Ik ben Canadese, sinds 2012 prepaid-klant van Vodafone in Nederland (toen ik er woonde). Omdat ik nog steeds vrij vaak naar Nederland kom, heb ik mijn vroegere simkaart behouden om er gebruik van te maken als ik er weer ben.
In februari probeerde ik vanuit Wenen (Oostenrijk) via internet op te waarderen met een buitenlandse (Canadese) creditcard. Dit lukte vroeger altijd, maar deze keer stond er grappig genoeg opeens een laatste stap: ik moest mijn Canadese bankgegevens invullen en wachten. Nou goed, maar de opwaardering (van februari!) is nog steeds niet gelukt. Ik heb ook nooit een foutmelding gekregen of dergelijks.
Omdat ik vrijdag terugga naar Nederland, probeerde ik net nog een keer vanuit Canada via internet op te waarderen met mijn Canadese creditcard. Precies hetzelfde is gebeurd. Canadese bankgegevens invullen en wachten. (En wachten en wachten.)
Natuurlijk kan ik in Nederland langs een Vodafonewinkel gaan en een opwaarderbon kopen, maar ik heb op de eerste dag heel weinig tijd, en het zou heel prettig zijn om er van tevoren voor te zorgen dat mijn simkaart het ook meteen doet als ik in Nederland aankom. Ik heb geen Nederlandse bankrekening of creditcaard. Kan dat nu niet meer met een buitenlandse?
Alvast bedankt voor alle reacties.