randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

[Probleem] iOS/WatchOS - OneNumber - Geen 06-nummer gevonden

Hallo allemaal,

 

Dit topic is bedoeld op het specifieke probleem waarbij het activeren van OneNumber in combinatie met de Apple Watch Cellular niet lukt, en gebruikers de melding krijgen dat er geen 06-nummer is gevonden na het inloggen.

 

 

06nummer.png

 

Ik wil graag beginnen met het delen van een bericht van @Cecilia, dat relevante informatie bevat:

"Indien je géén hoofdgebruiker/contractant bent of juiste rechten hebt binnen het klantnummer, dan kun je OneNumber niet zelfstandig bestellen (bijvoorbeeld een dochter bij de vader op hetzelfde klantnummer, of een groepslid binnen Red Together).

Via de Watch App van de eindgebruiker (zonder rechten) kan de aanvraag gestart worden, maar dienen de My Vodafone accountgegevens van de hoofdgebruiker/contractant gebruikt te worden om OneNumber te kunnen bestellen.

Bij een aantal van jullie zag ik dat het om een Red Together abonnement ging. Zouden jullie het met deze informatie eens opnieuw willen proberen om aan te vragen? Lukt het niet, dan hoor ik het graag. Zet dan in je profiel onder ‘Persoonlijke Informatie’ het klantnummer en betreffende mobiele nummer waarvoor je het wilt aanvragen. Dan kunnen we daar verder op inzoomen."

Niet dat wij als klant iets kunnen doen om dit op te lossen, maar laten we hier samen inzichtelijk maken wie er allemaal last van heeft. Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden als het jullie wel lukt om ineens te activeren. Het delen van informatie kan helpen om te begrijpen wat er gaande is en of er enige voortgang is met betrekking tot deze kwestie.

 

Groet,

RandyJC

37 Reacties 37
randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Oh hahha wat toevallig ik zat daar ook net te kijken lol

dmouwes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zakelijk en dat wil nog wel eens verschil maken.

Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Helaas helaas.  Weer geen verbetering.  Ik heb de profiel pagina gevonden.  Er staan twee gebruikers waarvan ik de ene niet kan verwijderen.  Deze staat gevinkt op geen toegang tot abonnementen en facturen.  Het e-mail adres van deze gebruiker op mijn naam is onbekend@vodafone.nl
de tweede gebruiker staat alles aan gevinkt op toegang enz en mail adres is juiste.  Maar de onbekend@ gebruiker kan ik niet verwijderen ? 

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Als je het nummer uitvinkt dan word deze verwijderd. 

Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan geen gebruiker verwijderen.  

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Kan je wellicht een screenshot delen? Misschien dat we dan een beter overzicht hebben.
Vergeet niet je persoonlijke gegevens te blurren.

dmouwes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het nu werkend gekregen. Heb de extra account verwijderd en toen werkte het meteen. 

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb hetzelfde probleem, er staan meerdere gebruikers in my Vodafone waarvan ik er eentje niet kan verwijderen. Kan ook niks aan of uitzetten bij die gebruiker. Telefonische klantenservice kan me niet helpen zeggen ze. 

 

@Cecilia mijn hoop is op jou gevestigd aangezien je het voor Ruud ook goed geregeld hebt.

 

Alvast bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Nouk_  Ik zie bij jou inderdaad meerdere accounts staan onder het kopje 'Profiel' en ''gebruikers''. Opvallend is dat er ook tweemaal een account staat met jouw persoonlijke e-mailadres, waarvan 1 met rechten en één niet. 

Wil je eens kijken of de tip hier ook bij jou lukt? Lukt het niet, dan kan ik ook jouw My Vodafone account in zijn geheel verwijderen. Beide accounts (met en zonder rechten) verdwijnen dan en je kunt je dan opnieuw registeren met jouw e-mailadres voor My Vodafone. 

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hoi @Cecilia, die heb ik inderdaad geprobeerd maar ik kan bij beide accounts die op mijn naam zijn niks veranderen. Als ik vinkjes aan of uit zet kan ik dit niet bevestigen. 


Wat mij betreft mag je mijn hele my-vodafone account wel verwijderen zodat ik het opnieuw kan proberen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Nouk_ Bij deze gedaan!

Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hi Nouk, 

De tip die je kon volgen heeft niet het gewenste resultaat? 
bij je my profile account- profile-gebruikers  moet je even goed proberen om bij steeds 1 gebruiker de vinkjes uitte zetten. 

als er bijvoorbeeld bij de bovenste gebruiker wel factuur maar geen abonnement aanpassen is aan gevinkt en bij de onderste wel dien je steeds te proberen om beide vinkjes in een gebruiker uit te zetten.  Uiteindelijk zal de bovenste gebruiker alle vinkjes krijgen !

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Cecilia, bedankt! Het is nu gelukt, was blijkbaar ook een probleem met combi Ziggo/Vodafone accounts. 

RobertAnker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben er wel een beetje klaar mee , eerst 1 jaar wachten op de service , nu 

alleen maar de foutmelding : geen 06 nummer gekoppeld. Vodafone helpdesk 

: ze weten zich geen raad, keurige mensen maar geen oplossing !! Wordt inmiddels tijd 

om na Libertel / vodafone over te stappen naar KPN . // Coomunity : Help

 

RobertAnker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia  ik lees hier dat het myvodafone account verwijderd kan worden , de klantenservice heeft dit ook gedaan vanochtend, maar het heeft niets geholpen, na een nieuw account aan gemaakt te hebben stonden er weer twee gebruikers in ??

kun jij me helpen ?? Klantnr etc in PM?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @RobertAnker 
Ik zie dat je inderdaad een nieuw account hebt geregisteerd voor My Vodafone. Het is in deze situatie heel gek, want ik zie dat er een account is geregistreerd met jouw naam in het e-mailadres, maar als ik dan kijk onder het kopje 'Profiel' en gebruikers, dan zie ik een ander e-mailadres staan die rechten heeft wijzigen aan te brengen in het abonnement. Heb je al eens geprobeerd om in te loggen met dit e-mailadres bij het bestellen van OneNumber? 

En als dat niet lukt, wil je dan eens kijken of je in My Vodafone de rechten/e-mailadres kan wijzigen naar jouw e-mailadres?

RobertAnker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klopt , maar email adres welke staat in contract is niet meer in gebruik , dus kunnen we daar niet meerr  mee inloggen 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Check. Wil je eens kijken of je dit e-mailadres kan aanpassen in My Vodafone @RobertAnker ? Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic bij het oplossen van deze foutmelding. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic