Loeske17

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opzegging bij emigratie

Goedemiddag,

Eind van deze maand ga ik (enigzins onverwacht..) emigreren. Ik kan dan geen gebruik meer maken van mijn Vodafone Red abonnement diensten.
Bij de telefonische klantenservice, de chat, in de winkel en per brief (waar ik overigens helemaal geen antwoord op krijg) wordt mij verteld dat helaas, de enige optie is om het gehele resterende abonnementsgeld in één keer te voldoen (nog ongeveer 800 euro tot September 2015). Dit lijkt mij een overbodige optie, want als ik enkel kan kiezen tussen nog anderhalf jaar 50 euro betalen en gebruik maken van de diensten als ik in NL ben of 800 euro betalen en er dan helemaal niets voor krijgen is de keuze snel gemaakt... Vreemde optie.

Het rare is dat het bij zowel Tele2 als KPN wel mogelijk was, met bewijs van inschrijving in de nieuwe, buitenlandse, gemeente om kostenloos op te zeggen. Zij brengen dan nog het eventuele resterende bedrag voor het toestel in rekening. Ik vind dit een acceptabele oplossing.

Waarom kan het bij Vodafone dan niet?
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Bij Vodafone is er de mogelijkheid om je mobiele abonnement minimaal drie maanden en maximaal negen maanden stop te zetten. Ofwel "te bevriezen" Is dat een haalbare en reële optie voor jou ?
Of ga je ons helemaal definitief verlaten ?
Bekijk de volgende info-pagina over hoe je dat kunt regelen.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml

Overdracht van je RED-abonnement aan een ander persoon (familie-lid) is ook een goede optie.
Vooral als je hem of haar een leuke bonus geeft.

Voor zover ik weet is het inderdaad niet mogelijk om bij definitieve emigratie je RED-abonnement voortijdig te be-eindigen.
Jammer dat Vodafone in dat opzicht geen coulance wil bieden. Dat zou in jouw geval redelijk zijn.

Succes !


Netwerker
Loeske17
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
:(De bedoeling is inderdaad om te gaan emigreren en niet tijdelijk in het buitenland te gaan wonen, dus de optie om het te "bevriezen" is helaas geen optie voor mij. Ik heb ook al geprobeerd om mijn abonnement aan een ander te "verkopen", maar kan niemand zo gek krijgen om een abonnement van 49 euro zonder telefoon of met gebruikte telefoon over te nemen. Begrijpelijk ook wel.... 😉

Het meest frustrerende is eigenlijk dat ik al op een aantal manieren heb geprobeerd hierover contact te krijgen, maar ik kom alleen het "kastje....muur" fenomeen tegen helaas. De enige die me echt wilde helpen hiermee is de verkoper bij de BelCompany in Zandvoort. Helaas kwam hij ook niet verder dan het emigratie formulier, waar trouwens (toch even kwijt) heel sneaky in hele kleine lettertjes staat dat: "oh ja, en als u dit ondertekend geeft u toestemming dat wij het bedrag in een keer van uw rekening schrijven". No thanks! 🙂

Ach ja...dat wordt dus anderhalf jaar lang 50 euro betalen...
sabbie25

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo

is wel leuk dat jullie zeggen van doe het naar een ander over wij hebben iemand zo gek gevonden om het te doen om mijn abonnement over te nemen en werken jullie niet mee ben al meer als een maand bezig om dat stomme abo om te zetten raak een beetje gefrustreerd van jullie veel dingen beloven maar niks doen. het enigste wat jullie zeggen ja sorry mevrouw het is druk we lopen achter het is een chaos ja hallo dat is mijn probleem niet als ik niet betaal staan jullie er ook als de kippen erbij om telefoon af te sluiten op niet??????? nee maar als jullie iets moeten doen is het te moeilijk
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@sabbie25

Bedoel je dat het al een maand duurt om je abonnement over te zetten naar iemand anders? Heb je wel alle formulieren ondertekend verstuurd? En heb je ook een ontvangstbevestiging ontvangen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic