Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,

Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?

gr Dennis
557 Reacties 557
PinoDeSok

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie nu inderdaad de optie verlenging bij pdashop...
Excuses hiervoor.
Maar zitten er andere voorwaarden aan?
Je abbonnement loopt evengoed via vodafone, dus qua kosten
en abbo vragen blijf je denk ik evengoed bij vodafone, toch?
Als ik bij pdashop bestel scheelt het bedrag voor toestel inderdaad nogal,
€60,-
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Aanbieders zoals Smartphoneshop, Phonehouse ed. hebben een bemiddelende rol tussen klant en provider.
Als zij een telefoon verkopen met een abonnement krijgen zij hier een provisie over van de desbetreffende provider.

Mocht je later vragen hebben over je abonnement moet je je altijd wenden aan de provider.

Heb het e.e.a. al over geschreven, wil ze niet herhalen lees ze anders maar terug..
Moderators hier weten het ook niet en lullen maar wat en spreken elkaar tegen.

http://www.smartphoneshop.nl/abonnement-kiezen/221144/nokia-lumia-920-zwart.html?selector_prolongati...

Reactie Klantenservice
Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: xxxxxxx

Het klopt inderdaad dat de draadloze lader er niet bij vermeld staat. Deze kunt u namelijk na ontvangst van het toestel gratis bestellen bij Nokia.
Het abonnement van Vodafone wordt 10GB er inderdaad niet bij vermeld, aangezien dit een tijdelijke actie is. Deze actie loopt echter t/m 06 januari 2013. Aangezien u uw bestelling in de actieperiode geplaatst heeft, zal de actie ook bij u van toepassing zijn.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op of bezoek een van onze winkels.
Met vriendelijke groet,
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke, ze hebben dus een bemiddelende rol. Normaal zou je dan zeggen dat ze EXTRA duur zijn omdat zowel Vodafone als PDA winst wil maken. Hoe is het dan mogelijk dat ik toch goedkoper uit ben bij PDA, aangezien je aangeeft dat vragen over het abonnement weer teruggekaatst worden naar Vodafone. Ik heb dus dezelfde service bij Vodafone alleen doe ik het via PDA en ben ik goedkoper uit.
Mooijman

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er in ieder geval voor gekozen om via de Phone House hem aan te schaffen, aangzien de bediende in de winkel zo aardig was. Had het echt helemaal gehad met de service van de medewerkers daarzo.

Vroeg of ze voor mij iets konden betekenen i.c.m. de Lumia 920 aangezien de acties verliepen op 6 januari maar werd bot de deur gewezen om het maar beleefd uit te drukken. Het enige wat ik meekreeg is dat er een nieuwe actie kwam volgende periode met waarschijnlijk 4GB databundel en 25% korting op het abbo de eerste 12 maanden.

Toen ik bij de Phone House was werd ik een stuk beter en vriendelijker geholpen als de Vodafone winkel. Deze medewerker had begrepen van de "communicatie" van hoger af dat er inderdaad een nieuwe actie aan kwam die waarschijnlijk 4gb data bundel had en 50% korting op de eerste 12 maanden, maar dit kon hij niet beloven aangezien nog niks bevestigd was. Maar werd hier tenminste wel fatsoenlijk te woord gestaan. Ook vertelde hij dat hij het officieele toestel niet had maar wel een dummy had binnen gekrijgen zodat ik al kon voelen hoe zwaar die was en kijken hoe groot het toestel uit viel. En Windows Phone 8 in werking te zijn gaf hij mij even de nieuwste HTC waar deze al op draaide.

Ik heb daar voor 10 euro een toestel gepre-orderd (rode) en bij deze pre-order zat een actie waarbij je de draadloze oplader er bij kreeg en een waardebon van 20 euro om accessoires mee aan te schaffen. Helaas kon hij mij de prijs van het toestel niet vertellen aangezien deze nog niet naar hun door gecommuniceerd was. Maar deze actie was vrijblijvend en ik kon dus later nog in de ergste omstandigheden een ander toestel nemen en een andere providerabonnement.

Deze man nam uitgebreid de tijd voor me en daar mogen de medewerkers van Vodafone winkel in Eindhoven wel een voorbeeld aan nemen. Geen wonder dat de winkel ram leeg was en er 4 personeelsleden niks aan het doen waren.

Voor geinteresseerde heb ik hier een link met de actie die ik bedoelde 
http://www.phonehouse.nl/nokialumia920/

Ik hoop dat dit sommige mensen ook vooruit helpt. 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Mooijman schreef:
Ik heb er in ieder geval voor gekozen om via de Phone House hem aan te schaffen, aangzien de bediende in de winkel zo aardig was. Had het echt helemaal gehad met de service van de medewerkers daarzo.

Dat is een mooi voorbeeld van hoe het wel en niet moet. Alleen jammer dat mijn collega's in dit geval niet het goede voorbeeld geven. Om welke winkel ging het in eindhoven? Zal ik mijn collega's eens vragen of ze een slechte dag hadden 😉

Om even terug te komen op mijn berichtje van vrijdag: ik heb het bericht met een screenshot gekregen dat de Lumia voor het weekend online te bestellen was bij een verlenging, maar dat hij inderdaad wel wat moeilijk te vinden was in het verlengaanbod. Je moest dan eerst een abonnement selecteren en daar het toestel bij zoeken uit de "alle toestellen" categorie.

Dat is aangepast. Het toestel staat nu (als het goed is) op de landingspagina van de verlengaanbiedingen. Zo zou hij makkelijker te vinden moeten zijn.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Om te beginnen bied Vodafone de Nokia Lumia920 aan voor 659 euro en dat is 60 euro duurder dan de Nokia adviesprijs van 599 euro
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja maar kijk nog eens op de website! Ik zie dat opeens vanalles veranderd is wat het voor mij beter heeft gemaakt.

Ik hou namelijk al enige tijd in een excel sheet bij hoeveel de telefoons + abo's of Sim only's kosten. Na vandaag op de website te hebben gekeken zie ik dat Vodafone zelf weer de goedkoopste is ondanks dat ze meer voor een losse telefoon vragen.

Als ik ervan uit ga dat ik de Lumia pak met 140 belminuten + 3gig (is de nieuwe actie), moet ik 12 maanden €23,75 betalen en 12 maanden €47,50. Dan hoef ik vervolgens maar 165 voor het toestel bij te betalen. Gisteren was het echter nog zo dat 140+500mb een prijskaartje had van €31,87 en €42,50 met 205 euro voor de telefoon. Een snelle berekening leert nu dat ik 80 Euro overhou met deze nieuwe actie terwijl ik ook nog eens meer MB heb gekregen.

Indien ik de telefoon los zou kopen en een soortgelijk abonnement zou kopen (SIM ONLY) ben ik maarliefst 120 euro duurder uit. Hoe het kan weet ik niet maar nu is dit dus de goedkoopste oplossing.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ik heb de witte lumia 920 incl. de aanbieding/korting/10gb en de hele zwik gewoon afgesloten bij Vodafone op 27 december, de datum waarom ik hier eerder meldde dat men kon orderen.
Ordenr. Aankoopbewijs, type nokia plus kleur en incl. actievoorwaarden allemaal netjes als bevestiging op de mail. Incl. contractverlenging.
Uitlevering rond de 10e van deze maand...dat laatste moet ik nog zien maar de bestelling is ruim voor het verstrijken van de actie gedaan.
jeroen83

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het ook even gecontroleerd.
Grappig dat nu ineens de prijs is aangepast en ook dat hij bij een verlenging te bestellen is. Als ze dat nou vorige week (voor 6 januari) gedaan hadden Man Verdrietig
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Xiqu0n

Je hebt het echt fout. Kijk maar eens bij smartphoneshop.nl
Mooijman

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Jeroen 83

Inderdaad vind het ook wel toevallig dat dit net op de 7de januari gebeurt een dag na het einde van de actie,,, maarja 12 maanden 50% korting en 3GB is opzich ook wel een fijne aanbieding, Over die 3GB ga ik wss toch niet.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bij normaal gebruik is 3gb zeker amper op te krijgen. Je moet thuis al geen wifi hebben wil je erover heen gaan en dan vooral heel veel filmpjes of spotify gebruiken. Anders is 3gb zeker voldoende 🙂
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Criticaster

Ik snap dan echt niet welke berekening je maakt. Wanneer ik kijk op smartphoneshop en ik bereken de kosten : 31,87*12 + 42,50*12 + 139 (uitgaand van een abon 140mins + 500mb) = 1031.

Het huidig Vodafone abon = 140 + 3gig en kom ik uit op een totaal van 1020 euro. Het klopt dus inderdaad dat die shop goedkoper is geworden maar gezien de actie van 3gig krijg ik voor 10 euro minder flink wat gig erbij. Dit heeft mij doen beslissen om toch de telefoon the Pre-orderen bij Vodafone. Het abonnement sluit ik TZT af. Ben blij dat ik nu eindelijk van het eeuwig gezoek af ben!
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb de lumia net voor de kerst gepre-ordered bij smartphoneshop.

Met een vodafone altijd Bel,sms,web 140 belminuten (nog met de 10GB aanbieding) en daar moest ik 127 euro bijbetalen voor het toestel
12x23,75 en 12x47,50 plus 127 voor het toestel is 982 euro

Aangezien de abonnementskosten bij Smartphoneshop en bij Vodaphone even hoog zijn maar Vodafone maar vraagt voot het toestel dan kom je uit op 1019,99 euro

Is opzich niet veel maar omdat Vodafone heel erg terug houdend is/was mbt welke kleur er beschikbaar kwam, de levering ed is mijn keus op smartphoneshop gevallen..

En hier gaat een hele geschiedenis aan vooraf maar dat moet je de Topic even terug lezen en met name mijn messages.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja dan is het mij duidelijk. Die berekening heb ik inderdaad toen ook gemaakt, alleen heb ik toen te lang gewacht met beslissen. Anyway, ik heb nu maar de zwarte gepreordered. Nu zal het mij benieuwen wanneer ze beschikbaar zijn. Bol.com heeft ze vanaf 14 jan, maar aangezien hier iemand onlangs iets schreef over ein januari / begin februari ben ik erg benieuwd! Laat me weten hoe de telefoon is Criticaster mocht je hem sneller hebben.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nou dat kan ik je nu al vertellen hoor. Ik heb (de up-date versie, je weet wel camera en batterij bugs) hem een week voor kerst 5 dagen mogen gebruiken.

Ik moest voor mijn werkgever een nieuwe telefoonprovider zoeken door een zakelijk geschil met een andere grote provider. Wij hebben zojuist integratieprojectje gehad van 2000 nieuwe abonnementen wat Vodafone is geworden.

Maar goed, hierdoor belande ik ineens in de wereld die mobieletlefonie heet, zodoende de verklaring hoe ik aan die telefoon kwam.

Nu die telefoon zelf, en ik moet zeggen als Iphone, Samsung en Nokia gebruiker. Voor mij is het een heel goed toestel.
Door zijn iets zwaardere gewicht ( we praten over 70 gram verschil met Iphone 5 en niet hinderlijk) voelt het toestel heel solide en stevig aan en niet dat plastieke van Samsung en dit geld ook voor de knopjes aan de zijkant.
Het voelt en oogt dat je met een kwalitatief hoogstandje te maken hebt.

Windows 8. Het duurt een dag voordat je eraan gewend maar dan weet je niet beter. In ieder geval draait Windows 8 soepel en heel snel met mooie kleuren en een diepzwarte achergrond. Bij andere toestellen zie dat zwart heel donkergrijs is en niet echt zwart.

Het draadloos opladen via dat inductiesysteem heb ik niet kunnen uitproberen omdat er een normale adapter bij zat. Wel ik zeggen dat ik 5 dagen lang flink heb zitten spelen met het toestel en dat de batterij het makkelijjk uithield van een uurtje of 8 s`morgens tot ong 2230 in de avond.

Ik hoop dat je zo een beetje een beeld hebt gehad. Ik ben natuurlijk geen recensist en heb een flink aantal punten niet genoemd maar er staan zat recenties op internet.

Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klinkt heel goed! Ik heb inderdaad zelf al zeker een stuk of 20 reviews gelezen dus ik weet inmiddels wel wat het toestel wel of niet kan. Je vraagt je natuurlijk alleen af hoe het nu echt is, maar als zelfs jij al als "gewone" gebruiker erg positief bent dan moet het wel goed zitten.

Voor mijn gevoel nemen we met zijn allen een "gok" om voor Nokia te gaan. Ergens heb ik toch het idee dat dit nog wel eens groot kan worden. Sowieso zijn al ontzettend veel toestellen verkocht (en hoop daarom ook op voldoende voorraad in NL) waardoor het platform ook voor ontwikkelaars aantrekkelijk zal worden. Ik las veel negatieve dingen over het aanbod apps momenteel, maar indien ik online zoek op windows phone apps kom ik toch al behoorlijk veel tegen die ik normaliter ook gebruik. Ik kan dus echt niet meer wachten en ben heel benieuwd wat deze telefoon voor moois me gaat brengen. Vooral de camera is een belangrijk aspect geweest bij mijn keuze.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Criticaster schreef:

Ik hoop dat je zo een beetje een beeld hebt gehad. Ik ben natuurlijk geen recensist en heb een flink aantal punten niet genoemd maar er staan zat recenties op internet.

Valt wel mee. De snelheid van het toestel en hoe hij in de hand ligt hoor ik liever van een normaal mens dan een recensent

Ik vind persoonlijk je ervaringen met Windows 8 ook erg interessant. Ik heb hier even met een HTC met windows 8 kunnen spelen en dat ging heel vloeiend. Als je de gebruikerservaring vergelijkt met een android (da's mijn voorkeur, ik vind iOS te gesloten ;)), welke vind je dan natuurlijker werken?

@Xiqu0n "Voor mijn gevoel nemen we met zijn allen een "gok" om voor Nokia te gaan"

Ik denk dat het met deze lumia een minder grote gok is dan met de vorige lumia's. Nokia blijft een wereldbedrijf dus wat garantie betreft zit je wel goed. De korte ervaring die ik met de vorige generatie lumia's had was dat de toestellen zelf best wel in orde waren maar dat de support en apps voor windows mobile 7.5 gewoon te wensen overliet.
Ik denk dat dat met de enorme push die microsoft achter windows 8 zet wil goed zit (en die is waarschijnlijk ook deels debet aan het gebrek aan nieuwe ontwikkelingen voor 7.5 :P)
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Bas

Ik denk dat je ook wel gelijk hebt. Het is mijn eerste Windows phone na jaren Android gebruikt te hebben dus ik ben heel benieuwd. Ik las ook zaken als xbox ondersteuning en dergelijke, laat mij nu net een xbox thuis hebben staan :).

Toch nog even een vraag richting jullie Bas. Het laatste nieuws is dat de Nokia Lumia 920 officieel morgen in Nederland wordt gepresenteerd. Van veel aanbieders is al duidelijk of deze de telefoons wel of niet beschikbaar hebben. Kan jij eens navraag doen hoe het zit bij Vodafone? Ik bedoel, de release is morgen dus 1 dag van te voren moet toch wel duidelijk zijn of bij elke retailer een doos met "nokia lumia 920" binnen is gekomen of niet. Ik ben heeeeeeel erg benieuwd.

http://www.nokialumia920.net/227/nokia-lumia-920-nu-uit-voorraad-te-bestellen/
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat betreft de levering, ik heb de vraag gesteld hier intern. Ik val een beetje in herhaling maar zodra ik antwoord heb laat ik het weten! Het leven is trouwens soms helaas niet zo simpel, zoals je aan de link die je zelf gaf kunt zien 😉 Zelfs daar lopen de leverdata gigantisch uit elkaar. Anyway, wordt vervolgd!

Ik ben wel benieuwd hoe je ervaringen worden. Ik ben zelf meer een PC man, via mijn Android (SGS 2 en Transformer Prime) mijn media PC'tje bedienen enzo. Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen en hoe dat bevalt ten opzichte van 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic