zwenneke

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oppo Find x2 Pro - bootlocken

Hallo Vodafone,

Ik heb m'n abbonement verlengt met een prachtige oppo find x2 pro. En ik ben benieuwd of deze telefoon de mogelijkheid gaat krijgen om de bootloader te unlocken? Ik hoop hier namelijk wel op gezien jullie een samenwerking zijn aan gegaan met oppo. 

En komen de updates nu ook sneller door door de samenwerking met oppo? 

Groet Peter. 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @zwenneke 

Ik heb een kort maar krachtig antwoord op je vraag. Bootlocken wordt niet door ons ondersteund. Zodra er een software update is (en je hebt een branded toestel) dan zal de update door ons gecheckt worden. Vervolgens als de update goed is bevonden en er geen aanpassingen gedaan hoeven te worden, sturen wij de update weer terug naar de fabrikant. De fabrikant rolt dan de software update uit.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @zwenneke 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ken het toestel niet dus heb gewoon even een vraagje. 
Is dit een legale manier om iets te doen of is dit op een illegale manier? Ik zie namelijk allemaal bootloader unlocken voor dit toestel maar voor mijn gevoel is dit niet legaal, of ik vergis me?! Ben daar gewoon even benieuwd naar omdat ik het toestel “nog niet” ken. 

Ik denk dat Vodafone zich hier niet mee bezig gaat houden, maar kan het natuurlijk mis hebben. Wie weet komt er een Vodafone medewerker online die je hier meer over kan vertellen. Of iemand die het toestel kent 

zwenneke
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Energieboy ,

Het is een toestel wat Vodafone zelf aanbied. En de Chinese variant heeft een officiële bootloader unlock via Oppo. Vandaar mijn vraag of er voor de europese variant ook zoiets komt via Vodafone. Gezien ze samenwerken met Oppo.

Dit is het toestel: https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/telefoon/oppo-find-x2-pro-5g-512gb-black?duration=24&subsc...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het toestel heb ik wel gezien maar of dat mogelijk is, geen idee.
Ben benieuwd of ze het gaan doen. Even wachten op iemand van Vodafone 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @zwenneke 

Ik heb een kort maar krachtig antwoord op je vraag. Bootlocken wordt niet door ons ondersteund. Zodra er een software update is (en je hebt een branded toestel) dan zal de update door ons gecheckt worden. Vervolgens als de update goed is bevonden en er geen aanpassingen gedaan hoeven te worden, sturen wij de update weer terug naar de fabrikant. De fabrikant rolt dan de software update uit.

Sheppie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hey @zwenneke 

Ik heb een kort maar krachtig antwoord op je vraag. Bootlocken wordt niet door ons ondersteund. Zodra er een software update is (en je hebt een branded toestel) dan zal de update door ons gecheckt worden. Vervolgens als de update goed is bevonden en er geen aanpassingen gedaan hoeven te worden, sturen wij de update weer terug naar de fabrikant. De fabrikant rolt dan de software update uit.

 

Als ik een vervolgvraag hierop mag stellen. Ik vind dit toestel ook erg aantrekkelijk om te halen maar geven jullie altijd een vodafone branded telefoon uit of kunnen er ook unbranded toestellen uitgegeven worden. Punt is dat ik namelijk niet wil wachten op vodafone updates omdat er nu al aangetoond is dat deze meer dan 2 maanden achterlopen (volgens diverse bronnen) op de reguliere updates van Oppo zelf. Dat duurt te lang en is onnodig naar mijn mening.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Vind ik een heel goede vraag, @Sheppie . Waar ik, onhandig genoeg, niet per direct een antwoord op heb. Ik vraag het even voor je na! Mijn vermoeden zegt dat het niet kan, maar ik weet het dus niet zeker. 

Mocht je wel overwegen het toestel + abonnement te nemen, stuur ik je vast even een linkje toe met een leuke aanbieding voor het overstappen/verlengen. Dan ben je nog iets voordeliger uit :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic