Barcafan84

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met galaxy s4 sinds andriod 4.3 update

Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn galaxy s4 sinds dat ik via mijn toestel officiële andriod 4.3 geïnstalleerd heb, let op heb hem nooit geroot. Zelfs al fabrieksinstellingen teruggezet verhelpt het probleem ook niet.
Het probleem is als volgt krijg sinds de andriod 4.3 update steeds boven een beeld een melding van vodafone mobile protect waarbij staat een applicatie probeerde systeem op uw apparaat te openen zonder autorisatie. Deze poging is geblokkeerd. Ben er inmiddels achter dat het de knox notification manager is en dus de knox app die geintregeerd zit in de nieuwe andriod versie 4.3. Dus vraag me af hoe het kan dat in een originele update van andriod een app zit die wordt gezien door mobile protect als schadelijk en inbreuk probeert te maken op je mobiele telefoon. En heb geen apps geïnstalleerd buiten de apps die standaard op de telefoon stonden en de apps die vodafone er standaard opzet. Ik weet dus nu niet meer wat ik moet doen en of ik de telefoon nog kan blijven gebruiken zonder dat er iemand in mijn telefoon kan, ik gebruikte de telefoon ook voor bankzaken maar ja vertrouw dit nu niet meer zonder dat het probleem verholpen is. Misschien is het een false positive van mobile protect of een bug in de 4.3 update van andriod. Ik hoop dat iemand mij kan helpen heb ook al gebeld met smartphone crew maar ook niet wijzer van geworden.

Schijnen meerdere mensen problemen mee te hebben te zien aan onderstaande link.
http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/56549-na-update-43-beveiligingsinformatie.html
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
We ontvangen momenteel steeds vragen over de Samsung Security Update in de 4.3 update en de meldingen die daar uit kunnen komen. Daarom hier wat informatie die we al hebben verzameld over wat deze functie voor de S4 in android 4.3 nu precies is.

Beveiliging voor mobiele apparaten wordt steeds belangrijker. Daar werkt iedereen aan, bv wij zelf met de Mobile Protect app en een aantal andere apps, en Samsung doet dat ook. Denk daarbij dan bv aan het beschermen van je apparaat tegen malware, het lekken van gegevens, het kunnen tracen als je het verloren bent, enzovoort. Je krijgt met de 4.3 update voor de S4 nu standaard beveiligingssoftware mee, ook bekend als KNOX. Samsung heeft daarover hier een algemene informatiepagina.

Deze software beveiligt je apparaat, maar is nog nieuw. Je zult daarom wat meldingen gaan zien die je nog niet eerder gezien hebt. Wij hebben aan de hand van info die we voor jullie opgezocht hebben en vragen die we al gekregen hebben daarom alvast wat informatie over vooral die meldingen verzameld.

Vraag en Antwoord

Vraag 1) Wanneer krijg je de notificatie te zien?
Antwoord: Als er een overtreding wordt geconstateerd m.b.t. het veiligheidsbeleid. Er verschijnt dan een "Informatie over preventie" melding die aangeeft dat onbevoegde toegang wordt ontzegd.

Vraag 2) Welke Samsung GALAXY modellen krijgen deze nieuwe functie?
Antwoord: De beveiligingsnotificatie verschijnt op alle Galaxy apparaten die Android 4.3 krijgen. Op dit moment is dat bijvoorbeeld de Galaxy S4, waarvoor de 4.3 update nu wordt uitgerold door Samsung.

Vraag 3) Is er een manier om meldingen te verwijderen?
Antwoord: Je kunt meldingen tijdelijk (30 dagen) uitschakelen. Hoe dat moet vind je hier onder. Bekijk uiteraard altijd wel even of de melding onschuldig is of niet voor je hem uit zet.
Permanent uitschakelen is niet mogelijk.
Volg om de melding uit te schakelen de volgende stappen:

  • Ga naar instellingen.
  • Ga naar 'Algemeen' of 'Meer'.
  • Ga naar Applicatiebeheer.
  • Kies voor 'Alles'.
  • Zoek hier voor Knox Notification Manager.
  • Druk vervolgens op gegevens wissen.


@MC_LittleMike

Onhandig dat er problemen met je wifi zijn ontstaan door deze update. Ik moet zeggen dat we die klacht nog niet eerder hebben gehoord en hij is voor ons ook lastig te troubleshooten omdat het hier om Samsung-software gaat.
Ik heb dit probleem ook met wat googlen nog niet echt kunnen vinden. Kun je misschien aangeven hoe je er achter kwam dat het KNOX was? Klinkt logisch hoor, maar als we dat weten kunnen we er misschien een S4 bij pakken en kijken of we het probleem ook kunnen reproduceren en helpen met zoeken naar een oplossing.

Los daarvan zou ik denk ik proberen bv de meldingsoptie uit te schakelen. Mocht dat geen zin hebben, dan zou ik denk ik ook eens contact opnemen met de support van Samsung. Mochten zij met een oorzaak&oplossing komen, zou je die dan ook hier willen vermelden? Daar doe je denk ik een hoop mensen een plezier mee, aangezien steeds meer mensen de update zullen gaan installeren.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Barcafan84, bedankt voor de melding en de link. Als ik de mensen op androidworld goed begrijp is de melding afkomstig van Knox, niet van de Mobile Protect app (er zijn ook mensen zonder die app die dezelfde melding krijgen).

Heb je misschien iets van een screenshot voor me van de melding? Kun je zien welke app precies de melding geeft (Knox of Mobile Protect) en geeft de melding ook aan welke app dit alert triggert (bv een spelletje, een nieuws-app, etc)?
Dan kan ik intern gaan overleggen en bekijken of we hiermee kunnen helpen. Mocht je ondertussen zelf al een oplossing vinden, laat het ook even weten!
Dit is de eerste melding die ik nu persoonlijk zie, maar als het iets is dat in de 4.3 update zit zullen ongetwijfeld meer mensen dit gaan merken

Barcafan84
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De melding wordt veroorzaakt door KNOX in de andriod 4.3 update maar wordt dan weergegeven door mobile protect van vodafone. Ik zal een screenshot maken zodra ik de melding weer krijg. Ik denk dat het dus echt met de andriod 4.3 update te maken heeft en dan met name met KNOX die je helaas niet kunt verwijderen wel stoppen maar na herstart telefoon werkt deze gewoon weer en krijg je dus steeds opnieuw die melding. De melding wordt echt weergegeven door mobile protect zelf en als ik dan de notificatie van mobile protect lang inhoudt kan ik via app info zien dat de app die het triggert KNOX notification manager is.
Ik denk idd dat meer mensen dit probleem gaan hebben als ze eenmaal geupdate hebben naar andriod 4.3 (en natuurlijk vodafone branded toestel) omdat KNOX daar gewoon inzit tenminste op de galaxy s3 weet niet hoe dat zit met andere toestellen natuurlijk. Hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem want is erg irritant en weet ook niet of het nu wel safe is om bepaalde apps zoals van een bank te gebruiken nu je steeds die melding krijgt. Heb de hele telefoon vanmiddag alweer opnieuw geinstalleerd en kan er dus weer opnieuw alle apps op gaan zetten.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, alle info die je kunt aanleveren wordt gewaardeerd! We kunnen dan bekijken of we het issue kunnen reproduceren en wellicht kunnen meewerken aan een oplossing. Of we al direct iets kunnen doen durf ik niet te zeggen als de melding in eerste instantie wordt veroorzaakt door Knox, maar we kunnen in ieder geval met zijn allen kijken hoe ver we komen 🙂

Voor nu zou ik me overigens over dingen als bv je bank-app geen zorgen maken. Tenminste, niet zolang die niet ook een alert triggert.
Barcafan84
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weer een link gevonden met meer mensen die last hebben ervan en hetzelfde probleem ervaren als ik heb.
Heb nog geen screenshot kunnen maken zodra ik er een heb zal ik er een posten.
http://www.samsunggalaxys4.nl/android-4-3-voor-unbranded-samsung-galaxy-s4-arriveert/

Verder heb ik nu nog een probleem erbij iedere keer als ik een app verwijder via applicatiebeheer dan stopt touchwiz start ermee en zijn al mijn mappen op homescreens weg en na een paar seconden weer terug snap niet wat dit probleem weer veroorzaakt eerder ook nooit last van gehad. Lijken wel veel bugs in de nieuwe andriod versie te zitten zeg erg jammer zeker omdat je niet meer terug kunt naar de vorige versie, zit nu met een bijna onbruikbare telefoon vol met bugs. Hopelijk kan er snel een oplossing gevonden worden voor deze problemen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Barcafan84, ik heb dit in ieder geval intern doorgespeeld naar onze smartphone-specialisten. We kunnen er zelf als Vodafone niet direct iets aan doen aangezien de toestelfabrikant degene is die android programmeert, maar we geven het seintje door!
rontermeer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook, en contact gehad via Twitter met Samsung, en zij geven aan, dat zij hier niets aan kunnen doen, aangezien zij de software niet maken.

Als er maar iemand aan zou kunnen geven dat de veiligheid niet in het geding komt, dan zou dat al een hele geruststelling zijn, maar bij SamSung_NL geven ze aan, dat de veiligheid misschien WEL een issue zou kunnen zijn. Heb dus echt mijn Iphone 3Gs weer aan staan zolang er geen oplossing is vanuit SamSung.
_jEwE_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie ook het artikel op AndroidWorld http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-toestellen-geven-beveiligingswaarschuwing-met-android-43-oplossing/ (zag m geloof ik niet in de thread staan)
Heb het zelf nog niet verwijderd. Ik had ook een dergelijke melding voordat ik upgrade naar 4.3 heb uitgevoerd.
Wat mij opvalt is dat de informatie vanuit Samsung bedroevend slecht is.
Met android kwam ook de firmware update. Ik kan nergens iets vinden WAT er nou werkelijk gewijzigd is.
Ik weet niet of jullie met KIES werken maar je moet een nwe versie downloaden KIES 3. Dat doe je dan (verder geen releasenotes of iets waardoor je op de hoogte gesteld wordt van evt wijzigingen) en dan blijkt dat het synchroniseren met outlook niet meer kan...

MC_LittleMike

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een aantal dagen geleden mijn Samsung S4 ook geupdate naar android 4.3 en hier het zelfde probleem ook ik krijg de volgende melding "een applicatie probeerde stysteem op uw apparaat te openen zonder autorisatie. deze poging is geblokkeerd. U verhoogt de beveiliging door applicaties die zijn verkregen via niet-geautoriseerde bronnen te verwijderen" Ik ben er inmiddels achter dat deze melding wordt veroorzaakt door Samsung Knox en dat het wordt getriggerd door het uit en aanschakelen van de WIFI optie. Het probleem is alleen wel dat hij ook de hele Wifi verbinding uitschakeld en dat internetten niet meer mogelijk is totdat ik de wifi verbinding uitschakel. Nu heb ik al een factory reset uitgevoerd dit heeft niet geholpen. Nu lees ik op verschillende fora dat je Samsung KNOX moet installeren en dat je hem daarna kan uitschakelen alleen als ik hem probeer te installeren geeft de deze de volgende foutmelding "Uw apparaat heeft geen toestemming om de KNOX-stand te openen. Dus op dit moment kan ik het probleem niet oplossen en kan ik geen gebruik maken van Wifi.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
We ontvangen momenteel steeds vragen over de Samsung Security Update in de 4.3 update en de meldingen die daar uit kunnen komen. Daarom hier wat informatie die we al hebben verzameld over wat deze functie voor de S4 in android 4.3 nu precies is.

Beveiliging voor mobiele apparaten wordt steeds belangrijker. Daar werkt iedereen aan, bv wij zelf met de Mobile Protect app en een aantal andere apps, en Samsung doet dat ook. Denk daarbij dan bv aan het beschermen van je apparaat tegen malware, het lekken van gegevens, het kunnen tracen als je het verloren bent, enzovoort. Je krijgt met de 4.3 update voor de S4 nu standaard beveiligingssoftware mee, ook bekend als KNOX. Samsung heeft daarover hier een algemene informatiepagina.

Deze software beveiligt je apparaat, maar is nog nieuw. Je zult daarom wat meldingen gaan zien die je nog niet eerder gezien hebt. Wij hebben aan de hand van info die we voor jullie opgezocht hebben en vragen die we al gekregen hebben daarom alvast wat informatie over vooral die meldingen verzameld.

Vraag en Antwoord

Vraag 1) Wanneer krijg je de notificatie te zien?
Antwoord: Als er een overtreding wordt geconstateerd m.b.t. het veiligheidsbeleid. Er verschijnt dan een "Informatie over preventie" melding die aangeeft dat onbevoegde toegang wordt ontzegd.

Vraag 2) Welke Samsung GALAXY modellen krijgen deze nieuwe functie?
Antwoord: De beveiligingsnotificatie verschijnt op alle Galaxy apparaten die Android 4.3 krijgen. Op dit moment is dat bijvoorbeeld de Galaxy S4, waarvoor de 4.3 update nu wordt uitgerold door Samsung.

Vraag 3) Is er een manier om meldingen te verwijderen?
Antwoord: Je kunt meldingen tijdelijk (30 dagen) uitschakelen. Hoe dat moet vind je hier onder. Bekijk uiteraard altijd wel even of de melding onschuldig is of niet voor je hem uit zet.
Permanent uitschakelen is niet mogelijk.
Volg om de melding uit te schakelen de volgende stappen:

  • Ga naar instellingen.
  • Ga naar 'Algemeen' of 'Meer'.
  • Ga naar Applicatiebeheer.
  • Kies voor 'Alles'.
  • Zoek hier voor Knox Notification Manager.
  • Druk vervolgens op gegevens wissen.


@MC_LittleMike

Onhandig dat er problemen met je wifi zijn ontstaan door deze update. Ik moet zeggen dat we die klacht nog niet eerder hebben gehoord en hij is voor ons ook lastig te troubleshooten omdat het hier om Samsung-software gaat.
Ik heb dit probleem ook met wat googlen nog niet echt kunnen vinden. Kun je misschien aangeven hoe je er achter kwam dat het KNOX was? Klinkt logisch hoor, maar als we dat weten kunnen we er misschien een S4 bij pakken en kijken of we het probleem ook kunnen reproduceren en helpen met zoeken naar een oplossing.

Los daarvan zou ik denk ik proberen bv de meldingsoptie uit te schakelen. Mocht dat geen zin hebben, dan zou ik denk ik ook eens contact opnemen met de support van Samsung. Mochten zij met een oorzaak&oplossing komen, zou je die dan ook hier willen vermelden? Daar doe je denk ik een hoop mensen een plezier mee, aangezien steeds meer mensen de update zullen gaan installeren.
Susantje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb problemen met de Samsung Galaxy S4 na de android 4.3 update. Dit gaat om 3 verschillende dingen en alle3 zijn ze pas na de update verschenen. Het probleem waar meerdere personen al over schrijven met de beveiliging. Daarnaast heb ik problemen met de wifiverbinding - blijft telkens scannen en krijg de melding dat er een verificatiefout opgetreden is. Kan op dit moment dus geen gebruik maken van wifi en mobiel internet is bij mij thuis zo langzaam door het slechte ontvangst dat ik gewoon geen gebruik kan maken van vele opties die mijn smartphone mij kan bieden. En als laatste krijg ik tijdens het schrijven van berichten, apps, zoekopdrachten invoeren in Google of iets dergelijks allemaal streepjes op mijn scherm - dit alleen over "het toetsenbord"
MC_LittleMike

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het uitschakelen van de meldingen van Knox heeft geen invloed gehad. De wifi verbinding wordt alsnog geblokkeerd. Woensdag telefonisch contact gehad met Samsung maar toen ik het verhaal uitlegde werd mij verteld dat ze hiervoor geen melding wilde aanmaken omdat zij mij telefonisch niet konden helpen en dat ik naar een Samsung servicecenter moest gaan. Ik ga dit dus aankomend weekeind doen en zal hier nog wel even melden wat er precies gedaan is om het op te lossen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Jammer dat het uitzetten niet heeft geholpen. Houd ons op de hoogte!
arie1966

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na update naar Android 4.3 lukt het niet meer om met mij Samsung S4 een stabiele wifiverbinding op te zetten. De verbinding valt steeds weg. Bij meerdere routers geprobeerd, maar allemaal zelfde probleem. Voor de update naar Android 4.3 had ik dus geen probleem. Terugzetten naar eerdere versie kan niet. Balen dus.
Brambo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Galaxy S4 is vanmorgen door het VF Repair-team opnieuw geinstalleerd nadat het toestel vastgelopen was. Dus moest alles opnieuw installeren en zit nu op versie 4.4.2

En misschien is het off-topic, maar ik wilde dus KNOX opnieuw installeren en na het downloaden komt er de melding mijn scherm: "Voorbereiden voor installeren".. dan vervolgens mag ik wachtwoord en pin-code instellen. En vervolgens niks, behalve een pop-up:

Uw apparaat heeft geen toestemming om de KNOX-stand te openen


Misschien is dat een nieuwe tread, maar benieuwd of dit bekend voorkomt, en belangrijker, hoe dit op te lossen is.


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Brambo,

Welkom op het Vodafone Forum!

Kun je aangeven wat je nog allemaal hebt geprobeerd om dit op te lossen? Heb je bijvoorbeeld je telefoon al opnieuw gestart? Wanneer je een back-up hebt van je gegevens kun je ook proberen of het opnieuw terugzetten van de fabrieksinstellingen helpt.

Controleer voor de zekerheid ook of je nu de laatste software hebt. Dit zou normaal wel het geval moeten zijn wanneer je telefoon terugkomt van reparatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic