Hallo, ik gebruik momenteel Android 9 met EMUI 9.1.0, buildnummer 9.1.0.260 (C431E4R2P2) GPU Turbo op mijn ELE-L29 P30-apparaat en ik kan niet updaten naar EMUI 10 OTA. Overal om me heen hebben vrienden hun P30's (ook ELE-L29) OTA meer dan een maand geleden bijgewerkt naar EMUI 10. Het enige verschil tussen hun apparaten en de mijne is op "Over telefoon" helemaal onderaan staat "Aangepaste versie VDF.NL 9.1.0.7 (CT.F01)" op mijn apparaat.
Moet ik de aangepaste versie verwijderen voordat ik kan updaten? Is er een manier om de telefoon opnieuw in te stellen zonder een 'aangepast' ROM te gebruiken en ook van deze aangepaste versie af te komen? Ik vermoed dat het de "Aangepaste versie" is die me niet toestaat om bij te werken naar EMUI 10 zolang Vodafone me deze update niet biedt (waarvan ze zeiden dat het in de komende maanden zou kunnen komen, of helemaal niet).
Ik probeerde een back-up van alles te maken via HiSuite (op Windows) en op die manier bij te werken via verschillende regio's (welke ik instel via HiCare), maar dat hielp niets.