Hoi
StephanD,
Het probleem met het verbreken van de wifi-verbinding heb ik destijds ook tijdelijk moeten oplossen met het uitzetten van de slimme netwerkwissel. Dat is gelukkig opgelost in de eerste Samsung-update. Maar daar heb jij jammer genoeg nu nog niets aan.
Wat het vastlopen van je telefoon betreft, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op mijn vorige Samsung Galaxy S3: probeer eens om niet alleen je accu eruit te halen maar daarnaast ook de goudkleurige polen schoon te vegen met een zacht doekje! Dat werkte bij mij prima...
Met het crashen van apps had ik weliswaar af en toe last, maar waarschijnlijk niet zo vaak als jij beschrijft. Overigens, dat incidenteel apps crashen is normaal en geraakt vaak alleen maar opgelost door de apps bij te werken / te updaten.
Maar het probleem dat jij beschrijft is wel degelijk ook een erkend probleem, gelieerd aan de update naar Android 5.0.
Wellicht dat je op één van de volgende links een oplossing vindt:
http://www.galaxyclub.nl/2015/03/android-5-0-lollipop-update-samsungs-galaxy-wanneer-nederland/
http://www.galaxyclub.nl/2015/02/samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-traag-crashen-apps-foutmelding/
http://www.androidplanet.nl/tips/galaxy-s5-lollipop-update/
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en bovenal; dat Vodafone snel met de Samsung updates komt voor je Vodafone branded toestel!
Veel succes!