malouiner

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk Steenwijk

Wanneer gaan jullie de dekking in Steenwijk eens verbeteren in het centrum is het internet zeer traag. Ik zelf woon op de postcode 8332GW 500 meter van het centrum maar ook hier bij mij thuis kan ik maar downloaden met 16 tot 35 kbps en dan ook nog buitenshuis gemeten.Een pagina als NU.nl of Teletekst kan wel 1 a 2 minuten duren voor hij zicht baar wordt.Ik ben net nog in Wolvega en Heerenveen  geweest en daar gaat het wel sneller. Ik heb in het verleden ook al eens aan de bel getrokken (0ngeveer 3 jaar geleden) maar hier wordt zeker verder niets meegedaan? Ook is bij jullie dit wel bekend want als je googeld en op forums vind ik dezen klachten wel meer betreft Steenwijk. als ik de dekkingskaart mag geloven gaan jullie er gewoon van uit dat het hier goed is. Jammer. Als hier verder niks meegedaan kan worden zou ik dan een van jullie een opgave kunnen krijgen wat het mij gaat kosten om van Vodafone af tekunnen zijn. Voel me eigenlijk bedrogen onder de voorwendsel dat het snel internet is . Nu Weet ik wel dat dit niet overal is te garanderen maar dit is eigenlijk wel heel langzaam .
met vriendelijke groet,
een ontevreden klant
 
Dekkingskaart voor postcode 8332GW
 
via 3G 7,2 Mbps   Praktische snelheid2,5 - 5 Mbps  video streamen    Realiteit 26 kbps
82 Reacties 82
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,  Heb net de speedtest gedaan buiten voor het huis. Een ping test 2467 ms, download 17 kbps, upload 26 kbps.
Vanmorgen aan de ander kant van Steenwijk; ping  test 140 ms, download 5412 kbps , upload 1298 kbps meer dan perfect. Diegene die iets van deze materie begrijpt snapt ook dat je hier mee geen internet kunt bedrijven.
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu de dag na de oplossing van de storing, maar bereik heb ik nog amper eerlijk gezegd..  ik heb alles geprobeerd, simkaart eruit, batterij eruit etc maar het bereik is nog steeds super slecht en dat geldt voor meerdere toestellen hier aangezien ik andere toestellen ook al heb geprobeerd. 
 
Nu begin ik me toch af te vragen of het probleem nu daadwerkelijk opgelost is of dat er een noodoplossing ofzo gemaakt is 
mulderap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja hoor, opgelost! Nu weer 1 streepje ontvangst zoals altijd. Een gesprek valt niet meer weg als ik bij het raam sta maar voor de rest is het gewoon terug naar de oude belabberde dekking en is mobiel internet niet fatsoenlijk mogelijk. Ik heb geen keuze (zakeli abonnement) maar zou Vodafone NIET aanraden. Wannerwordt er een mast bijgezet voor fatsoenlijke dekking?
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heeft Vodafone misschien nog een reactie voor ons behalve het probleem bij ons zelf  te laten zoeken (Battery eruit sim kaart eruit enz enz)  ???????? 
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo te zien hebben meerdere mensen nog steeds last, dus het ligt het probleem niet bij de mensen zelf
 
ikzelf heb trouwens zelf al zoveel mogelijk gedaan, zelfs ander toestel geprobeerd.. maar inderdaad GSM ontvangst is belabberd, en over 3g wil ik het niet eens hebben dat werkt simpelweg niet 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
KIJK en dit is nou zo jammer. Nu blijft het verder stil. En hier loop je dan steeds tegen aan. 
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt erop inderdaad, probleem "opgelost" dus we hoeven niiet meer met de klanten te communiceren 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Goedemorgen, ik hoor een aantal geluiden opgelost, en ook een aantal mensen die aangeven dat het nog niet optimaal werkt. De antenne functioneert op dit moment weer normaal, zoals voor de storing. Dat betekent dan ook dat van belang om de oplossing van deze storing te beoordelen, het er om gaat of het bereik en de ontvangst weer zo zijn als voorheen.

Vodafone probeert storingen te voorkomen maar kan niet uitsluiten dat die zich voordoen. In geval van een storing geldt er geen algemene compensatieregeling.

Op dit moment is er in een deel van Steenwijk alleen 2G-dekking, geen 3G. Hoewel wij voortdurend werken aan verbetering van ons netwerk, kan ik op dit moment helaas geen concrete planning aangeven voor een netwerkverbetering in Steenwijk.
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook goedemorgen, Klopt van de 2G en de 3G dekking. Laat ik nu midden in het gebied wonen met 3G dekking (gelieve zelf te controleren met postcode 8332GW) te controleren op jullie eigen dekkingskaart, hierbij wordt opgegeven maxm. 7200kbps  praktijk 2500-5000 kbps Videostreamen een 6 audio streamen een 6browsen een 6 en email een 10 downloaden van een 3MB betsand in 12 seconden. Praktijk downloaden buitenshuis 15 kbps, uploaden 19kbps. Ik zit hier dus op een  3G- netwerk met de reultaten van een 2G-netwerk. Volgens  jullie opgave heeft een 2G netwerk geen mogelijkheid tot d.w.z praktische snelheid 20-50 kbps videostreamen niet geschikt, audio stramen niet geschikt, browsen een 2,emailen een 2 en een bestand downloaden van 3MB in 10 min. Je laat je leiden door wat jullie bekendmaken waar dekking is op jullie site en andere providers. Hier stem je dan op af en gaat met jullie in zee of niet. Op deze plek woon ik en werk ik en wordt dus continue geconfronteerd met de valse beloften die jullie hebben gegeven . Je geeft dus gewoon foute informatie af waar de klant op vertrouwd en zijn abbonement op afsluit en daarna VAST zit aan de gevolgen van jullie verkeerde informatie.
 
 
 
 
 
 
 
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Naar aanleiding van bovenstaande post heb ik ook maar eens op de dekkingskaart gekeken, ik zag dat ik ook midden in het 3g gebied woon ( 8332kj) ik zou een praktische snelheid moeten hebben van 2,5 - 5mbps volgens jullie dekkingskaart.. 
 
Maar 3G dekking heb ik dus totaal NIET ondanks ik midden in het 3g gebied woon, ik weet zeker dat het niet aan mijn toestel ligt want als ik 3g dekking heb komt er 3g in beeld te staan en bij beter krijg ik een H in beeld 
 
In meppel of zwolle b.v heb ik gewoon 3g dekking of beter, zelfs op de de camping in vledder midden in het bos heb ik betere umts and gsm dekking dan thuis.. Ik heb het idee dat jullie dekkingskaart voor geen meter klopt 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
stiltzkin schreef:
...
Ik heb het idee dat jullie dekkingskaart voor geen meter klopt
Zonder hier nu de reclame-man uit te willen hangen: de dekkingskaart op vodafone.nl klopt over het algemeen vrij redelijk. Hem helemaal actueel houden en ook onder alle omstandigheden 100% correct de dekking weer laten geven gaat niet (dekking kan per moment verschillen) maar ons doel is wel zo open en eerlijk mogelijk te zijn.

Daarom ook bij deze: de dekking zoals die hier wordt weergegeven is te positief. De 2G-dekking is daar prima, maar de 3G dekking laat te wensen over. Dat niet iedereen altijd 3G dekking heeft daar kan kloppen.

Ik snap niet precies waarom de info op de kaart voor deze specifieke postcode niet klopt, maar ik zet dit in ieder geval intern uit bij de juiste afdeling zodat het aangepast kan worden.
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op de door mij genoemde postcode is er gewoon simpelweg geen 3g dekking, het is niet zo dat het 3g signaal verschilt.. het is er gewoon niet. 
 
maar alvast mijn dank voor het doorgeven aan de juiste afdeling.. 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn beste moderator,
 
 
Hier is alleen een mast van 900 mhz! max. zo vogens mij uit mijn hoofd tot 60 kbps kan deze leveren. Ik heb van de week onder de mast gestaan en had niet meer dan een snelheid van max.30 kbps. De dekkingskaart geeft hier aan tot maximaal 7200Kbps nu zal dat nooit haalbaar zijn in de praktijk ook ik snap dat wel. Vodafone geeft op de dekkingskaart wel een hele verkeerde indruk dat wij toch een behoorlijke snelheid kunnen halen. Maar als je maar een 900mhz mast hebt staan zul je nooit een goede dekking krijgen waar mee te internetten is. Telefonische bereikbaar zit wel goed maar daar heb je ook geen snel netwerk voor nodig. Wij hebben hier een mast staan met de techniek van de jaren negentig die totaal ongeschikt is om dataverkeer over te laten gaan. De 900mhz mast is ontworpen voor alleen spraakverkeer.  Dus de kaart gegevens van vodafone geven toch wel een hele verkeerde indruk.  Ook bij mijn eerder telefonisch contact met jullie gaven jullie al aan dat aan deze kant van Steenwijk geen goede dekking is. 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ALS HET ER NIET IS KUN JE HETOOK NIET LEVEREN. Ga mijn metingen maar na die ik eerder heb gedaan.  Deze staan in mijn eerdere berichten in dit topic.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey malouiner,

Het heeft in ieder geval geen zin om direct onder een mast te gaan staan aangezien de dekking daar wat minder kan zijn, maar het klopt wel dat de mast die het dichtst in de buurt staat alleen 2G uitstraalt. Daarom is in dit gedeelte van Steenwijk de 3G dekking niet optimaal. Je zou wel verbetering moeten merken als je het toestel handmatig op 2G instelt.
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jongens ik al hou er mee op. Dit is hopeloos. Lees eerst mijn eerdere opmerkingen voordat je antwoord geeft. Dit geld voornamelijk voor de moderators. Dit is verder zinloos. Net zoals ik in het begin al zei. De klant houdt vanzelf wel op met zeuren. En dan gaan we verder op de oude voet. Het ga je goed
steef125

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik weet dat het waarschijnlijk niets helpt, anders dan een beetje opluchting voor mij. Ik tel de dagen dat ons zakelijk abbo is afgelopen zodat we op zoek kunnen naar iets nieuws. Steenwijk en mobiel internet gaan nog steeds niet samen en ik moet nog een jaar.
zumbas

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik ondervind hier al jaren veel last van!
Wanneer volgt er nu eindelijk eens fatsoenlijke 3g dekking in Steenwijk en omgeving?
kalmoes

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee het licht nooit aan vodafoon
zumbas

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kan Vodafone hieraan nog wat toevoegen??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic