Maurice,
Nee, persoonlijk kies ik er bij online shops voor die ook een fysieke winkel in de buurt hebben, om de spullen daar af te halen en dan gelijk te pinnen. Bij hoge uitzondering, als ik de winkel vertrouw en als het product op vooraad is in de webshop, kies ik er nog wel eens voor via ideal of creditcard vooruit te betalen. Doorgaans heb ik dan het product de volgende dag in huis. Dus, nee, ik vind het niet gebruikelijk dat ik iets vooruitbetaal als ik geen verwachte leverdatum ken.
Persoonlijk vind ik het raar dat er verschillende bedrijven in Nederland al aan het leveren zijn en dat Vodafone nog niets heeft ontvangen. Ik vind het ook raar dat vodafone klaarblijkelijk geen informatie kan krijgen van Nokia over de aantallen die op een gegeven moment geleverd gaan worden. Ik snap best dat het langer kan gaan duren als er meer vraag is dan aanbod, maar wat ik niet kan begrijpen is dat niet bekend is wanneer je dan aan de beurt bent. Zoals ik eerder al opmerkte wist ik toen ik mijn auto kocht maanden van te voren precies wanneer ik hem kon afhalen. Ook als de wachtrij lang is kan jemet redelijk grote nauwkeurigheid voorspellen wanneer je aan de beurt bent bent als je weet wat de productiecapaciteit is. Als er een miljoen mensen wachten en er worden 100.000 telefoons per dag gemaakt dan lijkt het niet zo moeilijk om te voorspellen dat je nog 10 dagen geduld moet hebben.
Dan nog een laatste vraag. Ik heb mijn bestelling geplaatst op 27 december. Toen was er een actie dat je 10 GB data per maand mag verstoken. Daar heb ik ook netjes een bestiging van gekregen per email. Toch staat er in de orderstatus dat ik 3GB data mag verbruiken. Ik heb daar over gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik toch echt een abonement heb voor 10GB. Mijn vraag is dan ook waarom staat er nog steeds in mijn orderstatus dat ik een abbonement heb afgesloten met 3GB in plaats van 10 GB. Ik ben namelijk bang dat als ik ooit mijn telefoon daadwerkelijk krijg dat ik dan ineens vast zit aan een abonnement met maar 3GB. De mevrouw aan de telefoon herkende het probleem omdat er meerdere mensen dit probleem hadden gemeld. Toch schijnt hier niets aan gedaan te worden. Waarom niet?