JRaymakers

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkproblemen 6021

Goedemorgen,

Voorheen hebben we in de postcode altijd goed bereik gehad. 3g/H. Ondertussen zijn we een jaar weg geweest en sinds een half jaar weer terug op deze locatie.

In dat half jaar is het bijna nooit mogelijk om te bellen.
Volgens de dekkingskaart zou hier sporadisch 4g moeten zijn maar volle bak 3g.

Kunnen jullie dit oplossen?
Het is namelijk zeer vervelend om niet eens bereikbaar te zijn.

Bedankt!
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @JRaymakers

Dat is minder dat er in een keer geen netwerk is.
Wat ik je aanraad om te doen is eerst te controleren hoe jouw settings zijn in je toestel via handleidingen.vodafone.nl *moderator edit: url gefixt*
Mocht dit niet helpen kun je een werkende simkaart in jouw toestel stoppen om te zien of hij het dan wel doet en jouw simkaart in een ander type en merk telefoon. (Dit heet een kruistest) mocht het aan je simkaart liggen dan kun je altijd een nieuwe simkaart ophalen bij een vodafone winkel of via de klantenservice.
Mocht je ernaar nog problemen hebben raad ik je aan de klantenservice te bellen. Zij kunnen zien hoe je geregistreerd staat op het netwerk en anders een reset uitvoeren. Dit houd in dat je na het gesprek met de klantenservice 10 minuten je telefoon moet uitdoen.
Als dit ook niet helpt kunnen ze een onderzoek starten om uit te zoeken waar het aanligt en wat de oplossing is.
Het kan ook zo zijn dat er een storing is of werkzaamheden zijn. Deze vind je hier terug op het forum.

Mag ik vragen wat voor een toestel je hebt. Ik weet bijvoorbeeld dat de iPhone 5 generatie een zwakkere antenne heeft en daardoor moeite heeft met het signaal op te pikken.

Laat me even weten of dit geholpen heeft.

Groetjes stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Wel heel toevallig, maar vandaag zijn er werkzaamheden in Budel. Kijk hiervoor in dit topic.
JRaymakers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou vandaag was de maat dus vol.

Maar heb dus gewoon overal bereik behalve op mijn werk dus het ligt niet aan de tel of simkaart.

En ik denk dat het ligt aan het slechte 4g netwerk ter plaatse..
Pakt hij dat ipv belnetwerk.

Die 4g kan me daar gestolen worden zolang dat nog niet uitgerold is. Heb daar nl gewoon WiFi natuurlijk.

Enige wat ik vraag is dat ik wil bellen.
JRaymakers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Postcode van het werk is dus 6021 en toen ik vanochtend keek stond er nog geen storing of werkzaamheden op het forum.

Volgens de dekking zou ik dus 3g moeten en dus ook bellen.

Zou zeggen pleur die 4g er uit of zet er een antenne bij.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JRaymakers ,

Op dit moment zijn er dus werkzaamheden dus je zou even kunnen afwachten totdat deze zijn opgelost, hoelang dit zal duren is niet duidelijk mocht er vertraging zijn dan wordt dit vermeld in het betreffende topic.

De melding staat op, http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/6021-Budel/m-p/235355#M17641
JRaymakers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad het had gedeeltelijk met de storing te maken.
Nu heb ik weer wat bereik hier in de postcode.

Echter voorheen had ik hier sterk signaal 3g/H en nu gprs/edge. Dus dat klopt niet met de dekkingskaart.
En dan is er dus iets gewijzigd lijkt me.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat het bereik weer iets beter is @JRaymakers . Merk je dat het buiten ook slechter is geworden? Heb je al eens met een andere telefoon gecheckt of het daadwerkelijk met het netwerk te maken heeft?
JRaymakers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu kan ik weer bellen, dus het was inderdaad die dag een storing.

Maar...bereik blijft slechter dan voorheen. Ook buiten.
Telefoon is niets mis mee diverse geprobeerd en mijn eigenste heeft nergens ander last. Misschin is de antennerichtig gewijzigd? Of vervangen door zwakkere 4g?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic