abestrux

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

No mobile internet after upgrade to 4.4.3 - Asus Nexus 7 LTE 4G - Vodafone Netherlands

Hi

Yesterday I received the upgrade to Kiktat 4.4.3.
Since then the tablet does not connect to the Vodafone Network anymore 😞 😞
Big problem with Nexus 7 (2014) and Vodafone Nl.

Ab
33 Reacties 33
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Same here, after going back to 4.4.2 internet started working again. On XDA three people so far reported the same

http://forum.xda-developers.com/nexus-7-2013/general/bug-update-4-4-3-nexus-7-2013-lte-t2802229
abestrux
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reported problems are on Vodafone and Ziggo. Since ziggo must be using the vodafone network, the problems so far relate to Vodafone.
It would be nice to have an OTA solution... For me it is a hassle to go back to 4.4.2.
I would not recommend any vodafone client to buy the Nexus 7 at the moment.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
abestrux
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We can have either Vodafone or 4.4.3, not both
Since the contract is recent I had the hassle to downgrade to 4.4.2 😞
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi guys, reading those posts it does appear there is a problem in the 4.4.3 upgrade for the Nexus 7 LTE. I don't think we as vodafone can solve that, considering it's a nexus phone and updates are therefore fully in the hands of google.

However, we might be able to check in with google :).
Could you both send me a private message here on the forum with your subscription details (mobile number, customer number, name and address) and all relevant info on your device. Model number, firware version, baseband version, etcetera.

I'll forward all information internally and also include the link to XDA. I don't think we can solve the problem directly, but if we can help troubleshoot the issue we will!
john06

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier is er na het installeren van 4.4.3 geen mogelijkheid tot het scannen als er een simkaartje inzit van Vodafone.
Als ik er een sim in doe van bv lebara dan werkt deze wel goed.
Ook het handmatig aanpassen bij namen toegang werkt niet.
Het veranderen naar 3g gaat niet.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Since we are no official seller of this device, we haven't validated the upgrade. We have no possibility to reproduce the problem and advise you to contact Asus or Google to solve this problem.
Sorry, but we can't provide a solution 😞
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
En jullie hebben geen mogelijkheid om contact op te nemen met google? Jullie weten allacht meer welke bijzondere dingen simkaarten van vodafone doen, die andere providers niet doen.

Anyway er is een speciale variant voor 4.4.2 (KVT49L) speciaal uitgebracht voor de amerikaanse providers verizon (overigens geloof ik nog steeds een vodafone dochter), de rest heeft build KOT49H, met 4.4.3 ( build KTU84L) wordt iedereen weer naar dezelfde build geupgrade (verizon en niet verizon), de bug voor ons is echter reeds geintroduceerd in build KVT49L, de aanpassingen voor Verizon laten vodafone.nl dus in de soep draaien.

@AstridG dit soort dingen herinner ik me tegen de tijd dat het tijd wordt om te verlengen, KPN klanten hebben nooit dit soort gezeur gehad (herinner jij je nog de problemen rond de ios 4.3 upgrade en vodafone simkaarten?)

sjako01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste @ Bas T en Beste@Astrid,
Ook mijn Nexus 7 is na de upgrade naar Android 4.4.3 niet meer in staat om contact te leggen met het Vodafone netwerk ("Geen Service" na het intoetsen van de SIM-code i.p.v. "Vodafone.Nl").
Ook al is Vodafone geen reseller van de Nexus7, is het eigenlijk schandalig, dat beide grote partijen Vodafone en Google zich niet geroepen voelen om iets aan dit probleem te doen.
Een OTA-update kan de gemiddelde gebruiker met goed fatsoen niet weigeren. Hij komt steeds terug. Vervolgens zit je wel met de gebakken peren.
Als Vodafone z'n klanten serieus neemt, gaan zij met Google aan de slag. Al deze individuele slachtoffers die ik op dit forum tegenkom (en ook op legio andere forums) worden door Google niet serieus genomen. Vodafone zou zich positief kunnen onderscheiden door zich voor hun klanten in te zetten. Het zou voor Vodafone een minor inspanning zijn om Google op hun gezamenlijke verantwoordelijkheid te wijzen.
Het kan toch niet zo zijn, dat consumenten als een speelbal slachtoffer zijn van deze ongeinteresseerdheid??!!
@Astrid en@Bas T: Maak je eens sterk binnen je eigen organisatie en als je een moderator bent met hart voor je klanten (en uiteindelijk dus ook voor je eigen bedrijf), wijs je de verantwoordelijke managers op deze misstand.
Laat zien, dat dit Forum niet een wassen neus is, maar een zinvol communicatiekanaal met kansen voor iederéén
Totdat jullie dat inzien, geldt voor het bedrijf Vodafone precies wat mijn Nexus nu laat zien: "Geen Service" !!

Jack Löbker
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Als vodafone niet met oplossingen komt: ik heb soort van een oplossing gevonden door de oude radio image te flashen en daarna een factory reset uit te voeren. Ik heb nu 4.4.3 en werkende data verbinding.

Zoek naar minimal fastboot en adb (op xda), installeer deze
schakel tablet uit en weer aan met power+vol down
flash de oude radio uit de 4.4.2 factory image https://dl.google.com/dl/android/aosp/razorg-kot49h-factory-49789b24.tgz (copieer deze naar de minimal fastboot directory in programs)
fastboot flash radio radio-deb-deb-g00_2.37.0_1024.img
ga naar de recovery in de bootloader en als je de android op z'n rug ziet houd dan power + vol up ingedrukt, factory reset dan de device via het menu
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi allemaal, "als Vodafone niet met oplossingen komt" en "geen service": wij zijn op geen enkele manier bij deze update betrokken, het probleem is niet bij ons ontstaan en kan dus ook niet bij ons opgelost worden. Ons verwijten dat we bugs niet oplossen die een andere partij veroorzaakt is niet fair 😉

Dat gezegd hebbende: uiteraard geven we jullie signaal intern door. Dat had ik ook al aangegeven in een eerdere post. Daar is niks aan veranderd. Echter, dat is ook het max van wat we kunnen en Google mag met dat signaal doen wat ze willen. Vandaar dat we alleen zeggen: meld het probleem ook zelf bij Google, daar moet de oplossing vandaan komen.

@ArHu Kudo's! Dat is een goede oplossing en het maakt ook gelijk duidelijk waar de bug zit. Thx voor het delen!

(Ik neem aan dat de lezers hier voldoende verstand hebben van het hele proces om het uit te voeren, en ook de disclaimer over mogelijke garantieproblemen wel kennen 😉 )
Matthos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
U laat uw klanten wel in de kou staan. Aangezien ik nu maar 50% van de mogelijkheden van mijn abonnement kan gebruiken, verwacht ik 50% tegemoetkoming. Uw opmerkng dat het niet aan Vodafone kan liggen klopt niet. Volgens Google moet ik met de provider contact opnemen????. Wel vreemd dat het alleen Vodafone betreft:

Our engineers are working on a solution for this issue. Unfortunately it is not clear to us what is causing this issue. It might be possible that the problem is caused by your provider. You should try and contact your provider and see if they are able to help you.
If anything is unclear you can reply directly to this email.
With Kind Regards,
Haron
The Google Support Team

Kunt u aangeven welke actie Vodafone tot op heden ondernomen heeft?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Heb je teruggeantwoord dat de radio downgraden naar die van 4.4.2 (KOT49H) het probleem oplost?
breur

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In android 4.4.4 zelfde probleem nog steeds aanwezig, zelfde oplossing werkt nog steeds
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Met de nieuwe upgrade naar Android Lollipop is mijn dataverbinding weer pleite. En het flashen van de radio van 4.4.2 helpt ook niet want dan kom ik in een infinite boot loop. Lekker dan ...
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Na het flashen van de radio een factory reset doen in de recovery. Het is mij na een aantal pogingen wel gelukt om 5.0.2 aan de praat te krijgen. Maar ik raad aan om te bellen met 0800 0205955, de supportlijn van google (ma-vrij 9-17) gewoon zodat een aantal mensen eens een melding maken.
wesselkooyman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi,

Zou je iets meer detail kunnen geven? Ik heb eerst flash-base.sh gedaan. Toen recovery -> wipe data/factory reset, toen fastboot -w update image-razorg-lrx22g.zip .

Helaas werkt het nog steeds niet. Om het nog iets spannender te maken, ben ik aan het roamen (ben in Belgie), dus eerst geinstalleerd, daarna data roamen aangezet -> nog steeds niks.

Bij voorbaat dank!!

Wessel
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
wesselkooyman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Werkt 🙂

Ik zit op Lollipop nu met werkende 4G!

Dank voor de tip!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic