MichielvR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe Vodafone Red & Smart abonnementen per 7 april 2014

Beste forum bezoeker,

Ik ben binnen Vodafone verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe abonnementsvormen die zo goed mogelijk aansluiten bij jullie wensen. We hebben de afgelopen maanden gekeken naar jullie opmerkingen en feedback over onze huidige abonnementen. Op 7 april wijzigen we op basis van die inzichten de abonnementen voor particuliere klanten. De belangrijkste wijzigingen zijn:

• Drie nieuwe Smart abonnementen naast de bestaande Red abonnementen
  • Met een Smart abonnement krijg je vanaf nu ook de beste netwerkervaring met 4G,
  • Je kunt met de standaard Smartphone optie bij een Red Sim Only, je abonnement omzetten naar een abonnement met smartphone.
  • Je kunt buiten je bundel zorgeloos blijven internetten dankzij de Flexibele Data opties. Dit kan met de nieuwe Red en Smart abonnementen (vanaf 7 april)

Flexibele Data opties

Met een 4G netwerk vinden we het niet logisch om klanten, als ze buiten bundel gaan, automatisch terug te zetten op mobiele internetsnelheden uit de vorige eeuw. In plaats daarvan bieden we je een aantal opties waarmee je kunt blijven internetten zoals jij dat wilt. Standaard blijf je op je hoge snelheid internetten tegen een aantrekkelijk buiten bundel tarief van € 2,- voor 100MB. Verbruik jij regelmatig meer data buiten je bundel? Dan kun je gebruik maken van een van de extra databundels zodat je maandelijks meer data kunt verbruiken. Of, maak je liever geen extra kosten, dan kun je er voor kiezen om de internetsnelheid toch terug te brengen naar 64 Kbps. Met Beperkt Internet kan je nog minimaal gebruik maken van internetdiensten zoals messaging.

Al deze opties kun je zeer gemakkelijk maandelijks aanpassen via de My Vodafone App. Daarin zie je ook realtime je dataverbruik. Bij 80% en 100% verbruik van je databundel sturen we je een waarschuwingsbericht.
De Flexibele Data opties zijn beschikbaar op alle nieuwe Red en Smart abonnement (vanaf 7 april) en gelden voor nationaal gebruik.

Wil je meer lezen over onze nieuwe abonnementen ga dan naar www.vodafone.nl/abonnement

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van deze nieuwe abonnementsvormen vinden en of ze aansluiten bij jullie wensen en behoeften.

Groet,

Michiel
35 Reacties 35
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Welke vragen bedoel je precies Gerrit? Wat betreft de vraag "wat verandert er voor bestaande klanten", daarbij is het korte antwoord: niets.

Het idee van een contract is dat beide partijen er op kunnen vertrouwen dat de voorwaarden, prijzen, enzovoort blijven zoals ze overeengekomen zijn. In die zin heeft een nieuw aanbod / nieuwe abonnementsvorm / nieuwe actie / enzovoort, geen invloed op eerder afgesloten contracten. Bestaande contracten blijven logischerwijs zoals ze zijn tenzij expliciet anders vermeld wordt.

Van een wijziging zou je mensen ook persoonlijk op de hoogte moeten brengen omdat contractbreuk van de ene partij, ongeacht of dat nou in je "voordeel" of "nadeel" is (en die begrippen zijn ook flexibel ;)), de andere partij de mogelijkheid geeft om het contract bv te ontbinden.

Was dat de vraag die je bedoelde?
MobileJunkie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus ook zo'n abonnement sinds 28 april 2014. Maar vanaf het moment dat de sim only Vodafone Red in ging, had ik de service waar ik aan gewend was niet meer. Wat ik nu heb is alleen onbeperkt bellen en sms'n voor 33 e per maand met mijn toestel, een Samsung GT-S6500D. Geen dataverbinding meer op de plekken waar ik normaal wel dataverbinding had, en zelden ergens anders. Dus ook geen watsapp, geen navigatie, geen Google, etc. Dat is niet waar ik voor getekend heb en waar ik voor betaal. Kan iemand me uitleggen waarom mij niet verteld is waarom ik de redelijk goede service die ik met mijn vorige Vodafone abonnement had, nu voor het grotendeel weg is? Deze vraag is natuurlijk bestemd voor Vodafone, maar aangezien het zo ontzettend lastig is met klantenservice in contact te komen, hoop ik dat er ook andere wezens zijn die zich om deze ergerlijke kwesties bekommeren en enig inzicht kunnen verschaffen. Ik vind het al met al goed waardeloos van Vodafone. :@
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dit is een off-topic post. Ik heb je post verplaatst en er een nieuw topic van gemaakt.
computeridee

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het melden!
FrankvB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi M.
Ik heb een abbo van 15 euro afgesloten. Elke maand is mijn starttegoed 9 euro.
Kan jij me vertelen hoe dat kan?
De calcenter medewerker kan helaas niets uitleggen....

Mvrgr
Frank
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @FrankvB,

Gaat het misschien om Vodafone Scherp? In dat geval wordt je tegoed in euro's weergegeven. Een gedeelte van het tegoed wordt dan gebruikt voor de MB's en een gedeelte voor bel en sms. Kijk voor alle informatie hierover in het tarievenoverzicht van je abonnement. Je kunt deze opvragen via deze site.
ONTEVREKLANT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wıe van Vodafone kan mıj vertellen wanneer mıjn bestelling en abonements vorm weer terug wordt gedraaıd. Na een maand van terug sturen van mijn nieuwe toestel wacht ik nog steeds op bericht van ontvangst ( ondanks het aangetekend is bezorgt!... Plus het terug draaien naar mijn oude abonements vorm!

*moderator edit: n.a.v. klachten het bericht aangepast. Was eerst 90% in hoofdletters en met veel uitroeptekens. Dit komt de leesbaarheid ten goede.*
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
We kunnen je dit via het forum niet vertellen. Het forum is vooral bedoeld voor tips&tricks voor klanten, van klanten. Neem aub contact op met de klantenservice, mijn collega's kunnen je dit vertellen.
Ik wil je daarnaast vragen een bericht één maal te plaatsen. Ik heb de kopieën verwijderd. All caps (hoofdletters) en overdreven veel uitroeptekens wordt online meestal als schreeuwen ervaren en is voor je mede-forumgenoten vaak niet zo prettig.
pd2jvd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste M
Ik voel me een beetje in de maling genomen.

Ik had een abbo met 3gb internetblox voor €7,50 (3g) nu een nieuw abbo red ess. 4g 1gb internet en als ik nu de blox aan wil zetten voor 3gb internet kost me dat bijna 300% meer. 3gb van vorige maand (€7,50
) voor de 3gb deze maand voor de 4g abbo €20 internet is niet anders geworden maar wel duurder. Even voor de duidelijkheid mijn oude abbo loopt in dec. pas af voor verlenging maar tegenwoordig mag je 4 maanden van te voren al een ander toestel nemen. ik ben al jaren lid van de club dus je zou kunnen zeggen dat hier ook wel wat tegen over mag staan. In de winkel werd trouwen ook gezegt dat zij de blox niet aan konden zetten dat ik dat maar thuis moest doen, ja dat kan ik nu begrijpen tegen 300% meer zou elke klant in de winkel ruzie maken. toen ik nog een 3g abbo had heb dit ook tegen een collega van mij verteld 3 gb voor 7,50 hij had al een 4g abbo en heeft vodafone gebeld , geen probleem meneer u ktijgt ook 3gb voor 7,50. Dus ik ook even gebeld en nee meneer u krijgt het niet.

dus met andere woorden ik voel me genaaid en vind/vond het niet lekker

gr. john
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @pd2jvd,

Welkom op het Forum!

Jammer dat je onze niet tevreden bent over de nieuwe abonnementen. Het tarief kan helaas per abonnement anders zijn. Daarnaast zijn bundels die standaard bij je abonnement zitten bijna altijd goedkoper dan wanneer je achteraf een extra bundel aansluit. Ik begrijp dat dit niet prettig is, echter kan ik zelf niets veranderen aan de tarieven.

In ieder geval bedankt voor je feedback hierover. Je hebt dit bericht twee keer geplaatst in twee verschillende topics. Ik heb een bericht verwijderd uit het andere topic. Het is niet de bedoeling om berichten te copy/pasten in verschillende topics.
ritinhamadeira

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede dag ,ik heb twijfels over mijn afgelopen vrijdag nieuw afgesloten abonnement op Madeira/ Porugal
Ik woon hier 8 mnd. Per jaar ,en ben hier vodafoneklant,en sinds vrijdag een nieuw abonement laten afsluiten ,RED,voor €9,99p. Maand voor 2 jaar
Maar twijfel( vanwege de taal) of ik het wel helemaal goed heb begrepen .
Zou je me aub daarmee kunnen helpen ? Ik zou je heel dankbaar zijn
Vr. Groeten Rita
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @ritinhamadeira,

Ben je klant bij Vodafone Portugal of bij Vodafone Nederland? Via het Forum kunnen we je in ieder geval niet helpen met individuele vragen waarbij we je gegevens nodig hebben, hiervoor verwijzen in bijna alle gevallen door naar de klantenservice. Wellicht dat er wel net als in Nederland een My Vodafone beschikbaar is waar je je gegevens kunt controleren.

Wanneer het echter gaat om een aansluiting bij Vodafone Portugal kan de Nederlandse klantenservice je niet helpen aangezien we niet toegang hebben tot klantgegevens van andere providers of andere Vodafone landen. Je kunt dan het beste contact zoeken met de klantenservice van Vodafone Portugal. Kijk hiervoor op deze website.
ritinhamadeira

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi ,bedankt voor je moeite te antwoorden ,
Ben klant in ( Madeira)portugal , had gehoopt op simpel antwoord ,in het nederlands.
Jammer ....,zal me ook maar meteen afmelden dan in Nederland ,dacht dat jullie one big family waren ,foutje
Ciao,Rita
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @ritinhamadeira,

Graag gedaan. Ik kan me voorstellen dat het antwoord niet is wat je had gehoopt, helemaal wanneer je de gedachte hebt dat andere Vodafone landen je verder kunnen helpen met individuele gegevens.

Wellicht dat dit in de toekomst wel gaat gebeuren, maar voorlopig zal onze klantenservice alleen gegevens kunnen nakijken van Nederlandse Vodafone nummers.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @ritinhamadeira ,

Elk land waar Vodafone aanwezig is zal anders omgaan. Bijvoorbeeld de naam in Nederland begon met Vodafone Libertel B.V en later gewoon benoemd naar Vodafone (NL).
De data staat dus ook niet vast aan de andere landen en zo is het systeem ook verschillend bij de een dan de ander.

En via het forum kunnen we helaas niet verder communiceren over je vraag omdat deze intern moet gaan.

Alvast en fijne avond!
FransDo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze abonnementen zijn voor de kleine zakelijke gebruiker extreem duur. Ik ben op zoek naar een simm only met onbeperkt bellen en kleine data bundel. Red Business essential 2 jr. (3Gb) kost € 47,19 (€ 39,00 excl. BTW). Ter vergelijking KPN zorgeloos instap 2 jr, (1Gb) is momenteel slechts € 27,50 (€ 22,73 excl. BTW). Vodafone bijna 2x zo duur, onbegrijpelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic