malouiner

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk Steenwijk

Wanneer gaan jullie de dekking in Steenwijk eens verbeteren in het centrum is het internet zeer traag. Ik zelf woon op de postcode 8332GW 500 meter van het centrum maar ook hier bij mij thuis kan ik maar downloaden met 16 tot 35 kbps en dan ook nog buitenshuis gemeten.Een pagina als NU.nl of Teletekst kan wel 1 a 2 minuten duren voor hij zicht baar wordt.Ik ben net nog in Wolvega en Heerenveen  geweest en daar gaat het wel sneller. Ik heb in het verleden ook al eens aan de bel getrokken (0ngeveer 3 jaar geleden) maar hier wordt zeker verder niets meegedaan? Ook is bij jullie dit wel bekend want als je googeld en op forums vind ik dezen klachten wel meer betreft Steenwijk. als ik de dekkingskaart mag geloven gaan jullie er gewoon van uit dat het hier goed is. Jammer. Als hier verder niks meegedaan kan worden zou ik dan een van jullie een opgave kunnen krijgen wat het mij gaat kosten om van Vodafone af tekunnen zijn. Voel me eigenlijk bedrogen onder de voorwendsel dat het snel internet is . Nu Weet ik wel dat dit niet overal is te garanderen maar dit is eigenlijk wel heel langzaam .
met vriendelijke groet,
een ontevreden klant
 
Dekkingskaart voor postcode 8332GW
 
via 3G 7,2 Mbps   Praktische snelheid2,5 - 5 Mbps  video streamen    Realiteit 26 kbps
82 Reacties 82
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Antenne ? als in enkelvoud ? voor zover ik weet zijn er twee antennes hier in steenwijk eentje in de 8331 regio (bij de rabobank) en die andere in de 8332 regio ( oostermeenthe - groene long) 
 
gebruikt vodafone maar 1 antenna dan ?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
stiltzkin, er zijn meerdere antennes in Steenwijk, maar voor het noordoostelijke deel is er maar 1 antenne, dat is de antenne 'Meenthehof'. Deze antenne is degene waarmee op dit moment verbindingsproblemen zijn.
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Meentehof ? dat is 1 grote bouwplaats op het moment vaak is dat al aanleiding genoeg,
 
is er al een idee hoelang het nog gaat duren ? dit is inmiddels al de 5e dag en  het is toch weel zeer lastig.. helemaal al voor mensen die hun mobiel gebruiken ter vervanging van het vaste net 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
www.umtsmasten.nl/dekking/3G-netwerken/steenwijk kijk hier maar op. en het maakt niet uit waar ze staan  als het niet werk toch? of heb je aandelen in vodafone
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Trouwens jaren gewoont op postcode 8332KH, hemelsbreed  ongeveer 400 meter er vandaan en ook al belabberd ontvangst.
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
trouwens jij ook Brian
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Neen, helaas heb ik geen aandelen in vodafone, misschien maar eens doen
 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Doe maar niet. Heb er geen goed gevoel bij
 
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Problemen houden mooi aan zo, een compleet nieuwe mast staat sneller overiend dan deze problemen opgelost zijn, 
 
Ik neem aan dat we aan het einde van de maand een creditnota tegemoet kunnen zien ? 
 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben vanmorgen nog aan de Schansweg geweest en 4800 kbps gehaald en bij Groot Verlaat en de Witte paarden ook een zeer goed resultaat. Van af de Mac Donalds , Woldmeenthe en de Oostermeenthe (beatrixschool) was het niet meer mogelijk om een speedtest te doen "netwerk failed" 
malouiner
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone heeft bekend gemaakt in de Steenwijker krant van vandaag dat Steenwijk kampt met een storing met een zender/ontvanger op de Meenthehof van bijna een week. Dan is het logisch dat er geen dekking is. Mijn klacht is al langer dan 3 jaar. Dus als deze weer gaat werken blijft het ontvangst  in het gebied Centrum, NSstation, Woldmeenthe,Productieweg, Mac Donalds gewoon slecht. 
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Onze monteurs zijn nog steeds hard op zoek naar een oplossing. We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je al 3 jaar of langer dekkingsproblemen ondervindt bij vodafone, dan verbaast het me dat je nog steeds klant bent eerlijk gezegd. 
 
Normaal gesproken heb ik thuis gewoon prima bereik, 3g laat wat te wensen over maar dat is meer dan bekend voor regio steenwijk. 
 
Is er trouwens al een idee hoelang het nog gaat duren ? wat LindaM zojuist gepost heeft is slechts herhaling van een afgelopen maandag, toen werdt hetzelfde al gezegd
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi stiltzkin,

We hebben helaas niet meer informatie dan de informatie die we al gecommuniceerd hebben op het forum.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hierbij een update met hopelijk goed nieuws 😄

De problemen in Steenwijk zouden opgelost moeten zijn. Zouden jullie dit eens willen testen?

Jullie kunnen de volgende opties proberen op het moment dat je toch nog problemen ondervindt:

•battery-pull: haal de batterij uit het toestel terwijl het toestel nog aanstaat. Laat de batterij minimaal 30 seconde uit het toestel en plaats hem terug.
•vliegtuigstand: voor toestellen waar de batterij niet eruit gehaald kan worden, zet het toestel een minuut op vliegtuigstand en schakel het dan weer in
•simkaart verwijderen: verwijder de simkaart voor minimaal 60 seconden
•internetinstellingen: ervaar je problemen met 3G en je internetverbinding, probeer dan eens de internet instellingen opnieuw te programmeren. Helpt dit nog niet, verwijder dan de proxy server uit de instellingen.
johan71

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan weer bellen, eindelijk opgelost?
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmm het lijkt opgelost maar het fluctueert heel erg, van vol bereik naar 1 streep etc.. maar ik ben tenminste weer bereikbaar
johan71

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij volledig bereik (oostercluft), 3 a 4 strepen.
Hebben nog recht op een vergoeding?
stiltzkin

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind een vergoeding ook zeker wel op z'n plaats inderdaad, want einde van de maand betalen we dan gewoon voor diensten waar we geen gebruik van hebben kunnen maken 
Tazzz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Doet het hier weer! Eindelijk! 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic