flowaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update android lollipop 5.0 op Samsung Galaxy s5

Gisteren mijn S5 geupdate naar de nieuwe versie van android, hier heb ik achteraf behoorlijk veel spijt van omdat er zo verschrikkelijk veel bugs in zitten. Ik ben vandaag wezen rondzoeken op diverse forums hoor ik andere S5 gebruikers hier ook over klagen.

De problemen die ik nu ervaag
- telefoon niet meer kunnen oppakken in het vergrendelings scherm
- wifi valt steeds weg (switch zo'n iedere minuut)
- S5 start apps op die ik niet heb aangeklikt
- batterij duur zeer verslechterd (van 2 dagen na 12 uur)
- veelvuldig vastlopen
- samsung gearfit werk niet meer (ook na herinstalatie niet)
- scherm valt steeds uit, uit het niets
e.d.

Ik heb in mijn directe kringen meer mensen die deze problemen ervaren.
Gewoon verschrikkelijk veel bugs?
Baal er als een stekker van want de telefoon was goed.


81 Reacties 81
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik vind het ook wel errug lang duren, de update an mijn S5 plus naar Lollipop. Ik vraag me af wat Vodafone allemaal aan deze versie aan het versleutelen is, die paar Vodafone apps stellen toch niet zoveel voor?
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
StephanD In dat geval kan ik je frustratie goed begrijpen en mag Vodafone zich die kritiek aantrekken! Ik realiseerde me tot nu toe eigenlijk niet dat dit de consequenties kunnen zijn van het aanschaffen van een toestel via je provider... Ben daarom blij dat mijn werkgever ervoor gekozen heeft om de aanschaf van de toestellen apart te doen en daarnaast een zakelijk abonnement af te sluiten bij Vodafone. Wat zijn op dit moment de belangrijkste problemen die je ondervindt met Lollipop? Ik zal zeker niet voor alle een oplossing weten maar in afwachting van de eerste Samsung update (van de twee) had ik voor enkele wel een tijdelijke (en niet optimale) oplossing.
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heb de huisregels gelezen maar echt wijzer word ik niet van die zinsnede over 'privé berichten'. Betekent dit dat je aan iedereen op dit forum een bericht mag adresseren middels @...behalve aan moderators? En wat als je dan wil reageren op een bericht van een moderator in dit forum? Overigens bedankt voor het aanpassen van de vermelding!
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
ann27

constant meldingen van applicaties die crashen en telefoon loopt aan het eind van de dag helemaal vast, alleen de batterij eruit halen is de optie. Verder problemen met de wifi en de slimme wissel staat uit.

nadat ik de telefoon gereboot hebt gaat het even goed tot de eerste melding komt en dan volgen de andere meldingen achter elkaar.


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ann27

Als je wilt reageren op een moderator kun je diegene gewoon vermelden zoals ik nu ook bij jou heb gedaan.
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi @Maartje, Gelukkig, tóch. Door de standaard melding onderaan je berichten m.b.t. de privé berichten vreesde ik al dat ik tegen de huisregels had gezondigd... 😉 Emoticons toevoegen lukt niet hier op m'n tablet. Áls de emoticons al verschijnen (submenu) zijn ze weer verdwenen vooraleer je een keuze kunt maken... Jammer!
ann27

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi StephanD,
Het probleem met het verbreken van de wifi-verbinding heb ik destijds ook tijdelijk moeten oplossen met het uitzetten van de slimme netwerkwissel. Dat is gelukkig opgelost in de eerste Samsung-update. Maar daar heb jij jammer genoeg nu nog niets aan.
Wat het vastlopen van je telefoon betreft, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op mijn vorige Samsung Galaxy S3: probeer eens om niet alleen je accu eruit te halen maar daarnaast ook de goudkleurige polen schoon te vegen met een zacht doekje! Dat werkte bij mij prima...

Met het crashen van apps had ik weliswaar af en toe last, maar waarschijnlijk niet zo vaak als jij beschrijft. Overigens, dat incidenteel apps crashen is normaal en geraakt vaak alleen maar opgelost door de apps bij te werken / te updaten.
Maar het probleem dat jij beschrijft is wel degelijk ook een erkend probleem, gelieerd aan de update naar Android 5.0.
Wellicht dat je op één van de volgende links een oplossing vindt:
http://www.galaxyclub.nl/2015/03/android-5-0-lollipop-update-samsungs-galaxy-wanneer-nederland/

http://www.galaxyclub.nl/2015/02/samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-traag-crashen-apps-foutmelding/

http://www.androidplanet.nl/tips/galaxy-s5-lollipop-update/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en bovenal; dat Vodafone snel met de Samsung updates komt voor je Vodafone branded toestel!

Veel succes!

digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik reageer eigenlijk nooit op fora ed., maar ik maak voor nu even een uitzondering.

Heel aardig bericht hoor, maar bovenstaande heb ik (en ik denk veel anderen al zonder resultaat geprobeerd). Met de uitrol van Android 5.0 was Vodafone haantje de voorste en een van de eerste providers met de uitrol. Uiteraard werd hierover ook gecommuniceerd. Dit was zeker positieve reclame voor Vodafone, maar met het uitblijven van deze cruciale updates schiet Vodafone zichzelf goed in de voet. Praktisch elke provider heeft zijn branded toestellen van deze 2 updates voorzien behalve Vodafone. Het is "slechts" een kwestie van goedkeuren en uitrollen... Dat kan toch niet bijster ingewikkeld zijn. Omdat ik me al een tijdje ontzettend irriteer aan het uitblijven van deze updates, heb ik besloten om in de toekomst geen Vodafone branded toestel meer aan te schaffen.

Als dit betekent dat ik naar een andere provider moet overstappen, dan doe ik dat want op de apps (en het upatebeleid) van Vodafone zit ik echt niet te wachten en ben ik liever kwijt dan rijk. Ik heb deze apps 1 keer bekeken en daarna nooit meer, behoudens dat ik deze geprobeerd heb (zonder resultaat) te verwijderen.

Ik vind het een beetje slappe opmerking dat we maar regelmatig moeten kijken of Vodafone deze 2 bugfixes beschikbaar stelt:@. Laat gewoon weten waarom het zolang moet duren ipv je verschuilen achter nietszeggende opmerkingen 😞
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Geweldig, hier sluit ik mij helemaal bij aan!
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
ann27

Dankje ann , dit heb ik allemaal geprobeerd zonder succes.

digitalmaya

Dit bedoel ik om gek van te worden, en dacht je nou echt dat Vodafone hierop reageert. Juist nee of toch wel heb geduld. Ik ben benieuwd of vodafone het lef heeft om nou is te zeggen waar het aan ligt dat ze het nog niet uitgerolt hebben, ik denk dat het gebrek aan kennis is want als je met klantenservice belt krijg je ook alleen maar mensen die de ballen verstand ervan hebben en alles uit standaard antwoorden halen. Dus Vodafone kunnen jullie hier dan ook is op reageren? zonder een standaard antwoord????

digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik vrees dat het nu angstvallig stil gaat blijven aan de zijde van Vodafone.....
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Het forum is niet 24/7 digitalmaya. En antwoord op je bericht is vaak rond 1 dag te verwachten.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik vind het niet erg om even te wachten op een écht antwoord, maar niet op het zoveelste kluitje in het riet...
digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Oh, ok. Excuses voor mijn (te snelle) conclusie 😄
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste mensen,

Ik las in 1 van de berichten dat iemand het toestel bij Dynafix ter reparatie heeft gestuurd zonder resultaat. Ik weet niet of het mogelijk is maar voor mensen die dit nog gaan doen of willen proberen wil ik even het volgende mee geven.

Bij dynafix hebben ze de mogelijkheid om software over een telefoon te flashen over het standaard KNOX OS (Operating System). Wellicht dat je kunt aangeven dat je graag de oudere android versie terug zou zien op het toestel en dat hun dat kunnen regelen. Als de software geflasht word loop je namelijk geen risico dat het toestel kapot gaat of dat de garantie verloopt omdat dit gedaan word met officiele software van Samsung. Ook hebben ze daar de mogelijkheid om de provider software laag te selecteren, m.a.w. kunnen hun bepalen of u unbranded of branded software op de telefoon terug krijgt.

Ik weet niet of ze dit mogen doen maar van de andere kant zou het wel een oplossing zijn voor veel problemen van dit moment en dat is toch waar een reparatie bedrijf voor zou moeten staan. Niet geschoten is altijd mis dus als u hem opstuurt vraag na of dit zou kunnen kan wie weet waar het schip strand.

Met vriendelijke groet,
MrMister
digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Volgens mij krijg ik (ondanks je opmerking) nu toch gelijk dat het angstvallig stil blijft aan de zijde van Vodafone 😉 SamsungExpert
Anonymous
Niet van toepassing
Hey digitalmaya,

Het duurt altijd wat langer voordat een update uitgerold wordt. Dit heeft er mee te maken dat de software eerst wordt getest voordat de software naar de klant toe gaat. (Wat ook weer in batches gedaan).
Van daar dat er ook even overheen gaat.

Groetjes stevied86

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Van mij mogen ze die Vodafone apps houden of gewoon in de play store zetten.
digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hey stevied86
Uhhhh.... de eerste bugfixes update is van maart 2015.... deze is nog steeds niet uitgerold terwijl de rest van provider Nederland deze update wel direct uitgerold heeft. Dat betekent dat de laatste update (van mei) die de meeste problemen moet oplossen waarschijnlijk (wegens de vakantie) in september / oktober uitgerold wordt zeker :@
Anonymous
Niet van toepassing
Hey digitalmaya,

Ik weet niet of je verder hebt gekeken op het forum maar toen de update voor Samsung (niet Vodafone branded) uitrolde zijn er heel veel issues geweest. Van daar dat het nu ook wat langer duurt. Is Vodafone niet te vrezen over een update dan wachten ze waarschijnlijk totdat Samsung een nieuwe update uitbrengt.

Om eerlijk te zijn (mijn mening) heb ik liever een provider die er wat langer over doet dan dat het hartstikke snel uit wordt gerold en mis gaat. Ik kan heel goed begrijpen dat de meeste hier zitten te wachten op de update en dat het soms best lang kan duren. Maar het is helaas nog afwachten hierover.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic