diederikS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk - Leimuiden 2451

Sinds een aantal weken heb ik erg slecht bereik op postcode 2451XM (maar er staan ook al andere berichten op het forum met bijv 2451XX)
Netwerkinstellingen gereset, 2g geprobeerd, mijn iPhone uitgezet en een Android-telefoon geprobeerd, niets helpt.

Het vermoeden is toch dat de zendmast opeens storing heeft. Hiervoor had ik overal prima bereik, absoluut geen klachten, nu heb ik buiten 1 of 2 bolletjes van de 5 en binnen meestal helemaal geen bereik.

(Van de afdeling support moest ik het hier posten omdat hier wel naar gekeken word, vreemd maar ok)
35 Reacties 35
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @richveen ,

Ik ben geen vodafone werknemer, dus kan niet helemaal daar in kijken.
Ik gebruik gewoon de middelen die vodafone aanbied, om alle informatie te verzamelen. Als ik namelijk kijk naar de dekkingskaat. Zie je duidelijk het getroffen gele gebied:



Als ik kijk naar de planning voor Juli 2014, dan ziet het er zo uit:



En daarmee is u probleem opgelost, want dan is er zelfs 4G in dat gebied.

Maar zoals eerder al aangegeven werd:
"terwijl er tegen mij via facebook gezegd werd dat er een nieuwe paal in de planning staan".
Ik heb zojuist ook via facebook het aan een medewerker gevraagd die er inzage in heeft, en die zei ook dat die in de planning staat.

De paal die er gepland staat, zal rond juli 2014 beschikbaar moeten zijn,

Hermen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoppa, gewoon een half jaar slechte tot geen service. Handig met een kantoor aan huis. Abbonement er naastnemen waarbij ik privé wel bereikbaar ben, lijkt de enige oplossing...
richveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
We hebben het hier over een storing en niet over uitbreiding van het netwerk! Dat we in Leimuiden 4g krijgen is leuk maar het kan toch niet zo zijn dat we daardoor een half jaar (bijna) niet telefonisch te bereiken zijn! Ik zit niet op 4g te wachten, wel op een goed bereik. Vodafone moet dit als een storing behandelen en ik kan me niet voorstellen dat dat een half jaar mag duren voordat het opgelost is
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
@NetwerkFreak. Het gaat de mensen vooral om de bereikbaarheid. 4G is leuk, maar Vodafone bied nog geen VoLTE aan.

Er zal dus een GSM of UMTS mast geplaatst moeten worden om dit probleem op te lossen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@flow,

Zover ik van de helpdesk begreep stond die in de planning. Ik neem aan dat ze beide werkzaamheden aan een gesloten doen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Aaneengesloten schrijf je aaneengesloten! 😄
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Dat is zo, maar men heeft helaas al 2 maanden deze issues en als ze dan nog tot eind Juli moeten wachten... is gewoon erg jammer voor deze mensen.

Maar goed. Zoals bekend kun je in sommige gebieden/gemeenten niet zomaar een mast uit de grond stampen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Flow ,

Ik zei niet; eind juli is die er waarschijnlijk.
In de plattegrond kan je namelijk op zijn vroegst naar juli 2014 kijken, en dan is leimuiden al voorzien.
Dus eind juli is die er waarschijnlijk sowieso. het kan maar zo dat die opeens morgen geplaatst wordt.

Wat ik persoonlijk zou doen, is iedere bewoneren van het dorp oproepen om vodafone schriftelijke in gebreken te stellen, een een termijn van 6 weken te stellen dat ze het probleem kunnen oplossen. Indien dien hier geen gehoor aangegeven wordt, dat je het contract ontbind. Laat ze maar voelen dat je het er niet mee eens bent, door gezamelijk op te stappen

maar als je daar zin in hebt, is aan jezelf
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Klopt, maar dat maak ik er van, aangezien je van het uiterste moet uitgaan. De dekkingskaart geeft geen exacte info. De dekking is tevens theoretisch...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Er wordt ook gewoon 2G-dekking aangegeven op de kaart. Als 4G op dezelfde mast wordt toegevoegd hebben ze daar nog steeds niet veel aan.

Door gedoe met vergunningen e.d. kan het nog weleens langer dan juli duren voordat er een nieuwe mast is.

In de tussentijd zou Vodafone SignaalPlus-kastjes kunnen aanbieden zonder kosten, in bruikleen? Zeker voor degenen met kantoor aan huis lijkt me dat geen overbodige luxe. Een mobiele mast plaatsen zou ook geen slecht idee zijn, als er daar nog een paar van over zijn 😉
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @RuudNL ,

ik heb al meerdere malen contact opgenomen met de technische dienst hierover. Omdat ik het leed van deze mensen toch wel de aandacht waard vindt. Hier kreeg ik te horen: wanneer de 4G mast toegevoegd wordt, zal er ook 2g aangeboden worden.
Het mankement aan de mast is bekend. alleen de vergunningen zijn nog niet vrij gegeven. Daar is het wachten momenteel op

Daarom adviseer ik vodafone schriftelijk in gebreken te stellen. Vodafone is dan verplicht dit probleem binnen de gestelde termijn op te lossen.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Ik denk niet dat je de technische dienst hebt gesproken. Die zijn nl niet telefonisch bereikbaar. Bellen alleen terug nav een dossier. Maar heeft de klantenservice je ook verteld dat de mast is afgebroken en de huidige mobiele mast minder dekking levert? 😛
Hermen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gelukkig hebben we op kantoor een vaste lijn. Wat hierboven ook al is gezegd... 3G of 4G maakt mij niet uit, ik heb hier toch Wi-Fi. Het probleem is dat je gewoon niet meer gebeld kan worden. Mijn telefoon is nu niets meer dan een tablet met een scherm van 4"" of 5"". Op zIch wel handig, want een tablet hebbeh we ook nog niet 😉
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Flow ,

Ik heb inmiddels een persoonlijke lijn naar de technische dienst liggen 😉 Dit is bij de technische dienst inderdaad ook bekend. Daarom willen ze nieuwe apparatuur plaatsen
Hermen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@NetwerkFreak das wel handig een directe lijn naar de TD. Alleen jammer dat je ze vanuit Leimuiden niet mobiel kan bereiken 😉
Ben wel benieuwd of Vodafone uit eigen initiatief de getroffen mensen in Leimuiden tegemoet komt. Je weet het niet hè
crisscross

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb inmiddels hele slechte ervaringen met Vodafone

Keb al verschillende malen aangegeven dat het netwerk niet deugt..
Een aantal maanden geleden zelf een Drivetest uitgevoerd met scanner en voice calls en heb kunnen constateren dat de dekking (2G) zeer beroerd is en dat het vooral aan de zuidwestkant van Leimuiden vrijwel onmogelijk is een verbinding op te zetten...
Dan heb ik het nog niet eens over 3G dekking gehad (deze is van de èèn op andere dag verdwenen....

Vodafone geeft zelf ook toe dat er 2 masten offline zijn gezet en komt nu met een Femtocell solution..
Dit is een aardig systeem,maar dit lost absoluut het probleem niet op.

Wat mij erg tegenvalt van Vodafone ,is dat ze deze alleen deze oplossing aan hebben geboden en dat er geen sprake is van compensatie van je abonnementskosten van de geleden schade.

Wat mij betreft krijgt dit verhaal zeker nog een staartje....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic