flowaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update android lollipop 5.0 op Samsung Galaxy s5

Gisteren mijn S5 geupdate naar de nieuwe versie van android, hier heb ik achteraf behoorlijk veel spijt van omdat er zo verschrikkelijk veel bugs in zitten. Ik ben vandaag wezen rondzoeken op diverse forums hoor ik andere S5 gebruikers hier ook over klagen.

De problemen die ik nu ervaag
- telefoon niet meer kunnen oppakken in het vergrendelings scherm
- wifi valt steeds weg (switch zo'n iedere minuut)
- S5 start apps op die ik niet heb aangeklikt
- batterij duur zeer verslechterd (van 2 dagen na 12 uur)
- veelvuldig vastlopen
- samsung gearfit werk niet meer (ook na herinstalatie niet)
- scherm valt steeds uit, uit het niets
e.d.

Ik heb in mijn directe kringen meer mensen die deze problemen ervaren.
Gewoon verschrikkelijk veel bugs?
Baal er als een stekker van want de telefoon was goed.


81 Reacties 81
Anonymous
Niet van toepassing
Beste @Joëlle

Vervelend dat het toestel niet meer werkt zoals het hoort te werken. De update komt van Google af. Vervolgens wordt hij gekeurd + aangepast door Samsung. Daarna gaat de update naar Vodafone toe. Deze controleert hem nogmaals en past hem weer aan voor de Vodafone branden toestellen. Je ziet dus dat er nogal wat tijd over een update heen gaat. Het enige wat je kunt doen is het probleem bij Samsung melden. Heb je geen Vodafone branden toestel dan staat Vodafone hier buiten.

Het enige wat je kunt doen is via odin je toestel doen branden. Dit heeft wel iets meer ervaring nodig dan met upgraden. Of je wacht af tot de volgende update komt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes stevied86
Joëlle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste @stevied86

Ik weet hoe het allemaal werkt, een vriend van mij heeft eencT-Mobile branded s5. Hij heeft de bugfix al bijna 2 weken binnen. Flashen via Odin kan ik wel, maar is mijn garantie foetsie. Aangezien mijn toestel een Vodafone toestel is en ik elke maand wel een x bedrag bij mijn abbonement betaal voor een ondeuglijk toestel maakt het hele gebeuren niet leuker. Vodafone stuurt mij ook van het kastje naar de muur, andere bedrijven die met het toestel te maken hebben zoals Samsung, zegt dat ik naar Vodafone moet gaan. Kortom ik word aan het lijntje gehouden. Ik denk dat ik het maar eens op de garantie moet gaan verhalen. Het kan niet zo zijn dat ik elke maand een x bedrag voor mijn galaxy s5 betaal die ik niet in gebruik heb, men zegt wel dat je 1malig een bedrag in de winkel betaald en dat het toestel daarna van jou is, maar zo werkt het niet. Ik ga het vandaag nogmaald bij de vodafone winkel proberen, of ik met hen een passende oplossing kan vinden. Inmiddels heb ik mijn ooit zelf gekochte Galaxy s3 weer in gebruik genomen, omdat de s5 gewoon een bagger ding is. Iedere dag check ik even of mijn galaxy s5 toevallig de buggfix op kan halen, maar helaas ook vanochted weer zomder resultaat. Inmiddels word ik al sinds dat 5.0 op de Galaxy s5 van Vodafone staat aan get lijntje gehouden. Terwijl hij 2x opgestuurt is waarvan 1x een "reparatie' of nouja hij is gewoon bij Dynafix geflasht en 6.0 er opnieuw opgezet... daar ben je hem dan bijna een week voor kwijt...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Joëlle , erg lastig dat je zoveel problemen ermee hebt! Wat is er in de winkel nog aangegeven?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hallo,
Ik heb sinds een week een Vodafone S5, de 4G+ versie. Een maand of twee geleden werd mij in een Vodafone winkel verteld dat dit toestel ge-update zou zijn naar Lollipop, maar het toestel van mij draait nog steeds op Kitkat 4.4.4 en is volgens het menu "Software update" ook up-to-date.
Afgezien van alle problemen die hier in dit topic genoemd worden vraag ik me af wanneer mijn toestel in aanmerking komt voor de update? Is de update tijdelijk on-hold vanwege de problemen? Krijgen we meteen de update naar 5.1 (die ik inmiddels op mijn Nexus 10 binnen heb en prima werkt)?
Ik weet wel dat informatie geven over updates blijkbaar geen exacte wetenschap is maar meer overeenkomsten vertoont met naar de sterren kijken, maar ik hoop hier toch wat concrete info te krijgen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi! @Rick_Blaine ,

De Galaxy S5 Plus gaat ook de update krijgen, de laatste informatie is dat en update in Scandinavië aan het uitrollen is. Mocht je toestel branded hebben dan gaat de update iets langer duren (dat door de extra software in dit geval van Vodafone). Maar ook jij zult de update krijgen.
Helaas is en datum beloven lastig want dat is ook onbekend.
dennis_n

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
+1
Joëlle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@marc in de winkel hebben ze mijn telefoon inmiddels 2x opgestuurd naar Dynafix. Helaas steeds zonder resultaat... Nu ben ik meerdere malen in de winkel geweest om tot een oplossing te komen met het personeel. Daar zeggen ze gewoon letterlijk

"Je moet gewoon niet zeuren, maar gewoon wachten op de bugfix. Wij kunnen niks voor jou doen en wij zijn niet verantwoordelijk voor jouw telefoon."

Ik heb mijn telefoon ten eerste bij hem gekocht i.c.m. Abonnement. Ik check daarnaast elke dag minstens 3x voor de bugfix, zowel via Kies3 als OTA. Helemaal niets... Ik heb geen idee of de bugfix voor de Vodafone-branded s5 al gelanceerd is. Als deze al lang gelanceerd zou zijn heb ik het idee dat Dynafix mijn telefoon geflashed heeft bij 1 van de keren dat ik hem opgestuurd heb. Ik heb namelijk een vriend gevraagd hoe dat allemaal zit. Het is namelijk zo, als je telefoon geflashed is krijgt hij geen updates meer binnen. Aldus die vriend.

Ik word er zo moedeloos van...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi @Joëlle ,

Je bent zoals je ziet in het topic niet de enigste met deze problemen en ja het is waar eigenlijk is er geen oplossing gevonden. Samsung heeft en nieuwe update uitgerold die in Maart van start gaat, die update zal verschillende patches fixen.
Snap dat je hiervan baalt maar als het gaat om updates is het net wat lastiger te herstellen.
Joëlle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@SamsungExpert ik snap dat het lang duurt om updates te herstellen. Het gaat hier helemaal niet alleen om de update.
Er zijn natuurijk een aantal factoren hier vsn toepassing zoals, de update, het mobiel netwerk, de service van Vodafone maar ook de NIET klantvriendelijke service van de mensen in de Vodafone-winkel... dat maakt het wachten op een nette oplossing en antwoord van Vodafone of de update van Google zoals ook al gezegd werd, niet prettiger op.

@Marc-

Het is namelijk zo, ik betaal voor een netwerk en een deugelijk toestel. Als er geen reparatie mogelijk is bij Dynafix, is Vodafone wettelijk gezien verplicht een andere nette oplossing te bieden. Het is niet alleen de telefoon, maar ook het netwerk dat ik hier in ontvang. In beide opzichten kan Vodafone haar contract niet nakomen. Als 1 van de beide problemen waarvoor ik, maar ook Vodafone een handtekening hebben gezet netjes opgelost word is het probleem en de hinder die ik eraan ondervind meer dragelijk.

Maar een toestel dat nauwlijks tot niet werkt, maar ook een netwerk waarmee ik erom moet denken waar ik ga staan in mijn woonplaats voordat ik zorgeloos kan bellen, met daar als klap op de vuurpijl bovenop de zeer klantonvriendelijk gedrag van het Vodafone personeel in de winkel maakt het hele gebeuren niet leuker. Maar owee als je een automatische incasso stopzet. Dat mag niet want je moet wel betalen voor de services van Vodafone... welke services!?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Joelle
Dat is inerdaad een vreemde uitspraak van de collega in de winkel. Het klopt dat er op dit moment niets anders op zit dan te wachten op de update van de laatste Lollipop versie.
Maar de bewoording is niet al te netjes. Excuses daarvoor.
Gr. Per
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo Vodafone,

Er is een nieuwe update uit die de problemen moeten verhelpen, wanneer kunnen we die verwachten???
Tussen deze update en 5.0 zit ook nog een update naar 5.01 en deze hebben jullie ook niet doorgevoerd, graag wat meer respons op de updates en anders gewoon zonder vodafone lock uitleveren hebben jullie er ook geen werk aan!

Met vriendelijke groet,

Stephan
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
StephanD

Ik begrijp dat je de update zsm wilt ontvangen. De uitrol gebeurd in fases, ik kan helaas niet aangeven wanneer dit voor jou het geval zal zijn. Controleer dus regelmatig of er een update is, zodat je deze zsm kunt installeren.
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Annabelle

Gewoon wachten? Vodafone moet nu gewoon is aan het werk gaan!!! er is sinds maart al een update beschikbaar nu inmiddels al een 2e update en de eerste is nog steeds niet gedaan, ik vindt het schandalig hoe Vodafone met zijn klanten omgaat en te woord staat. Ik ga mij nog eens goed beraden of ik nog wel bij Vodafone blijf.

Gr,

Stephan
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
StephanD : Ik begrijp alle commotie niet zo goed m.b.t. Vodafone. Dat er terecht klachten waren na de update naar Android 5.0 Lollipop heb ik zelf ook ervaren maar ik heb sindsdien al twee updates gehad van Samsung voor m'n Galaxy S5 (het moment van uitrol verschilt wel per type Samsung device) waarvan de laatste vorige week. Ik heb zelf ook een abonnement bij Vodafone maar deze twee updates kwamen dus van Samsung zelf! Volgens mij zat Vodafone daar voor niets tussen?!? Zie: http://androidworld.nl/tag/samsung-galaxy-s5/ Deze website bevestigt mijn automatische (!) update van 10 mei jl. en geeft aan dat daarmee veel problemen opgelost moeten worden die gebruikers ervaren na de Android 5.0 Lollipop-update. Ik heb nog niets specifieks ervaren van deze update maar mijn problemen met Lollipop waren al grotendeels opgelost door de eerste Samsung-update...
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
StephanD: kleine aanvulling: overigens blijft je Android-versie wel gewoon 5.0 na de updates van Samsung en niks dus 5.01 of 5.1! Zij fixen alleen de bugs die hun devices ondervinden van de Android-update! Mijn Galaxy s5 komt overigens niet bij Vodafone vandaan. Mijn abonnement wel. Ik las bij eerdere meldingen hierboven (o.a. van @stevie86) dat wanneer je een Vodafone branded toestel hebt, Vodafone er dus blijkbaar nog wel tussen zit bij de uitrol...
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
 
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
ann27 Kitkat is Android 4.4.... Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#Android_4.4.E2.80.934.4.4_KitKat_.28API_level_19.29
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ann27

Ik heb de vermelding nu voor je aangepast!
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Rick_Blaine Sorry, je hebt gelijk. Ik heb me vergist. Alleen Samsung KNOX is het beveiligingssysteem. Ik zal m'n bericht aanpassen zodat ik mensen niet in de war breng.
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
ann27

Ik heb namelijk een branded s5 en deze heeft nog geen patch update gehad, de eerste niet en ook de laatste niet!!! dus je kan je voorstellen dat ik nog met alle problemen van 5.0 zit, en die zijn nog al vervelend en dan druk ik mij mild uit.
Verder kan ik geen custom rom draaien omdat ik mijn telefoon dan niet meer voor een aantal zaken van het werk kan gebruiken.

als vodafone er zo'n moeite mee heeft om updates uit te rollen moeten ze dit lekker aan samsung overlaten, of ervoor kiezen geen branded toestellen meer te leveren.

Verder heeft een T-mobile zijn zaken wel op orde, deze heeft netjes alle twee de updates naar hun toestellen gedaan!

dus mijn vraag is waarom duurt dit bij vodafone dan zolang? maar het enige antwoord dat vodafone kan verschaffen is je moet wachten!




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic