Hallo lezers
Ik heb een probleem en een klacht verzonden naar Vodafone. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zal de mail hieronder plaatsen (alleen even de namen veranderd erin..) misschien hebben jullie nog tips hoe te handelen.
Bedankt alvast
Geachte heer/mevrouw,
Vandaag, 13 augustus, tussen 09.00 en 09.30 uur heb ik van Vodafone een sms binnen gekregen i.v.m. het constateren van hoog dataverbruik en of ik contact op wil nemen met Vodafone. Ik heb direct gebeld en gesproken met twee van uw medewerkers. Samen kwamen wij erachter dat er iets niet klopt met deze constatering.
medewerker Vodafone 1 vertelde mij dat ik in totaal 8 GB over mijn de bundel heen ben gegaan en de telefoonrekening momenteel op bijna € 600,- staat. Het lijkt, zowel mij als medewerker 1 zeer onwaarschijnlijk dat dit klopt en medewerker 1 vroeg mij om een mail op te stellen zodat het nagekeken kan worden.
Ik was vergeten zijn naam op te schrijven dus heb ik nogmaals met Vodafone gebeld. Dit maal sprak ik met Medewerker 2 Ook zij gaf aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het verbruik zo hoog is en is het direct voor mij na gaan kijken. Het blijkt dat er, onder andere, 24 uur lang 1 programma continue aan het downloaden moet zijn geweest en dat het vrijdag 9 augustus op zijn snelst is gegaan met een verbruik van 4 GB. Mevrouw 2 heeft ook het vermoeden uitgesproken dat dit wel eens een fout bij Vodafone of telefoon kan zijn.
Nu spelen er een aantal zaken. Ik draai nachtdiensten waardoor ik zaterdag (10 augustus) overdag lag ik te slapen en ‘s nachts werkte. Hierbij is weinig tot geen gebruik gemaakt van mijn telefoon behalve af en toe een berichtje via WhatsApp en het bekijken van Facebook. Wij weten allebei dat het hier dus niet aan kan hebben gelegen. Daarnaast is mijn nieuwe bundel is de 1e van deze maand ingegaan en zijn we dus nog geen twee weken verder.
Ik vertelde Uw collega’s vertelden dat ik een berichtje behoor te krijgen wanneer ik aan het einde van mijn bundel zit. Dit is normaal gesproken het beleid binnen Vadafone, zo bevestigde uw collega’s. In het systeem was terug te vinden dat deze echter niet verzonden is
Wat het hele verhaal nog vreemder heeft gemaakt is dat ik vanavond om 20.56 uur van Vodafone een sms gekregen heb waarin staat dat mijn datategoed 2048 MB (2 GB) bedraagt.
Het handelt hier om het abonnement met telefoonnummer 06-******welke op naam staat van *****
ik ben in generlei wijze bereid om deze extra datakosten te betalen aangezien dit verbruik in geen geval mogelijk is. Ik zie graag uw reactie tegemoet inclusief een gepaste oplossing
Met vriendelijke groet,