Goedendag,
Ontdekt dat nu wekelijks sinds een paar maanden 5 euro wordt afgeschreven. Het begon op een moment dat ik zeker mijn telefoon niet heb gebruikt (werk). Nu geld terug gevraagd bij VOdafone. Is nu opgelopen tot 70 euro. Dit conform de tekst op hun eigen site: http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/actuele-themas/betaalde-sms-diensten
Wat doet Vodafone?
Vodafone gaat nog een stap verder door de bewijslast om te draaien. Bij het geringste vermoeden van misleiding door sms dienstverleners
krijgen klanten direct hun geld terug. De kosten hiervan verhaalt Vodafone vervolgens op de aanbieder van de sms-dienst. Bij herhaaldelijke overtreding, sluit Vodafone de aanbieder af van zijn netwerk.
Vodafone heeft sinds de start van deze aanpak diverse aanbieders van betaalde sms-diensten verzocht hun dienst aan te passen of te stoppen. Inmiddels zijn verschillende aanbieders afgesloten van het Vodafone netwerk omdat zij zich niet hielden aan de regels. Het aantal klachten van misleiding is sinds deze strengere aanpak drastisch afgenomen.
Zie verder de tekst op
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-sms-diensten Hier staat onder andere aangegeven: Als een sms-dienst meer kost dan € 1,50, moet de telefoonaanbieder aantonen dat de klant uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.
Wees dus gewaarschuwd voor Kulaville.com (wallpapers). Gebruik ik dus echt nooit op mijn telefoon!!
Via Payinfo.nl (site is eigendom van KPN) kun je je gegevens inzien en afmelden.
*moderator edit: één url werkte niet door ontbreken html code*