Hoi
MariaMM Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Uiteraard is het altijd vervelend als je niet bereikbaar bent in het buitenland. Echter, Vodafone is ook afhankelijk van de Belgische providers en als het daar niet lekker loopt met de verbinding is natuurlijk Vodafone je aanspreekpunt maar ligt het niet aan Vodafone maar aan de provider daar. Nee, ik schuif het niet af, maar zo ligt het wel.
Je zegt woonachtig te zijn aan de Belgische grens, in Nederland of in België? Dan kan het zijn dat een netwerk daar sterker signaal uitzend en daarom dus elke keer op die masten uit komt. Dan kan je beter handmatig Vodafone aanwijzen op je toestel dan dit automatisch op te laten zoeken. Daarnaast zou ik even kijken of er goed bereik is via
deze pagina en mocht je nog altijd problemen hebben dan kan je op deze pagina ook een melding maken.
Om dingen te vragen zal je echt de
klantenservice van Vodafone moeten bellen want via de community is het niet mogelijk om je te helpen. Hier helpen klanten elkaar en met deze vraag kan ik je, en iemand anders, echt niet helpen. Je kan nog wel een
chat starten via je browser, dan hoef je niet te bellen en heb je zelf ook alles zwart op wit staan en kan je altijd terug komen op de gemaakte afspraken. Mocht je dit niet willen dan kan de afdeling Webcare je nog helpen, stuur een privé berichtje via
Twitter en/of
Facebook en daar kunnen de mensen iets meer de tijd nemen om je probleem te bekijken.
Uiteraard hoop ik dat het snel is opgelost en dat je weer naar tevredenheid Vodafone gaat gebruiken. Niets lastigers dan niet bereikbaar te kunnen zijn en niet te kunnen bellen/internetten.
Controleer nog even het volgende om zelf te zien of het daar aan ligt:
- Handmatig bij Netwerkinstellingen (Mobiel) naar Vodafone overschakelen
- Netwerkinstellingen van je toestel eens een reset geven
- APN instellingen controleren
- Naam: Vodafone
- APN: live.vodafone.com
- Proxy: Niet ingesteld
- Poort: Niet ingesteld
- Gebruikersnaam: Niet ingesteld (bij een iPhone komt hier: vodafone)
- Wachtwoord: Niet ingesteld (bij een iPhone komt hier: vodafone)
- Server: Niet ingesteld
- MMSC: Niet ingesteld
- MMS-poort: Niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-Type: default
- APN-Protocol: IPv4
- Roamingprotocol voor APN: IPv4