Lykke

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alleen 2G met mijn Iphone 5 in deel van Aalsmeer

Vanaf 23-6 (misschien 1of 2 dagen eerder) kan ik alleen met 2G bellen en gebeld worden als ik op mijn thuisadres bent (1431VV), in begin dacht ik dat het aan mijn mobiel lag, ik had en heb nog 3-4 strepen op 3 G.
Ik ben bij Applestore geweest, zij dacht dat de antenne stuk was, heb een nieuwe erin laten zetten, maar hielp niet.
Vrienden met Samsung of Iphone 6 doet het wel bij mij, maar 2 andere met Iphone 5, hebben precies dezelfde probleem, als ik 2-3 straten verder ben doet 3G het wel
Moet ik opzoek naar een nieuwe mobiel of een nieuwe provider ??
11 Reacties 11
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Lykke

De generatie van de Iphone 5 gebruikt andere frequenties betreft netwerk signalen dan de andere generaties van de Iphone.
Via kun je zien wat de dekking is met een Iphone 5 https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml, tevens kun je hier ook zien of er een storing is.

Wat je kunt proberen is een kruistest. Hiermee gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Is het de simkaart dan krijg je vanuit vodafone een nieuwe simkaart.
Je kunt dit tevens ook in een vodafone winkel doen, mijn collega's helpen je hiermee graag verder.

Ik raad je ook eens aan om de instellingen van het internet te controleren via http://handleidingen.vodafone.nl/web om te zien of deze correct staan. Let hierbij op dat bij netwerkmodus ook 3g en 4g geselecteerd is.

Je kunt tevens contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen inzien of er eventueel iets niet goed staat of eventueel een blokade opstaat.

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Had je in het begin thuis 3-4 strepen 3G?

Je vrienden zitten wellicht op 4G. Vodafone heeft betere 4G-dekking dan 3G-dekking in grote delen van Nederland nu. Helaas heeft de iPhone 5 er maar beperkt ondersteuning voor waardoor jij er waarschijnlijk geen plezier van hebt 😞

Maargoed, los daarvan is het wel raar dat je 3G het niet goed meer doet. Je zou kunnen proberen de netwerkinstellingen te laten herstellen, dat helpt weleens (wel zijn je wifi-instellingen dan ook weg!)

Als je het probleem overal hebt (niet alleen thuis) dan is de kans groot dat het je toestel is.
Lykke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Volgens netwerkdekking zou ik 3G moeten hebben en dat had ik ook tot ongeveer 3 weken terug 😞 ik heb al klantenservice gebeld, maar er is geen storing geweest of iets veranderd volgens hun.
Ik heb een nieuwe simkaart gekregen, maar ook dat hielp niet, hij doet het wel in de Samsung.
wat ik niet begrijp is dat mijn mobiel het wel doet een stuk buiten mijn woonadres !!
Lykke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net 1 beltegoed kaartje van Jumbo gekocht en met dat kaartje doet 3G het op lijn adres ???? dus dan moet het probleem toch bij Vodafone liggen !?
Lykke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Weer contact met klanteservice gehad, zij hebben de mast gegevens gereset en 3G doet het weer hier ????????????
Lykke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En nu weer niet, alleen op 2G, ik weet niet wat ik meer kan doen ????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Oei dat is vervelend Lykke.

Zou je nogmaals hierover contact kunnen opnemen met de klantenservice om te kijken of dit niet en ingewikkelder probleem is? Lastig om dit verder te onderzoeken via het forum en de meeste Tips & Tricks zijn al verteld.
Lykke
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er is werkzaamheden aan de zendmast bij Schiphol, dit duurd nog 1 maand.... raar dat het nergens vermeld wordt, had mij en waarschijnlijk andere geld en kopzorgen kunnen besparen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Lykke,

Alle storingen of werkzaamheden vind je op, https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml Oogt ook nog eens en stukken fijner!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic