ra.comanne

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummerweergave verdwenen

Ik heb een Samsung Galaxy S10+ dual sim. Sinds behoorlijke tijd zie ik niet meer wie mij belt op mijn Vodafone nummer. Ik heb het al geprobeerd via de instellingen op mijn telefoon zelf, maar bij binnenkomende telefoontjes via mijn andere sim-kaart (van KPN) zie ik wel gewoon het nummer van degene die me belt. Help! 

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ra.comanne 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen verstand van Samsung producten, maar ik wil je wel proberen te helpen. Ik heb een pagina gevonden, wel in het engels, waar ze het over het gebruik van 2 SIMkaarten hebben. Misschien dat je daar iets uit kan halen? Dat is deze site

Mocht je hier nu niets aan hebben, dan kan ik alleen maar zeggen, wacht tot er iemand van Vodafone online is, met de hoop dat die je kan helpen. Ik kan nog even vragen of @SamsungExpert je kan helpen, heb hem al een lange tijd niet gezien, dus ik weet niet of die online is. Hoop dat het je lukt en anders toch nog even wachten op een goed antwoord. Vanaf maandag is er weer iemand van Vodafone aanwezig. 

Wens ik je toch alvast een goed weekend en fijne feestdagen!

ra.comanne
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super bedankt voor je reactie @Energieboy

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @ra.comanne ,

 

Ik wil even samen met je kijken wat er gaande is. Dit probleem heb je dus niet met KPN maar wel met Vodafone? Weet je ook ongeveer wanneer je dit merkte, zoals na een update etc..? Je geeft ook aan dat de instellingen correct staan.

 

Heb je geprobeerd te kijken wat er gebeurt als je de simkaart in een ander toestel plaatst? Heb je dan ook problemen? Zo ja, dan denk ik meer dat het een issue kan zijn bij Vodafone en dan dient de technische dienst dit te checken.

ra.comanne
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goed idee @SamsungExpert. Dat ga ik morgen maar eens proberen! Klinkt eigenlijk heel logisch, maar had ik toch nog niet gedaan. Dank! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @ra.comanne
Een warm welkom hier op de Vodafone Community!

Wat onhandig dat je niet ziet wie jou belt! Gelukkig was @SamsungExpert paraat om je te voorzien van raad en daad. Is hier nog iets uitgekomen?

ra.comanne
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ik heb inderdaad mijn SIM-kaart in een andere telefoon gestopt, maar helaas heeft dat niet geholpen. Even voor de duidelijkheid. Als ik een andere SIM-kaart in die andere telefoon stop, zie ik wel gewoon wie mij belt. Het lijkt me dus echt een instelling aan de kant van Vodafone. En nu?

ra.comanne
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Nog even ter aanvulling op mijn bericht van zojuist: Als ik met mijn Vodafone-nummer vanaf die andere telefoon naar mijn normale telefoon bel, dan zie ik wel in mijn normale telefoon verschijnen dat ik gebeld wordt door het Vodafonenummer. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je zou dan kunnen proberen om de netwerk van je mobiel aan te passen naar een andere provider en daarna weer terug te zetten naar Vodafone NL. Als het goed is kom je dan weer terug op het netwerk en zou het kunnen werken. Is dat nu niet het geval, neem dan even contact op met de klantenservice en vraag of ze je nummer een reset willen geven. Dan moet je, denk ik, even opnieuw aangemeld worden op het Vodafone netwerk. 

ra.comanne
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wederom bedankt voor je tip @Energieboy. Gelijk geprobeerd, maar ik krijg de melding dat het niet is toegestaan op een ander netwerk aan te melden. Dus helaas.... En hoe gaat het vanaf nu dan verder @Cecilia ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het klopt dat je niet mag overzetten, maar als je terug gaat naar Vodafone NL dan zou je weer opnieuw aangemeld moeten zijn op het netwerk. Anders toch even de klantenservice bellen. Cecilia is er weer de 2e kerstdag en zal de berichten op volgorde behandelen. Het is met deze dagen een beetje net zoals het weekend, iets minder aanwezig dan normaal. Uiteraard zijn er nog wel andere medewerkers, maar het is toch in deze tijd even afwachten. Daarom lijkt het me beter om even contact op te nemen met de klantenservice en je nummer te laten resetten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @ra.comanne

Is het nog gelukt om je opnieuw aan te melden op het netwerk met behulp van de tip van @Energieboy? Zo niet, dan wil ik je toch adviseren om even contact op te nemen met de klantenservice. Er kunnen via die weg meerdere zaken en instellingen tegelijkertijd worden getest en gecheckt. Je bent dan sneller geholpen dan via deze weg en dat lijkt mij in deze situatie wenselijk. Mocht het contact met de klantenservice niet direct tot de oplossing leiden, dan kunnen mijn collega's een ticket aanmaken voor de technische dienst. Houd je ons op de hoogte?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic