Hallo Saskia,
Op dit Forum is er een heel succesvol topic dat al meer dan 10.500 keer bekeken is. Allemaal forum-leden die hun onbewuste en ongewenste en ongevraagde data-verbruik wilden voorkomen.
En hun smartphone willen blokkeren voor dit ongevraagde 3G-data-verbruik. In dat topic vindt je talrijke expert-adviezen van de Moderators van Vodafone en ik-zelf. Door het opvolgen van ALLE instellings-adviezen en tips, sluit je je smartphone af voor onbewust en ongevraagd 3G-data-verbruik. En voorkom je dat jouw smartphone update en upgrade via een betaalde 3G-verbinding.
Zoals hierboven al is vermeld: alle instellingen op jouw smartphone moeten zodanig zijn ingesteld dat dat updaten niet meer mogelijk is via een betaalde 3G-netwerk-verbinding.
Alleen nog maar via een gratis Wi-Fi-verbinding.
Daarbij moet jouw 3G-netwerk-verbinding zoveel mogelijk uit staan. Die moet je alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
Door het opvolgen van alle expert-adviezen in het topic waarnaar ik verwijs, schep je als het ware twee sloten op je smartphone.
Daarmee verbreekt jouw smartphone automatisch de 3G-netwerk-verbinding bij een zelf ingestelde data-limiet. (Data-quotum)
Controleer verder dagelijks, op een vast tijdstip, via de Apps : My Vodafone en bijvoorbeeld 3G Watchdog, hoeveel data jij reeds hebt verbruikt. En hoeveel data-bundel jij nog over hebt voor het resterende gedeelte van de maand-data-bundel.
Zelf heb ik nog nooit betaalde, mobiele 3G data verbruikt buiten mijn maandelijkse data-bundel.
Een beter bewijs dat de expert-adviezen in onderstaande topic werken, is er niet. Het voorkomt torenhoge facturen van Vodafone.
Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund... Maar het is en blijft ook een verantwoordelijkheid (van de directie) van Vodafone om ook beschermingsmaatregelen in te voeren. Zoals: data-tegoed verbruikt = automatisch mobiel internetverbinding afsluiten. En dat gebaseerd op een zeer aktuele data-registratie.
Daarmee kan nooit meer iemand buiten zijn/haar maandelijkse data-tegoed gaan. Daar pleit ik al heel lang en heel intensief voor op dit Forum. En hopelijk wordt dit heel binnenkort door Vodafone in de praktijk gebracht.
Daarmee kunnen veel schrijnende verhalen worden voorkomen.
Succes !
Netwerker