Florisbloem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet meer bellen of smsen,

hallo,
 
Ik kan niet meer bellen of smsen met mijn blackberry, Alleen als ik mijn internet uit zet kan ik bellen, maar dit kon eerst altijd ookal stond internet aan, hoe kan dit worden opgelost?
 
Mvg,
6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wanneer je bij bellen een in-gesprek-toon krijgt en bij SMSen een melding over : ongeidentificeerde abonnementshouder, speelt waarschijnlijk het volgende:
 
Indien het herstarten van je toestel en het wisselen van een SIM-kaart niet helpen is hoogstwaarschijnlijk het volgende aan de hand:

De BB heeft een tweede dataverbinding met het Vodafone netwerk geopend. De eerste dataverbinding blijft echter gewoon op de achtergrond draaien, maar wordt door je toestel niet meer gebruikt.
Aangezien je echter maar 1 abonennement hebt, zal het Vodafone-netwerk je niet herkennen met die 2e verbinding, je hebt immers al een verbinding met Vodafone. Daardoor krijg je de melding "ongeïdentificeerde abonnementhouder".

Door je gegevens door te geven aan de helpdesk kan dit opgelost worden. Zij geven dit door aan de techneuten op de achtergrond, die zijn in staat die eerste verbinding de nek om te draaien.

Wanneer dat gebeurd is zal je een SMSje krijgen, je doet een battery-pul en na de herstart zal je gewoon weer verbinding hebben en de melding zal verdwenen zijn.
 
Mocht zowel de herstart, als de SIM-wissel, als de methode hierboven niet werken, dan lijkt het toch een toestel-probleem te zijn, en zal deze ter reparatie opgestuurd moeten worden.
dylan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde met mijn blackberry, maar als ik eenmaal 1200 bel en nummer 9 intoets om een van de vodafone medewerkers te kunnen spreken, zegt het dat de dienst op dit moment niet beschikbaar is. Dat doet mijn telefoon al 3 weken.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dan bel je 1201, dat zou wel moeten kunnen.

En anders ga je even langs in een Vodafone winkel.
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Ehh ik zweer dat ik dit ergens op het forum las maare

  • 1200: Informatie lijn
  • 1201: Klantenservice

    ???

    Grzz

    Blizz
miiss_uniique

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
vodafone
mijn ping doet het niet en ik kan ook niet bellen,
als ik bel komt er dat de lijn bezet is, en als ik sms komt er ongeintificeerde abbonoment houder
maar ik heb ook geen abbo heb gewoon prepaid en ik heb gewoon blox?
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
miiss_uniique schreef:
Hallo
vodafone
mijn ping doet het niet en ik kan ook niet bellen,
als ik bel komt er dat de lijn bezet is, en als ik sms komt er ongeintificeerde abbonoment houder
maar ik heb ook geen abbo heb gewoon prepaid en ik heb gewoon blox?
 
Een paar posts hiervoor heb ik dit porbleem exact beschreven, plus de oplossing. Als je die nu even volgt kan Vodafone je probleem oplossen voor je.
 
Succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic