Wat zullen klanten die een abonnement verlengd hebben, of een nieuw contract hebben afgesloten op basis van informatie uit jullie pers bericht en wellicht onjuiste voorlichting in de winkel(s) e.d. zich belazerd voelen.
Op de
Vodafone Pers pagina was n.l. geen sprake over het verplicht moeten afnemen van een nieuw abonnement wanneer men gebruik wilt maken van de 'Flexibele Data opties'. Wat zeg ik? Het artikel doet suggereren dat dit voor 'alle' Red abonnementen en het nieuwe Smart abonnement gaat gelden. Zo wordt dit zelfs eveneens geïntepreteerd door
Tweakers.net. Deze laatste site wordt door een grote hoeveelheid mensen in telecom en ICT land gelezen, zo ook door winkeliers die Vodafone producten verkopen.
Mensen die op of na 24 Maart een contract hebben afgesloten, kunnen dus beter nog even gauw hun contract ontbinden en opnieuw afsluiten blijkt nu.
Misschien een leuk stukje
@MichielvR en ik quote van de Vodafone Pers pagina:
De standaard is dat klanten ook buiten de bundel supersnel internet behouden, tegen een laag tarief. Wie vaak snel door zijn maandelijkse portie data heen is, kan eenvoudig éxtra databundels met supersnel mobiel internet aanschaffen. Om onverwachte kosten te voorkomen, kun je ook kiezen voor de extra veilige optie van gratis, langzaam internet. Daarnaast krijgen – naast alle Vodafone Red-klanten – nu ook klanten met een Smart- en Business Basic-abonnement toegang tot het 4G-netwerk. Vodafone voert deze wijzigingen door om beter aan te sluiten bij de behoeftes van zijn klanten, die sinds de introductie van 4G steeds meer data gebruiken. De vernieuwingen gelden voor zowel consumenten als zakelijke klanten van Vodafone. Ik zou zeggen, kom gerust met uitleg. Want ik ben bang dat menig klant hier leest dat de wijzigingen worden doorgevoerd en gaan gelden voor consumenten als ook zakelijke klanten. Lees je het artikel op
Tweakers.net dan zie je dat ze precies het zelfde zeggen op de wijze hoe Vodafone het brengt.
@Netwerker Dat jij en vele andere klanten voor het onbeperkt (op 64Kbit) internet pleiten wordt godzijdank erkend door Vodafone (
Bron) je hebt er alleen zo weinig aan en het bedankje zoals
@Arina voorstelt met een totaal kostenplaatje van (voor sommige mensen) gemiddeld of zelfs minstens € 50,00 is tevens ook niet mis - exclusief vervallen van eventuele kortingen op abonnement of toestel. Het is n.l. leuk dat er gehoor wordt gegeven aan input van klanten, maar laat ze dan ook direct mee profiteren anders heeft het veranderen nog geen zin.
@AndroidNote "Heel leuk dat de nieuwe abonnementen aansluiten bij mijn behoeften. Daar heb je als bestaande klant dus niks aan."Ik vind het nogal misleidende tekst als je het mij vraag. Zo aansluitend op behoeften van klanten is het nu ook weer niet. Er zijn mensen die minder dataverkeerd nodig hebben maar wel onbeperkt willen bellen, deze groep mensen betalen zich bij Vodafone het lazerus (minstens € 33,00). Maar er is ook een groep mensen die wel 2GB data wensen, en minder belminuten. Steeds meer telecom aanbieders spelen hier op in, maar Vodafone loopt achter de feiten aan. Zo nu ook met het onbeperkt internetten op lagere snelheid, iets dat T-Mobile al minstens 8 jaar aanbied. Het geschreeuw over modulaire abonnementen (zoals ik aangaf) lijkt Vodafone maar niet op in te spelen!
"Op deze manier heb je als klant toch altijd het idee dat je achter het net vist? Hoe dan ook, ben hartstikke tevreden met mijn prijs en abonnement, maar kom dan niet verkondigen dat de nieuwe abonnementen zo goed aansluiten als ik daar het komende jaar nog niks aan heb!"Er is geen telecom provider zo veranderlijk als Vodafone. Ik hou al jaren de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zo vaak als Vodafone haar portfolio heeft veranderd heb ik verder nog geen enkele aanbieder zien doen. Dat er marktverschuivingen zijn, vraag is naar meer, minder, groter, kleiner, goedkoper, duurder etc. snapt iedereen. Maar juist daarvoor kun je het grootste deel juist beter modulair aanbieden. Kijk je naar HollandsNieuwe, Simpel, Simyo, T-Mobile etc. dan zie je dat ze precies begrijpen wat de consument wilt.
Klanten voelen zich dus inderdaad belazerd omdat ze steeds vaker (bij Vodafone) achter het net vissen.
Maar goed, ik ben benieuwd wat Vodafone te zeggen heeft omtrent het pers bericht. Je zou maar klant zijn, en net verlengd hebben denkende dat het pers bericht - en dus die veranderingen - ook voor jou gelden !