereen adviseert dus iets dat niet kan.
Succes.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey dvdmark

Ik wist hiervan alleen echter lees ik nergens je einddatum van je contract. Vandaar dat ik het ook niet medegedeeld heb. Had ik misschien wel moeten vertellen.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic