Denisedehaan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onverklaarbaar hoog dataverbruik

Ik ben al meer dan 10 jaar een tevreden klant van Vodafone, maar sinds het verlengen van mijn abonnement en nieuwe toestel (iphone 5s) gaat het mis. Ik ben van een 1gb (waar ik nooit overheen ging) naar een 2gb bundel gegaan en ram er nu al een aantal maanden 40 euro bovenuit. Onverklaarbaar ook, omdatnik vaak op de wifi zit en alleen FB en en whatsapp gebruik. Ik snap hier helemaal niks van. Automatisch updaten van apps is het niet, dus weet echt niet waar ik in de nacht van 24 februari om 00.01 uur bijna 1gb verbruik terwijl ik lig te slapen.
Ik heb de klantenservice gebeld en die kwamen met allerlei tips. Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat er is gebeurd, maar ik ben hiermee niet geholpen en voel me enorm in de maling genomen.

Wat nu?
5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Denisedehaan ,

Dat je over de kosten komt blijft altijd niet leuk. Ook het volgende Topic, http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Data-verbruik-iphone-5-met-ios-7/td-p/97440 wordt er veel geklaagd over en te hoog gebruik aan data! Dus je bent niet de enigste hiermee.

Staat de laatste update ook al op je toestel? kijk ook eens even welke app het meeste gebruik maakt van je internet, Instellingen > Mobiel netwerk.
En de schuldige kan ook je Wi-Fi zijn wanneer je en te laag bereik hebt dan veranderd deze zomaar in het standaard netwerk. Het ligt echter dus gewoon aan je toestel de software maar er is misschien ook en kans dat je simkaart het probleem is.

Je kunt nog altijd als je het liefst contact opneemt met de klantenservice dit ook doen via de Live chat! Deze vindt je bij 'Support' en onder het kopje 'Hulp nodig?'.
Ik hoor graag nog van je terug.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Denisedehaan

Kijk ook eens naar dit topic: ik: tips & tricks om binnen je bundel te blijven

Hierin worden verschillende tips gegeven en kun je er dus achter komen hoe je het dataverbruik kunt beperken en hoe je kunt voorkomen dat je buiten je bundel gaat. Wellicht wordt het hierdoor iets duidelijker!
achtoude

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heeft mijn vriending sinds 2 maanden ook plotseling LAST van een onverklaarbaar hoog data verbruik. Onverklaarbaar in de zin dat ze 1GB per maand heeft, van januari tot aan nu iets meer dan 3GB verbuikt heeft (gezien in de verbruiks gegevens van de Iphone zelf, wat jullie ook adviseren) totaal en sinds vorige maand plotseling 16euro over haar data zit. Zo goed als altijd wifi en beperkt gebruik van data buitenshuis.
Ook in augustus gaat het mis. Op 5! augustus kreeg ze al een bericht dat haar data op was. Dat is gewoon onmogelijk! Ze is inmiddels einde raad. Ik heb het gister eens even in de gaten gehouden, maar er gaat echt iets goed mis bij jullie Vodafone! In het uur dat ik heb zitten speuren op het toestel naar foutieve instellingen, ging de overbleven MB's nog eens met 30MB omlaag op de vodafone verbuiks meter, terwijl de Iphone 0 aangeeft.
Vannacht heeft het toetsel in vliegtuigstand op het nachtkastje gelegen en vanmorgen wederom 20MB foetsie, iphone zegt 0.
Hier klopt echt geen hout van en ik verwacht hier een passende oplossing voor.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
achtoude

Hiermee kun je terecht bij onze klantenservice. Niet op het forum. Op het forum kun je wel terecht voor tips en tricks. Mocht je tips willen over het beperken van het verbruik kun je dus wel hier terecht. Als je een klacht hebt waarvoor je hulp nodig hebt van onze klantenservice dan kun je daar ook het beste de klacht neerleggen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Zie berichtnummer 38 in het data-verbruiks-topic, over onverwacht hoog data-verbruik bij Apple iPhones. Dat artikel is geschreven door mijzelf, Netwerker.
En geeft een goede verklaring voor onverwacht en onbewust hoog data-verbruik door apparaten van Apple.

Weblink naar het data-verbruiks-topic: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Lees de tips en expert-adviezen in het data-verbruiks-topic grondig door. En controleer en beheer zelf weer het data-verbruik op je Apple iPhones. Vodafone kan er verder niets aan doen. Verbruikte data = verbruikte data. Of die data nou bewust of onbewust is verbruikt. Dat maakt niets uit voor Vodafone.

Succes!


Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic