Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Nou Nee Xiqu0n ik vind het niet duidelijk zoals je post begint.
 
Uiteraard krijg je hoe dan ook de gratis draadloze lader bij je Lumia 920!!!
 
De overmacht van Vodafine mag dan wel bij Nokia liggen, maar zoals bij het kopen van een auto doe je zaken en maak je afspraken met de Dealer, niet de fabriek.
In het geval van de Lumia 920 doe ik zaken met Vodafone, niet met Nokia.
 
Vodafone adverteerd op hun site met een gratis lader.
Dus bestel jij binnen de periode waarin deze actie valt..... en de uitleveringen van de Nokia gaan buiten deze periode om, dan is dit het probleem van de Provider, niet van jou 😉 Vodafone zal op eigen kracht de draadloze lader moeten leveren.
Eerst jou lekker maken met een gratis lader die je vervolgens niet krijgt omdat de fabrikant het succes onderschat.
Je deal ligt bij Vodafone en zij zijn verantwoordelijk voor het nakomen van deze deal ook al komt de deal vanuit Nokia.
Zou mooi zijn dat Vodafone enkel geld int en totaal geen risico loopt of vrijuit gaat als er iets niet lekker loopt!?
 
Als klant ben je dan al de dupe van een veel te laat geleverde Lumia 920...
Want Vodafone kan hoog en laag volhouden dat ze geen toezeggingen gedaan hebben..
Maar ze wekken de "waarschijnlikjheid" door te zeggen dat klanten die voor bijvoorbeeld 6 jan 2013 bestellen (er staat NIET PRE-ORDEREN) er staat bestellen, dat deze recht hebben op een 10Gb abonnement.
Omdat het niet een pre-prder is maar een bestelling ga ik er van uit als klant dat de telefoons er uiterlijk op de 6e moeten zijn.
Dit is de indruk die de advertentie wekt.
 
Al komt de Lumia in mei 2015 de draadloze lader is er gratis bij voor iedereen die op tijd bestelde.
 
 
En daarom is het ook niet meer dan billijk dat Vodafone iets doet ter compensatie.
 
 
RazorBlade

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch snap ik nog niet hoe het kan dat er zoveel onzekerheid bestaat over leverdata. Toen ik mijn auto kocht konden ze maanden van te voren al aangeven op welke datum en hoe laat ik de auto in ontvangst kon nemen. Bij wijze van spreke moest de ijzererts nog uit de grond komen maar mijn plekje op de lopende band was al gereserveerd. Natuurlijk kan er dan nog van alles tussen door komen maar in de praktijk gebeurd dat nauwelijks. 
 
Ik vind het vreemd hoe dat hier er aan toe gaat. Een week van tevoren weet eigenlijk nog niemand waar hij aan toe is. Ik vraag me dus serieus af hoe dat werkt. Staat er ineens een vrachtwagenchaufeur voor de deur met een palet telefoons en gaan we dan eens tellen hoeveel hij er gebracht heeft? Doen we zo maar iets en zien we wel waar het schip strand? Is er totaal geen planning? 
 
Dat er meer besteld wordt dan er capaciteit in de fabriek is daar kan ik me iets bij voorstellen. Dat was ook zo toen ik mijn auto kocht en daarom moest ik een paar maanden wachten. Dat neemt niet weg dat ze me wel konden vertellen wanneer ik aan de beurt was. Ik begrijp nu dat de 25ste er een flinke lading binnen komt maar is dit voldoende om iedereen die een Lumia 920 besteld heeft te voorzien en kan daarna deze telefoon uit vooraad geleverd worden of komen er veel minder binnen en moeten mensen daarna nog misschien weken wachten op een volgende batch.  
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben benieuwd als er daarna ook veel geleverd gaat worden...
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ben er achter waarom Vodafone de Lumia nog niet leverd. De Portico Up-date is nog niet uit in Nederland en gaan hem dus pas leveren als in Nederland wordt uitgerold..

De Lumia kan zichzelf Up-daten "over the air" dus als de Portico up-date uit is in nederland dan mag je dat zelf doen.

Ikzelf heb de Portico Up-date ook nog niet, daar is het even wachten op maar kan wel het toestel al gebruiken.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Criticaster,

Dat zou dan betekenen dat Vodafone hier al die tijd zit te liegen omdat de toestellen er al lang zouden zijn.
In dat geval had men ons hier heel anders te woord moeten staan en gewoon zeggen dat het nu wachten op de update is.
Ik meen trouens dat de Portico er al lang is . . . . in elk geval voor de 8x
Het blijft idd raar waarom men maar geen toezeggingen kan doen.
Je kunt voorzichtig zijn met uitspraken, dat begrijp ik.
Maar als de leveringen van Vodafone aan de klant afhankelijk zijn van de leveringen van Nokia, dan zou ik in elk geval de datum vermelden wanneer Nokia zegt te gaan leveren.
Als deze datum niet haalbaar blijkt zal zeker tegengas komen hier op dit forum, maar niet richting Vodafone zoals nu het geval is, maar
richting Nokia.
Ik denk namelijk nog steeds dat inkoop precies weet wat ze bestellen en wanneer de levering is.
Stel je voor, dit is DE taak waar deze afdeling voor bedoeld is...simpel zeggen dat je het niet weet is als zeggen dat ik mijn beroep niet
naar behoren doe.
Althans zo zou mijn werkgever het omschrijven en benaderen.
Maar zoals veel grote bedrijven met veel macht is dit ook een machtsspelletje.
Kijk hoeveel mensen hier op het forum klagen en dan zwijg ik nog over het aantal mensen dat het beu is maar die zich hier niet melden.
En toch wachten we met z'n allen rustig hahahaha.
Vodafone kan in deze gewoon achterover leunen en doen alsof ze bergen verzetten om ons te helpen.
Maar zoals de belastingdienst, de energiebedrijven, ziekenfondsverzekeringen etc. ze hebben callcenters die met 11 man staan te verdedigen op eigen helft.
Hoe hard je een vraag/bal ook in schiet...ergens loopt ie dood en bereikt zijn doel nooit...maar het spel gaat door tot het eindsignaal.
Zo werkt het hier ook....
Stel je voor dat ze echt niet weten wanneer en hoe veel!?
Ze weten het precies omdat ik aanneem dat de prijs die je hier betaald direct te maken heeft met de deal die je sluit met Nokia en het aantal toestellen dat je afneemt.
novec

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een frustratie in dit Topic.    😄
 
Wachten is altijd lastig. Zeker als je overal op internet leest dat we zo'n beetje de laatsten zijn die een 920 mogen ontvangen. 
De onduidelijke en, in mijn visie onhandige, communicatie van Vodafone helpt daar niet echt bij. Het voedt de frustratie ipv dat het iets wegneemt. 
 
Ook ik heb een 920 besteld. Ook ik zal moeten wachten. 
 
Maar hoe kan dit allemaal?? 
 
Ik denk er het volgende van:
De grote partijen zitten als eerste aan de onderhandelingstafel als een premium merk (Iphone, HTC, Samsung, Nokia enz.)  een introductie heeft. 
 
NOKIA heeft met KPN een aparte deal waarbij de telefoon niet het eigendom van de gebruiker wordt maar als een soort leen toestel in gebruik wordt gegeven. 
 
Vodafone heeft laatste jaren steeds lastige met NOKIA kunnen handelen. Ook nu is er niet zo'n deal gesloten tussen Nokia en Vodafone. Ik denk dat vooral Nokia daar niet zo happy me is.
Afgelopen jaren werden vooral Iphone, HTX en Samsung gepushed bij Voda. 
Er werd minder met Nokia geadverteerd (is feitelijk aantoonbaar) in acties ed.
Ik ben afgelopen jaar zeker 2 keer gebeld (door Vodafone) met een verlengingsvoorstel (incl toestel) maar moest dan wel Iphone of HTC nemen. Als ik dan vroeg waarom geen Nokia kreeg ik standaard te horen dat Nokia mindere producten had.........
 
De conclusie dat Vodafone en Nokia momenteel samenwerken op basis van "We kunnen niet zonder elkaar" ipv "samenwerken in partnership" heb ik reeds 2 jaar geleden getrokken en is mij met meerdere signalen keer op keer bevestigt.
 
Het gevolg is dat beide partijen altijd en overal naar buiten zullen communiceren dat ze perfect samenwerken. Ondertussen regeert het onderlinge wantrouwen en is zo goed als onmogelijk sluitende afspraken te maken. 
 
Dat heeft de grote concurrent dan toch beter gedaan.
 
Echter, dit soort zaken zijn oplosbaar met verstand en gericht handelen. 
De bereidheid wordt vaak pas bij beide partijen gevonden als de boel onder druk staat (dan wordt alles vloeibaar .......... )
 
En wat betekend dat nu voor mij als consument? 
Ik wacht gewoon af! Switchen heeft voor en nadelen. Bij Vodafone weet ik wat ik heb en Nokia zal heus wel weer in goed vaarwater met Vodafone komen. 
Ondertussen blijven de medewerkers hun best doen om mopperende klanten te informeren over informatie welke ze ook niet hebben.
Ze doen dat vasthoudend en ik heb respect voor hun inzet, als is de boodschap vaak nutteloos en nietszegend. 
Ze blijven lachen!!  Kon ik dat maar.
 
Ik had het liefst vandaag mijn 920,  maar ben bang dat het nog wel even duurt. 
 
Ach mijn 900 is ook een top toestel waar ik van blijf lachen !!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Johnbob,
 
Het klopt inderdaad dat Vodafone niet helemaal de waarheid verteld, en dat is bedrijfsmatig hun keuze.
De Lumia 920 is ook al in Nederland te verkrijgen, ik loop er namelijk ook al mee rond (RM-821_EU_netherlands_315_8.0.9903.10)
 
Ik adviseer ieder mijn antwoorden terug te lezen in deze topic, zit nl. dicht bij het vuur en hoor zo nu en dan eens wat 😉
 
De Portico up-date voor de HTC is er inderdaad ook al, maar net als bij Nokia wordt deze gefaseerd uitgerold wat kan betekenen dat de HTC up-date in de zelfde periode wordt uitgerold als die van Nokia. Zowel Nokia als HTC sturen er op aan dat rond maart de portico up-date wereldwijd is uitgerold.
 
Het is een senario, maar stel dat Nederland in maart als laatste de Portico up-date krijg dan gaat Vodafone het toestel pas uitleveren.
 
Zo hoorde ik. (betrouwbare bron "off record"). Vodafone wil de  klachtenregen over de welbekende bugs voor zijn door het toestel simpelweg te leveren als de Portico up-date Nederland heeft bereikt. De Portico lancering in Nederland is nog niet bekent en daarom kan Vodafone ook niet praten over leverdata terwijl het toestel allang in een centraal magazijn op de plank ligt. De manier van updaten bij Nokia gaat OTA (over the air) en dat is iets wat nieuw is. Zo hoeft het toestel niet meer via Nokia Suite aangesloten te worden op een computer.
 
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone heeft gelijk, dit bespaart ons een hooooooooooooooooop problemen geloof mij.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Weet niet of het slim is maar het is zoals eerder een keuze van Vodafone. En het gaat er ook niet om wat zij besluiten maar ben daar dan open en eerlijk over naar klanten.
Ik heb mijn toestel via Coolbleu en zei hebben haar klanten prima via mailings op de hoogte gehouden hoe de vork in de steel zat/zit.
 
En ik weet niet wat je bedoeld met "voorkomt een hooooooopp problemen"
 
Ik loop nu vanaf 16 januari met het toestel en buiten de batterij merk ik nog weinig van de bugs. Ik zie/merk ze wel op maar heb er geen last van. Enkel de batterij moet je als je thuis komt weer opladen anders red je de avond niet.
 
Dus voor mij is het ook wachten op de Portico up-date en tot die tijd rekening houden met het laden maar ik kan wel al met het toestel spelen....
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Criticaster
 
Je zegt wel vaker dat je "dichter bij het vuur zit" en schetst scenario's die het wel eens mogelijk maken dat de leveringen zelfs tot maart op zich kunnen laten wachten.
Niet bepaald gerusstellende info in een topic dat al bol staat van de onzekerheden en frustraties.
Met dit soort info ben ik altijd terughoudend qua aanname en geloof.
Aan paniek zaaien heeft niemand wat...en het is heel gemakkelijk te roepen dat je het uit "betrouwbare bron hebt of dicht bij jhet vuur zit".
 
Je wil maar wat graag laten horen dat je meer weet dan anderen, maar daar blijft het dan verder ook bij.
Als je nieuws hebt, zeg het dan....heb je geen nieuws, ook prima...praten en filosoferen is ook goed.
Maar alleen maar roepen dat je bij het vuur zit is voor mij in elk geval niet genoeg.
 
Als het klopt wat je zegt en het wachten is idd op de laatste update van Portico, dan geloof me...
Dan zou Vodafone dit heus wel zeggen want dan richt de frustratie van de klanten zich niet meer richting Vodafone. 
 
Er is toch niets beters en meer sluitend dan het argument dat de toestellen eerste de portico update moeten hebben alvorens ze naar de klanten gaan?
Respect voor Vodafone als dit de reden zou zijn...
 
 
De enigste reden die ik aannemelijk vind en veel ingewikkelder zal het niet worden....dat is de reden die het nieuws ook duidelijk naar buiten brengt.
Vodafone zit met een productie-probleem a.g.v. het onverwachte succes en kan gewoon niet leveren binnen de afgesproken termijnen.
 
 
 
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Johnbob,
 
Ten eeste heb ik nooit eerder dit soort uitlatingen gedaan. Ten tweede zit ik hier niet zomaar uit mijn nek te lullen. Ten derde, heb je al eens terug gelezen wat jij "meent" te weten.....
Ik heb ook al eens eerder beschreven waarom ik in deze topic uberhaupt reageer, Heb je die al gelezen? 
 
Het is aan ieder zijn keuze wat hij of zij met de info doet welke hier allemaal beschreven wordt.
 
 
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat zou wel weer een verschrikkelijke teleurstelling zijn als dit waar blijkt te zijn. Sowieso is het updaten van firmware nu niet echt spannend. Daarbij had datzelfde probleem dan ook gemakkelijk getackeld kunnen worden door klanten die de telefoon komen erbij te vertellen dat er binnenkort een update komt met betrekking tot batterijduur en camera. Toen ik indertijd mijn Galaxy S kocht wist ik ook dat er nog wat firmware updates zouden komen, maar toch werd hij gewoon verkocht.
 
P.S. ik lees op heel veel sites dat alle telefoons wat in Nederland binnenkomen al de nieuwe update erop hebben. Dus ik weet nu eigenlijk niet meer wat ik moet geloven...
 
EDIT:
 
Ik lees net op het tweakers forum dat iemand met Vodafone gebeld heeft en DAT DE WITTE OP VOORRAAD IS BIJ VODAFONE?
Vodafone, heel graag een reactie......
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Xiqu0n,

Je schreef : ik lees op heel veel sites dat alle telefoons wat in Nederland binnenkomen al de nieuwe update erop hebben.

Dit is onjuist. Alle Nederlandse Lumia 920`s draaien op Windows 8 versie 8.0.9903.10

De toestellen die straks verkocht gaan worden staat de Portico up-date ook niet op. Dit mag je zelf gaan doen via OTA. Of anders gezegt. Als jij je lumia in huis hebt en je zet hem voor het eerst aan dan zal deze gaan zoeken naar updates.
Toen ik mijn Lumia kreeg van Coolbleu en zette hem aan ging hij eerst zoeken naar updates, welke hij ook vondt trouwens.

Eigenlijk is dat vergelijkbaar met als je een windows os gaat installeren op een desktop. Na installatie gaat het besturingsprogramma ook eerst zoeken naar nieuwe updates.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke duidelijk Criticaster. Maar dan vraag ik mij af, wat is hier het probleem? Iedereen die hem aanzet wordt dus automatisch voorzien van de laatste updates. Indien ze hier nog niet uit zijn kunnen deze mensen dat uiteindelijk nog in Maart doen. Dus hoop echt niet dat dit een rede van Vodafone is zoals je stelt.
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goed nieuws!!!!!
 
http://www.wpcentral.com/germany-italy--rolling-out-windows-phone-8-update-nokia
 
Vodafone Duitsland en Vodafone Italie portico update, dus misschien binnenkort Vodafone Nederland!!!
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone weten jullie hier iets van ?
 
Grtz
Mooijman

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het viel me op dat de datum van de toetselen op Coolblue.nl (de rode iig) alweer veranderd zijn ... Echt een ramp zo te zien met die telefoons. Begin er echt zwaar over na te denken om een andere te gaan halen eerlijk gezegd. Kan iemand mij vertellen (moderators) of indien de telefoons de 25ste beschikbaar zouden zijn (of later) er de rode editie ook bij vodafone beschikbaar zal zijn?
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Xiqu0n

Je zegt het goed, er is ook geen probleem.
Ik weet niet beter dan dat mijn HTC al enkele malen een update heeft gehad net als mijn samsung tablet.
Dit is de normaalste zaak van de wereld en zal ook geen reden zijn (denk ik) voor Vodafone om zo lang te gaan uitstellen.
Ik kan me hier ook geen voorstelling van maken hoe vodafone dit gaat doen bij alle toestellen die binnen komen...
Dat zou betekenen dat elk toestel door hun uit de verpakking gehaald word om te updaten....ik denk ook niet dat Nokia dit voor Vodafone doet...of zelfs niet kan doen.
Het zal gewoon aangeboden worden als je je toestel voor de eerste keer opstart of op een later tijdstip.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ik ga er vandaag maar weer eens een telefoontje aan wagen....
Laten we hopen dat ze er zijn.
 
Trouwens bij Coolblue is het ook een grote wanorde.
Op hun site staat dat we inmiddels al moeten denken aan 13 februari voor de zwarte en rode toestellen.
 
Niks geen afwachten op updates of zo.
Gewoon op safe spelen, dat moeten ze gedacht hebben bij Nokia....maak maar een stel Lumia's maar zorg vooral niet voor grote voorraden want gezien de huidige crisis overal zouden ze wel eens met een peperdure voorraad kunnen blijven zitten.
Uiteindelijk word de lumia 920 een enorm succes en wil de ironie, dat door hun voorzichtigheid, hun grootste succes in financieel slechte tijden, wel eens tegen hun kan gaan werken.
Laten we ook hopen dat Nokia geen consessies doet in het productieproces om meer toestellen te genereren zodat er een hele batch tussen komt met onverklaarbare problemen.
 
Er is er maar één waar we hier kwaad op kunnen zijn en dat is gewoon Nokia.
Maar dit neemt niet weg dat ik bij Vodafone mijn bestelling deed en met het opschuiven en maar opschuiven van de leverdatum, wil ik als klant gewoon een compensatie zien.
Een week later is geen punt, 2 weken later ook niet.
Maar Nokia begint nu toch wel erg irritant te worden, zeg dan "we leveren alle toestellen 1 maart 2013 met een extra Fatboy kussen of een autolader voor alle wachtende klanten.
Maar telkens een week of 2 opschuiven in de hoop dat daardoor iedereen wederom bereid is om toch nog maar te wachten vind ik bagger.
Ik wil via mijn leverancier Vodafone gewoon compensatie zien en hoe ze dit aftikken bij  Nokia is mij op het even.
 
 
 
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Waarom  reageert er niemand meer van Vodafone?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic