randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

[Probleem] iOS/WatchOS - OneNumber - Geen 06-nummer gevonden

Hallo allemaal,

 

Dit topic is bedoeld op het specifieke probleem waarbij het activeren van OneNumber in combinatie met de Apple Watch Cellular niet lukt, en gebruikers de melding krijgen dat er geen 06-nummer is gevonden na het inloggen.

 

 

06nummer.png

 

Ik wil graag beginnen met het delen van een bericht van @Cecilia, dat relevante informatie bevat:

"Indien je géén hoofdgebruiker/contractant bent of juiste rechten hebt binnen het klantnummer, dan kun je OneNumber niet zelfstandig bestellen (bijvoorbeeld een dochter bij de vader op hetzelfde klantnummer, of een groepslid binnen Red Together).

Via de Watch App van de eindgebruiker (zonder rechten) kan de aanvraag gestart worden, maar dienen de My Vodafone accountgegevens van de hoofdgebruiker/contractant gebruikt te worden om OneNumber te kunnen bestellen.

Bij een aantal van jullie zag ik dat het om een Red Together abonnement ging. Zouden jullie het met deze informatie eens opnieuw willen proberen om aan te vragen? Lukt het niet, dan hoor ik het graag. Zet dan in je profiel onder ‘Persoonlijke Informatie’ het klantnummer en betreffende mobiele nummer waarvoor je het wilt aanvragen. Dan kunnen we daar verder op inzoomen."

Niet dat wij als klant iets kunnen doen om dit op te lossen, maar laten we hier samen inzichtelijk maken wie er allemaal last van heeft. Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden als het jullie wel lukt om ineens te activeren. Het delen van informatie kan helpen om te begrijpen wat er gaande is en of er enige voortgang is met betrekking tot deze kwestie.

 

Groet,

RandyJC

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb het probleem gevonden, in je My Vodafone, daar heb je een profiel pagina.

Daar had ik een secundair account die op mijn telefoonnummer stond geregistreerd.


Deze heb ik verwijderd, en bij opnieuw proberen van activatie is het mij nu gelukt.

 

Overzicht van gebruikers - Vodafone.nl

randyjoshua_1-1698916407872.png

 

Laat me weten of het voor jullie dit ook oplost 🙂

 

Bekijk in context

37 Reacties 37
Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik vind het een vreemde situatie.  Ik ben eigenaar van mijn nummer zonder andere nummer in abbo. Bij het willen activeren van onenumber steeds die gekke pop-up dat ik geen nummer heb ? 

vele gesprekken gevoerd met knip en plak antwoorden van de helpdesk  die weinig toevoegen en alleen meer frustraties opwekken.  Ik snap dat het onderwerp nieuw is, maar kpn werkt er al 3 jaar mee.  Er had best wat onderzoek gedaan kunnen worden hoe het soepel te implementeren is bij vodafone.  Dan waren deze situaties eerder overwonnen. 

op de vraag waar mijn nummer dan is kan niemand mij een antwoord geven.  

* zou de fout/storing kunnen zitten aan het gekoppeld hebben van de ziggo /vodafone accounts?   

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Ruud001@Nouk_ bij jullie nog iets veranderd toevallig vwb dit probleem?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Bij mij is het inmiddels gelukt. Alles werkt perfect. Ik denk dat het te maken heeft met de verlenging en het nieuwe contract. Dit is nu doorgevoerd en kon de Apple Watch koppelen. Wel even alles uit en weer opstarten. 

incoming-AEE78C52-BF4E-447B-AD4A-37C133EA625A.png

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Fijn! Mijn contract liep tot 24 augustus 2023, ik heb er verder niets meegedaan en is nu gewoon zoals het is.

Geen idee of hier dan ook het probleem zit.

Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mijne al vanaf april 2023.  Loopt gewoon door.  Maar ik krijg echt vlekken in m’n nek van de zeer lakse houding van elke helpdeskmedewerkers die alleen maar het knip plak antwoord voorkauwen en steeds plaatsten.   Sommige community mensen zijn er druk mee waar ik dankbaar voor ben. MAar Vodafone zelf laat het echt af weten. 

Migsnl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb steeds het zelfde. Maar vind raar, als jij om te bevestigen een sms krijgt op je telefoon een daarna een melding van geen 06 nummer gevonden.

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Migsnl Ja er gaat gewoon echt iets niet goed bij ons..  waarschijnlijk mist er een vinkje oid haha 

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Heb nog even navraag gedaan vwb mijn contract die in het verleden ligt. Maar volgens CS moet dit niks uitmaken. 
Ik heb van alles al geprobeerd om iets te triggeren haha, wachtwoord veranderen, wereld bundel aan/uit.. ik denk dat ik het maar rustig moet afwachten.. :x 

Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik reageer hier toch even op. Er wordt steeds gesuggereerd dat de “fout” bij de Watch eigenaar ligt.  Maar er is toch zeker iets flink fout bij je cliënten data binnen Vodafone, als je alle stappen goed volgt, en dat er dan namens Vodafone een bericht komt dat er geen -06- nummer van je account zit.  Naar welk nummer sturen jullie dan dat controle sms’je? Hoe debiel is dat dan.   Bij het openen van mijn instellingen in mijn Watch app staat nu ook al als een pop up dat ik drie maanden gratis Onennumber kan gebruiken.  Dus jullie weten dat ik Vodafone lid ben en een nummer om die data naar te sturen.  

Bart112

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij leek het activeren op een gegeven moment te lukken volgens procedure. Maar na aanmelding en ontvangst van een sms dat het gered zou zijn heb ik nu een foutmelding in de Apple Watch app en dus ook geen verbinding op mijn Watch.... Iemand een idee wat ik kan/ moet doen? Opnieuw opstarten van zowel Watch als iPhone heeft niet geholpen IMG_0588.png

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb deze melding ook wel is als ik probeer mijzelf aan te melden. Maar na een 2e keer proberen zie ik dit probleem niet meer. 
Maar had jij eerst ook het geen 06-nummer bekend probleem? 

Toine2home

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Diverse keren het 06 probleem en deze is net ook voorbij gekomen.  Bad request. Pfff. Het wordt steeds gekker. 

Bart112

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

ja eerst kreeg ik de melding geen nummer, toen leek het wel te lukken en nu dus de foutmelding zoals ik bovenstaand heb toegevoegd

 

dmouwes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb deze discussie vandaag met de klantenservice gehad. In mijn geval was het niet mogelijk wegens een openstaande order. Heb het nummer dat ik wil koppelen aan de watch net verlengd. Ze zeiden dat dit pas is opgelost als de verlenging is ingegaan. In dit geval februari 2024. Nou heb ik ook een 2e nummer onder die account en daar kan het ook niet mee. Ik wordt er nog over teruggebeld, maar vermoed dat er iets anders aan de hand is

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@dmouwes Persoonlijk denk ik dat daar de schoen wringd. Ik had ook net verlengd en nieuw toestel ontvangen. Koppelen lukte gisteren eerst ook niet. Bij mijn abo in de Vodafone app stond ook niets meer bij dit betreffende telefoonnummer.  Alleen de einddatum contract. Nadat @Cecilia een en ander had doorgegeven aan de juiste Vodafone afdeling, was het na een paar uur opgelost. Dus ik zou Cecilia even vragen als ik jullie was. Nieuwigheid denk ik. Komt vast goed. Succes!

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Het geen 06-nummer bekend scherm krijg ik niet meer maar wel dit gekke gedrag. 

na 2FA gebeurt er iets heel snel en land dan weer op de pagina waar ik onenumber kan configureren. 

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

 ik heb de video frame voor frame afgespeeld. En dan zie ik dat deze fout word weergeven

IMG_0022.png

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @randyjoshua 

Zoals aangegeven heb ik gisteren de betreffende informatie doorgezet. Ik heb je de terugkoppeling even in een privébericht gestuurd. In jouw geval is het nummer wel gekoppeld aan een ander My Vodafone account, waardoor deze foutmelding naar boven is gekomen.

randyjoshua
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb het probleem gevonden, in je My Vodafone, daar heb je een profiel pagina.

Daar had ik een secundair account die op mijn telefoonnummer stond geregistreerd.


Deze heb ik verwijderd, en bij opnieuw proberen van activatie is het mij nu gelukt.

 

Overzicht van gebruikers - Vodafone.nl

randyjoshua_1-1698916407872.png

 

Laat me weten of het voor jullie dit ook oplost 🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic