Wanneer je bij bellen een in-gesprek-toon krijgt en bij SMSen een melding over : ongeidentificeerde abonnementshouder, speelt waarschijnlijk het volgende:
Indien het herstarten van je toestel en het wisselen van een SIM-kaart niet helpen is hoogstwaarschijnlijk het volgende aan de hand:
De BB heeft een tweede dataverbinding met het Vodafone netwerk geopend. De eerste dataverbinding blijft echter gewoon op de achtergrond draaien, maar wordt door je toestel niet meer gebruikt.
Aangezien je echter maar 1 abonennement hebt, zal het Vodafone-netwerk je niet herkennen met die 2e verbinding, je hebt immers al een verbinding met Vodafone. Daardoor krijg je de melding "ongeïdentificeerde abonnementhouder".
Door je gegevens door te geven aan de helpdesk kan dit opgelost worden. Zij geven dit door aan de techneuten op de achtergrond, die zijn in staat die eerste verbinding de nek om te draaien.
Wanneer dat gebeurd is zal je een SMSje krijgen, je doet een battery-pul en na de herstart zal je gewoon weer verbinding hebben en de melding zal verdwenen zijn.
Mocht zowel de herstart, als de SIM-wissel, als de methode hierboven niet werken, dan lijkt het toch een toestel-probleem te zijn, en zal deze ter reparatie opgestuurd moeten worden.