Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
Alies

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals beloofd zou ik terugkomen. Het is een hardwarefout, aldus apple ( i-centre) waar ik o.a. ben langsgegaan omdat de vodafonewinkel weinig soulaas bood. Ik heb een zakelijk abon. met een vip paspoort waardoor ik een vervangende iphone heb en mijn tel nu is opgestuurd naar apple voor onderzoek. De uitkomst horen jullie weer. Al lijken nieuwe klachten op een nieuw aangemaakte pagina nu binnen te komen. Ik zal kijken of ik ook daar een post zal achterlaten. Gr lies
Alies

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn laatste bericht. Zoals eerder gemeld door Apple het is een hardwarefout. Ik ontvang volgende week via de geweldige service van dynafix/vodafone een nieuw toestel.
Alies

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Piet,
Ik heb het al gepost maar ik heb het bij apple nagevraagd en het is een hardwarefout. Ik krijg via de goede service van dynafix/vodafone volgende week een nieuwe iphone.  succes.
pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thx voor de reactie,

Vodafone doet er blijkbaar niks mee verder, ik loop voor de 10e keer wel weer eens een winkel in. Dan maar zeuren tot ze eindelijk eens actie ondernemen..
tas22

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb alleen maar problemen met mijn wifi sinds de upgrade naar 6.1.3
ik ben over mijn bundel heen door dit gedoe!!!
 
dan heb ik heel even verbinding en dan is het weer weg!
mijn vriend die niet de upgrade heeft gedaan heeft er geen last van
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Tas22,

Zoals je aangeeft merk je dit probleem pas sinds de laatste software-update. Dit geeft eigenlijk ook meteen al aan dat dit niet iets is dat wij als Vodafone eenvoudig voor je kunnen oplossen. Het lijkt dan een software-matig probleem te zijn. Je kunt eventueel proberen of je het toestel eens kunt herstellen via iTunes of je kunt eens proberen om de netwerkinstellingen te resetten. Laat je ons weten of dit geholpen heeft?
MPE

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu versie 6.1.3 op mijn 4S staan. Sindsdien vallen voortdurend gesprekken weg, de batterij is snel leeg en de telefoon maakt geen verbinding meer met wifi netwerken. Wifi staat uit en kan niet aan gezet worden (lichtgrijs). Heb netwerkinstellingen al laten herstellen maar dat heeft niets geholpen. Wat nu? Marc
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Marc, als je dit merkt sinds de update dan moet die eigenlijk wel de oorzaak zijn. Zeker als ook wifi problemen (dat loopt immers niet via Vodafone).

Ik zou een back-up van je gegevens maken en dan je telefoon resetten (via itunes).
Zet na de reset nog even je back-up niet terug, maar update je toestel opnieuw. De reden daarvoor is dat je met het terugzetten van een back-up bij iPhones een letterlijke copie van alles op je toestel (inclusief software en de foutjes daarin) terugzet.

Dus test eerst even of alles na reset->update weer normaal werkt.
Kristopher

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ook ik heb sinds kort problemen met een snelle batterij verbruik! Waar ik normaal 2 dagen met de accu kon doen is dat gereduceerd naar net 10 uur. Ook het bellen geeft problemen. Het lijkt net op de voice van mijn gesprek partner wordt gemoffeld/vervormd tot zo'n hoedanigheid dat hij/zij niet tot nauwelijks te verstaan is. Het vreemde is dat het meestal gebeurd als ik naar een ander Vodafone gebruiker bel of gebeld wordt.

Hopelijk wordt dit snel verholpen, het klink inderdaad dat wat er in de UK gebeurd openheid gebeurd.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Kristopher,

Welke software-versie staat momenteel op je toestel geïnstalleerd? Heb je ook al eens gekeken of er misschien een nieuwe versie voor jouw toestel beschikbaar is?
Kristopher

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Mijn toestel geeft versie 6.1.3 en is volledig up to date volgens de IPhone zelf.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Kristopher,

iOS versie 6.1.3 is momenteel inderdaad de laatste versie. Jammer dat je met deze laatste versie alsnog problemen ondervindt. Je kunt in dit geval het beste een reservekopie maken van je iPhone 4S en de fabrieksinstellingen terugzetten. Je kunt hier: http://voda.fo/ne/l0lxd terugvinden hoe je een reservekopie kunt maken. Zet vervolgens de fabrieksinstellingen terug. Hoe je dit kunt doen kun je hier: http://voda.fo/ne/eyx0h terugvinden. Mocht dit niet werken herstel je iPhone dan ook via iTunes zelf. Ik hoor graag van je of het probleem hiermee is verholpen.

pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Moderators/smartfone crew:

hou ieder nou is niet voor de gek met het terugzetten/herstellen/nieuw configureren.. het ligt aan die ios update thats it!!! Misschien is het verstandiger om als "groot" concern apple is te informeren voor een nieuwe update die alle ellende oplost!!

MvG,

Piet, die al vanaf januari bezig is en nog steeds een dramatische WifI verbinding heeft!
JulianElBruno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb in januari 2013 m'n Vodafone abo verlengd in combinatie met een nieuwe Iphone 4S 32 gb.

Nu ik de problemen op dit forum doorneem valt het kwartje; ik heb vanaf het begin ook last van random wegvallende internet verbindingen terwijl er wel 3g staat, wifi problemen als 3g 'aan' staat, batterij die ineens veel sneller leeg is, en wegvallende streepjes normaal signaal als 3g 'aan' staat. (En dat laatste tot aan totaal wegvallende verbinding aan toe -> 'geen service' )

Ik heb zojuist met een andere iphone het bewijs vastgelegd:
3g uit: 4 streepjes, Vodafone NL E
3g aan: geen service
3g uit: 4 streepjes Vodafone NL E
Etc etc

Het hangt wel af van de locatie; op sommige locaties heb ik nog net 1 streepje over ipv direct 'geen service'. Bij het aan zetten van 3g.

Na googelen en de berichten op dit forum blijkt het te komen door de iOS updates 6.1 t/m 6.1.3 die geen van allen soelaas hebben geboden voor dit probleem. Ook lijkt het dat Vodafone zelf geen service biedt en zorgt voor een oplossing (al dan niet via software service, nieuwe telefoon, of het aankaarten bij Apple)

Hoewel honderden mensen dit probleem lijken te hebben, wist de 0.45ct/m vodafone klantenservice adviseur van niks, en stak een verhaal af over zelfde soort problemen bij android/HTC.

Ik zou een sim kruistest moeten doen, het zou aan de locatie kunnen liggen.... Maar op dit forum staat meermaals dat dat geen oplossing biedt.

Vodafone forum crew: wat moet ik doen, om weer gebruik te kunnen maken van het abonnement waar ik voor betaal?
(De kruistest met sim bleek inderdaad niet te helpen, evenals fabrieksinstellingen reset op alle manieren mogelijk)
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi JulianElBruno, welkom op het forum! Als een kruistest geen oplossing biedt, en je dit probleem op meerdere locaties ervaart, is een defect aan het toestel de meest waarschijnlijke oorzaak. Ik wil je aanraden om een backup van je toestel te maken en je iPhone daarna ter reparatie aan te bieden.
rapijl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds 4 weken het zelfde probleem. 
Teleoongesprekken komen zelfs bij mij niet aan.
Alle adviesen al op gevolgd.
Nu maar naar de store?
 
Roel
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rapijl schreef:
Sinds 4 weken het zelfde probleem.
Teleoongesprekken komen zelfs bij mij niet aan.
Alle adviesen al op gevolgd.
Nu maar naar de store?

Roel
Hi Roel,

Heb je jouw simkaart al eens in een ander merk/type toestel geprobeerd en merk je dan ook totaal geen verschil? Dan kun je nog eens proberen of het helpt als je jouw simkaart laat vervangen. Mocht dat ook niet helpen dan kun je inderdaad je toestel eens laten nakijken in een Vodafone winkel.
JBPrins

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een dikke week kunnen ik en mijn dochter, respectievelijk een iPhone 4 en 4s niet meer bellen en gebeld worden via 3G, wel via 2G. Mijn vrouw heeft een iPhone 3s en heeft niet dit probleem. Allemaal een Vodafone abonnement.
Alle iPhones hebben iOS 6.1.3.
Locatie Amstelveen, 1187EJ

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat is vreemd. Ondervinden ze dit alleen op die postcode? Of ook op andere locaties? En je vrouw kan op dezelfde locatie en hetzelfde tijdstip wel gewoon via het 3G netwerk bellen en gebeld worden?
JBPrins

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In iedergeval op de thuislocatie,maar de klacht is ook gemeld door buren 200m verderop in de wijk. Kan niet anders bedenken dat er in het 3G signaal iets anders sinds kort hierin deze wijk waarvoor iPhone 4 gevoelig is. Letwel het betreft alleen spraak; data verkeer over 3G lukt wel. Iemand met verstand van zaken moet eens een probleemanalyse doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic