StefanievBuuren

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met internet - postcode 6862AH - Samsung Galaxy S3 mini - sinds 29-07-2013

Beste Vodafone,

Sinds maandag 29 juli 2013 heb ik last van een Internetstoring. De situatie is als volgt:

Ik heb een Samsung Galaxy S3 mini. Internet werkt normaliter prima, waar ik ook ben. Thuis (in Apeldoorn) zit ik op de WiFi, geen problemen. Ik werk in Oosterbeek (postcode: 6862AH) en sinds maandag heb ik daar geen Internet meer. Bovenin mijn scherm komen normaal gesproken twee pijlen tevoorschijn, een groene en een oranje. Als ik Oosterbeek letterlijk in rijd, verdwijnt de oranje (!) pijl. De groene blijft aan maar Internet heb ik niet meer. 3G en H blijven wisselen, dit was voorheen ook zo. Mijn telefoon geeft dus wel aan dat ik verbinding heb maar ik kan niet Internetten of anderszins. Zodra ik Oosterbeek weer uit rijd, heb ik beide pijlen weer en doet Internet het weer optimaal.

Gisteren -dinsdag 30 juli 2013- heb ik Vodafone Klantenservice gebeld. Ik ben netjes geholpen en de medewerker gaf aan dat ik als tijdelijke oplossing de netwerkmodus op "GSM" moet zetten (normaal staat deze op "GSM/WCDMA (auto-stand)". Als ik de netwerkmodus in Oosterbeek op GSM zet, heb ik inderdaad wel Internet. Deze modus zou dan niet werken als ik thuis in Apeldoorn ben (WiFi), dan moet ik het weer handmatig terugzetten.

Die wissel van de netwerkmodus is dus een tijdelijke oplossing maar vóór afgelopen maandag, heb ik altijd goed Internet/verbinding in Oosterbeek gehad.

Vodafone: kunnen jullie mij helpen aan een oplossing zodat ik weer goed Internet heb, dus via de modus "GSM/WCDMA (auto-stand)"?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,
StefanievBuuren
23 Reacties 23
Slowy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weten jullie of het probleem al opgelost zou moeten zijn? Bij mij werkt het nog steeds niet, maar wellicht heb ik wat teveel instellingen gewijzigd.
 
Als er nog steeds problemen zijn moeten we het maar even goed met z'n allen op Twitter zetten, dan wordt er hopelijk sneller gereageerd :-). Ik zie overigens zojuist al een eerste Tweet, ik neem aan dat het nog steeds een probleem is.
 
Ik vind het eigenlijk best schaamteloos om een heel gebied 3 weken zonder 3G te laten zitten.
 
Met dank voor jullie antwoord!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Slowy, klopt, je bent niet de enige die dit merkt. De oorzaak van het probleem is gevonden (een defect aan de lokale UMTS mast) maar dit probleem is nog niet opgelost. Ik ben het met je eens dat de oplossing wel lang op zich laat wachten. Het repareren van een mast kan soms even duren, maar dit is erg lang.
We hebben vanochtend nog onze technici gevraagd zo snel mogelijk een monteur naar de mast te sturen.
Slowy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie op Twitter een bericht van gisteren dat 3G in Oosterbeek weer werkt. Kunnen jullie dat bevestigen? De dienst heeft er dan een week of 6 uitgelegen. Is dat normaal bij Vodafone en wat doen jullie eraan om dit voortaan te voorkomen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wij zien hier in het systeem ook dat het opgelost is.
Zulke lange storingen zijn niet normaal bij Vodafone en ze komen dan ook sporadisch voor.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic