StefanievBuuren

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met internet - postcode 6862AH - Samsung Galaxy S3 mini - sinds 29-07-2013

Beste Vodafone,

Sinds maandag 29 juli 2013 heb ik last van een Internetstoring. De situatie is als volgt:

Ik heb een Samsung Galaxy S3 mini. Internet werkt normaliter prima, waar ik ook ben. Thuis (in Apeldoorn) zit ik op de WiFi, geen problemen. Ik werk in Oosterbeek (postcode: 6862AH) en sinds maandag heb ik daar geen Internet meer. Bovenin mijn scherm komen normaal gesproken twee pijlen tevoorschijn, een groene en een oranje. Als ik Oosterbeek letterlijk in rijd, verdwijnt de oranje (!) pijl. De groene blijft aan maar Internet heb ik niet meer. 3G en H blijven wisselen, dit was voorheen ook zo. Mijn telefoon geeft dus wel aan dat ik verbinding heb maar ik kan niet Internetten of anderszins. Zodra ik Oosterbeek weer uit rijd, heb ik beide pijlen weer en doet Internet het weer optimaal.

Gisteren -dinsdag 30 juli 2013- heb ik Vodafone Klantenservice gebeld. Ik ben netjes geholpen en de medewerker gaf aan dat ik als tijdelijke oplossing de netwerkmodus op "GSM" moet zetten (normaal staat deze op "GSM/WCDMA (auto-stand)". Als ik de netwerkmodus in Oosterbeek op GSM zet, heb ik inderdaad wel Internet. Deze modus zou dan niet werken als ik thuis in Apeldoorn ben (WiFi), dan moet ik het weer handmatig terugzetten.

Die wissel van de netwerkmodus is dus een tijdelijke oplossing maar vóór afgelopen maandag, heb ik altijd goed Internet/verbinding in Oosterbeek gehad.

Vodafone: kunnen jullie mij helpen aan een oplossing zodat ik weer goed Internet heb, dus via de modus "GSM/WCDMA (auto-stand)"?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,
StefanievBuuren
23 Reacties 23
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Stefanievbuuren,

Ik wil je even complimenteren met je post. Hij is echt volledig en zorgvuldig. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om te antwoorden:).

Zover ik kan zien is er niets aan de hand met het 3G op de locatie die je doorgeeft. Zijn er meer mensen in jouw omgeving die dit ook hebben? Het kan zijn dat dit een tijdelijk incident is, dat vanzelf weer verholpen wordt. Het is in ieder geval verstandig, als je dit opnieuw ervaart, om je toestel te herstarten. Zo maak je een nieuwe aanmelding op het netwerk. Wil je dit eens testen?
StefanievBuuren
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Annabelle_,

Bedankt voor de snelle reactie. 😄

Voor zover ik weet, zijn er geen andere mensen die last hebben van de storing. 

Vanaf maandag heb ik inmiddels een paar keer mijn telefoon herstart. Ik zal het vandaag nog eens doen. Mocht het daarna nog niet verholpen zijn, dan laat ik het weten.

Hopelijk is het een tijdelijk incident. 😄

Vriendelijke groet,
StefanievBuuren
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Als er in jouw omgeving geen andere mensen zijn die dit ervaren klinkt het toch als een defect van je toestel of sim. Kijk het toch even aan, misschien lost het zich vanzelf op:). Laat ons maar iets weten, mocht je verandering merken. Fijne dag!
TomG

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb precies het zelfde probleem ,in Oosterbeek(6861) geen internet,buiten Oosterbeek werkt het gewoon wel.

mvg,
Tom 

StefanievBuuren
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus tóch meerdere lotgenoten! 😞

Het is bij mij ook nog niet opgelost. Als ik Oosterbeek uitrijd, exact na het bord, doet Internet het weer prima. 

Hopen dat de storing gauw over is!
TomG

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad bij het bord komen de berichten weer binnen 🙂 ,ik hoop ook dat het snel verholpen is,tis best lastig.
StefanievBuuren
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wel vervelend ja.

Heb je mijn "tijdelijke" oplossing al geprobeerd (modus omzetten naar "GSM")? Dan heb je in Oosterbeek wel Internet, iets langzamer maargoed, het is in ieder geval iets. 😄
TomG

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
geprobeerd en het werkt ,wel erg traag ,maar teminste iets dan niets.

Thanks!
StefanievBuuren
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi zo. Dan heb je inderdaad wel gewoon Internet, dat is toch wel fijn! 😄

Hopelijk doet Internet het snel weer op de "normale" manier.
curtius

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb ook nog steeds last van internetstoring in Oosterbeek (postcode 6861). Buiten Oostetbeek is alles in orde dus het ligt niet aan mijn telefoon. Ik heb een iPhone 5, en heb binnen Oosterbeek wel gewoon 3G bereik, maar ik kan dus geen gebruik maken van internet. Als ik 3G uitschakel, dan doet internet het wel via GPRS. Dit duurt nu al een aantal dagen, hoop dat het snel wordt opgelost!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Curtius, daar ga ik wel vanuit 🙂 Er is ondertussen een probleem met de mast gevonden. Voor de oplossing moet er een monteur met reserve-onderdelen naartoe. Dat kan niet vandaag nog. Komende week wordt het probleem in ieder geval opgelost.
Derk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone.
Ik ondervind gelijk probleem: geen 3G ontvangst in Oosterbeek. Dus geen internet. Wel verbinding met internet via Wifi. Ook zaterdagavond voor het eerst geconstateerd. Nu is het woensdag en geen 3G, zijn de reserve onderdelen niet op voorraad? Het is erg vervelend dat 3G niet beschikbaar is gezien dit zakelijk en met betrekking tot de openbare veiligheid consequenties heeft. Ik gebruik zowel een iPhone als iPad. Is er zicht op wanneer deze storing verholpen is. M.vr.gr. Derk.
basfrancken1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ondervind ook hetzelfde probleem, ik woon in oosterbeek.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
basfrancken1 schreef:
Ik ondervind ook hetzelfde probleem, ik woon in oosterbeek.
Hi allemaal,

Merken jullie dat het inmiddels weer werkt? Of ervaren jullie nog steeds dezelfde problemen?
lientjuh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, mijn collega en ik werken in Oosterbeek met mobiel internmet via een dongel. Ook hiermee geen evrbinding mogelijk sinds vorige week donderdag. tot dan geen problemen. Meende eerst dat het aan mijn pc lag, maar bij beide pc's geen verbinding mogelijk en nu thuis zonder problemen de dongel aangesloten.Ook via telefoon geen 3G netwerk in Oosterbeek. Heel onpraktisch, ben afhankelijk van gebruik van internet voor praktijk. Enig idee wanneer storing verholpen is??
StefanievBuuren
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NB. Ik ervaar nog steeds dezelfde problemen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi allemaal,

Momenteel loopt er een onderzoek voor Oosterbeek op 3G. Hopelijk weten we snel waardoor jullie deze problemen hebben en kunnen we het oplossen.
lientjuh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo beste mensen van Vodafone,
Het klinkt zo alsof iedereen zijn best doet, maar wat ik zo zie en zelf sinds deze week ervaar is dat er geen verbinding mogelijk is in Oosterbeek. Ik werk met een webapplicatie en ben dus afhankelijk van mijn mobiele internet. Is er behalve dat iedereen zijn best doet ook nog iemand bij jullie die aanbiedt de abonnementskosten terug te storten voor deze twee weken? Ik, en met mij nog meer mensen, betalen immers voor een product dat niet geleverd wordt, nog afgezien van alle verdere ongemakken en mogelijke kosten die dit met zich meebrengt.
Graag een reactie.
pollie65

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is prec ies wat ik ook denk, Vodafone doet alsof ze druk druk ermeezijn, maar op mijn werk zijn er 5 mensen met Vodafone en al een week of twee slecht/geen bereik. Daarvoor heb ik geen abonnement natuurlijk!
Op werkdagengeen ontvagst,dus verwacht ik daarvoor ook compensatie !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic