We ontvangen momenteel steeds vragen over de Samsung Security Update in de 4.3 update en de meldingen die daar uit kunnen komen. Daarom hier wat informatie die we al hebben verzameld over wat deze functie voor de S4 in android 4.3 nu precies is.
Beveiliging voor mobiele apparaten wordt steeds belangrijker. Daar werkt iedereen aan, bv wij zelf met de Mobile Protect app en een aantal andere apps, en Samsung doet dat ook. Denk daarbij dan bv aan het beschermen van je apparaat tegen malware, het lekken van gegevens, het kunnen tracen als je het verloren bent, enzovoort. Je krijgt met de 4.3 update voor de S4 nu standaard beveiligingssoftware mee, ook bekend als KNOX. Samsung heeft daarover hier een algemene informatiepagina.
Deze software beveiligt je apparaat, maar is nog nieuw. Je zult daarom wat meldingen gaan zien die je nog niet eerder gezien hebt. Wij hebben aan de hand van info die we voor jullie opgezocht hebben en vragen die we al gekregen hebben daarom alvast wat informatie over vooral die meldingen verzameld.
Vraag en Antwoord Vraag 1) Wanneer krijg je de notificatie te zien?
Antwoord: Als er een overtreding wordt geconstateerd m.b.t. het veiligheidsbeleid. Er verschijnt dan een "Informatie over preventie" melding die aangeeft dat onbevoegde toegang wordt ontzegd.
Vraag 2) Welke Samsung GALAXY modellen krijgen deze nieuwe functie?
Antwoord: De beveiligingsnotificatie verschijnt op alle Galaxy apparaten die Android 4.3 krijgen. Op dit moment is dat bijvoorbeeld de Galaxy S4, waarvoor de 4.3 update nu wordt uitgerold door Samsung.
Vraag 3) Is er een manier om meldingen te verwijderen?
Antwoord: Je kunt meldingen tijdelijk (30 dagen) uitschakelen. Hoe dat moet vind je hier onder. Bekijk uiteraard altijd wel even of de melding onschuldig is of niet voor je hem uit zet.
Permanent uitschakelen is niet mogelijk.
Volg om de melding uit te schakelen de volgende stappen:
- Ga naar instellingen.
- Ga naar 'Algemeen' of 'Meer'.
- Ga naar Applicatiebeheer.
- Kies voor 'Alles'.
- Zoek hier voor Knox Notification Manager.
- Druk vervolgens op gegevens wissen.
@MC_LittleMike Onhandig dat er problemen met je wifi zijn ontstaan door deze update. Ik moet zeggen dat we die klacht nog niet eerder hebben gehoord en hij is voor ons ook lastig te troubleshooten omdat het hier om Samsung-software gaat.
Ik heb dit probleem ook met wat googlen nog niet echt kunnen vinden. Kun je misschien aangeven hoe je er achter kwam dat het KNOX was? Klinkt logisch hoor, maar als we dat weten kunnen we er misschien een S4 bij pakken en kijken of we het probleem ook kunnen reproduceren en helpen met zoeken naar een oplossing.
Los daarvan zou ik denk ik proberen bv de meldingsoptie uit te schakelen. Mocht dat geen zin hebben, dan zou ik denk ik ook eens contact opnemen met de support van Samsung. Mochten zij met een oorzaak&oplossing komen, zou je die dan ook hier willen vermelden? Daar doe je denk ik een hoop mensen een plezier mee, aangezien steeds meer mensen de update zullen gaan installeren.