RoDino

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

PAS OP! SCAM NETSMART ARMY9 SMS

Hoi Allemaal,

 

Als eerste Vodafone bedankt voor de hulp in het aanpassen en opzeggen van deze dienst en het vergoeden van de kosten.

 

Wat is er gebeurd?

Mijn zoon kwam gisteren in paniek naar mij toe dat hij een SMS van Vodafone had ontvangen dat hij zich had geabonneerd op Army9 voor 5 euro per week. Hij had nergens op geklikt, eigenlijk dat waar ik hem voor gewaarschuwd heb.

Aangezien ik zelf in het verleden ook voor een mobiele provider heb gewerkt, wist ik wat ik moest doen.

 

Wat kan je hier tegen doen?

  1. Neem contact op met je provider en meldt de klacht, in vele gevallen als dit een incident is, krijg je de kosten vergoed. (Let op: een 2e x ben je dus zelf verantwoordelijk)
  2. Meld je direct bij https://www.payinfo.nl/ en kijk welke betaalde diensten je hebt en zeg ze eventueel het onterechte abonnement op. Stel hier de dienst blokkade in en je kan ook een Blokkadeslot erop zetten (Zie punt 4)
  3. Je kan vragen aan Vodafone om een onderzoek te starten echter in vele gevallen, als het duidelijk is wat er gebeurd is,  zullen ze het bedrag direct van de betaaldienst terugvorderen.
  4. Wees slim en blokkeer niet alleen de diensten maar stel ook een ‘Blokkadeslot’ in, daarmee voorkom je ook dat andere betaaldiensten jouw een bedrag in rekening kunnen brengen. Vraag ernaar bij jouw provider
    De enige die het eraf kan halen is jouw Provider en alleen dan als jij daarover belt.
    Je kan het daarbij ook extra moeilijk maken als je ook nog een wachtwoord met de klantenservice hebt afgesproken. 😉

Velen die dit is overkomen hebben zich suf gepiekerd en vragen zich af hoe het mogelijk is dat zij zich hiervoor hebben aangemeld?
Vaak gebeurd dit op dubieuze websites en of door zogenaamde pop-up vensters. Voornamelijk deze laatste, de pop-up vensters, zijn een doorn in het oog en vaak klikt men op het kruisje en daarmee is het vervelende venster weg.
Daar zit hem juist het probleem:  Dat kruisje. Velen zien dat als venster sluiten, maar dat is het niet. Je geeft juist akkoord om jouw nummer te mogen gebruiken.
Het programma struint dan al jou cookies af en vist jouw mobiele nummer eruit en presto, je heb een betaalde dienst of abonnement aan je broek hangen! Geheel onterecht maar juridisch wel juist en daar zit hem het probleem.
Je hebt immers op de button geklikt dat je het accepteerde. Kijk, dat die button op een kruisje lijkt boeit niet, je hebt immers geen aandacht geschonken aan de kleine lettertjes…

Helaas kan ik je niet zeggen op basis van de verstrekte info van mijn zoon, waar je die pop-ups kan tegenkomen.

Doe jezelf, en voor alle anderen die hier ook mee te maken krijgen, een plezier: Meld het op https://www.scamadviser.com/nl/check-website/army9.com

 

Als laatste: Het zou fijn zijn als Vodafone in deze de stelling inneemt om: Standaard een blokkade aan te hebben staan. Juist dan in alle gevallen als jij die blokkade er af haalt, ben je er zelf voor verantwoordelijk én ermee bekend dat er een bedrag in rekening gebracht kan worden. Dan kan het niet meer geschaard worden onder het kopje ‘Ik wist het niet’ ...

Dat scheelt een hoop boze klanten 😉

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RoDino 

 

Dankjewel voor je feedback en super dat je hiervoor andere klanten voor wilt waarschuwen. Helaas is er voor gekozen om standaard geen blokkade te plaatsen. Dit is omdat er ook klanten gebruik maken van contentdiensten. Denk hierbij aan Netflix, Apple Music, Blendle. Daarnaast wordt ook veel gebruik gemaakt van de sms contentdiensten. 
Ik zal je feedback intern aankaarten. Mocht het aangepast worden dan zul je dit terug zien in My Vodafone.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic