GdV42

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S5 geretourneerd binnen 7 dagen,... Wat nu?

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en gelijk een prangende vraag.

Ik heb vorige week naar aanleiding van het verlengen van mijn abonnement een S5 ontvangen in combinatie met een Red Abonnement. Mooi toestel supersnel MAAR er zit aan de achterzijde van het beschermglas van de camera een vlek. Lijkt een imperfectie te zijn in de coating? Je ziet het voral bij fotograferen in tegelicht. Dan krijg je overstraling. En aangezien ik meer fotografeer met mijn toestel dan dat ik er mee bel, vind ik dit dus een kwaliteits isssue van jewelste. in ieder geval ik ben ermee naar een Vodafone servicepunt in Zoetermeer mee gegaan en die zeiden gelijk ,"retourneren, je zit nog ruim binnen de 7 werkdagen dagen. en dan sturen ze een nieuwe ". Ik heb dat dus die dag gelijk gedaan. Retourformulier ingevuld, netjes in doosje en aangetekend naar het retouradres met het bijgeleverde retouradres.

Ik vraag mij af wat nu de verdere procedure is. Krijg ik van de ontvangst nog een email? En hoeveel binnen dagen mag ik verwachten dat ik een reactie Krijg? Hoe gaat men met dit soort zaken om?

De hulp die men boodt bij het servicepunt was zoals altijd behulpzaam en oplossingsgericht.

Groeten
GdV42
10 Reacties 10
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GdV42 ,

Misschien een domme vraag, maar had u de beschermfolie die enorm goed aan de camera lens is geplakt wel verwijderd? Ik stel deze vraag omdat ik veel reacties heb gezien van mensen die niet eens door hadden dat deze folie er over heen geplakt zat.

Over de procedure binnen vodafone moet ik je het antwoord verschuldigd blijven. misschien kan @AstridG of @Annabelle_ je dit vertellen.
GdV42
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Netwerk freak,

Ja ik heb alle folie direct verwijderd bij binnekomst. Behalve over het beeldscherm want dat is gewoon een mooie screensaver. Het zit echt aan de achterzijde van het glaasje dat voor de camera zit. Het valt vooral op als je in de weerkaatsing van het licht naar het glas kijkt. En natuurlijk als je bv tegen de zon in fotografeerd....echt ergerlijk. Als ik een lens zou kopen voor mijn Nikon zou ik ook nooit pikken dat er in de coating zo'n fout zou zitten. En hier dus ook niet. Snap ook niet dat dit zo de fabriek door de kwaliteitscontrole is gekomen want ik zag het direct.

Wie zijn @ astridG en andere genoemde? weken die voor Vodafone?

Groetjes GdV



NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GdV42 ,

Oke, ja ik wou het voor de zekerheid nog even controleren. omdat anders de nieuwe telefoon het zelfde probleem zou hebben.

Ik ben zelf geen vodafone medewerker, maar een onafhankelijk expert. Vodafone heeft op dit forum medewerkers zitten, die inhoudelijke vragen over vodafone beantwoorden. Ik weet toevallig dat deze week @AstridG en @Annabelle_ deze dienst hebben. Doordat ik deze 2 personen met een @ vermeld, krijgen zij een email bericht dat ze vermeld zijn in het topic. Dit zorgt er voor dat u topic onder de aandacht bij hun komt, en u hopelijk sneller bericht heeft.

Edit: ik weet dat ze rond half 12 tot half 1 meestal pauze hebben binnen vodafone. Dus ik vermoed dat ze binnen 18 minuten niet reageren. 😄
GdV42
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi:D Ga ik ook even eten.....
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Heeft het gesmaakt?

Vandaag was de lunch wat later ;). Maar ik ben er weer
Wat een pech dat het toestel je niet in perfecte staat heeft bereikt @GdV42 . Terug sturen is inderdaad de beste optie. Zodra we het toestel ontvangen wordt de bestelling meestal geannuleerd zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen.
Neem anders even contact met ons op via Twitter of Facebook. Dan kijken we de status voor je na.
GdV42
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelukkig via Post.nl wel mijn zending kunnen traceren,.....dinsdag 29 april is de zending afgeleverd......Die zekerheid heb ik in ieder geval.


GdV42
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ AstridG

Ach de planning gaat niet altijd zoals voorzien,...Zit nu met mijn boterham achter het beeldscherm,...

Oke duidelijk,...kan ik dat ook zien binnen mijn Vodafone account? En waarom kan dat nagekeken worden als ik dit vraag via facebook en niet via dit forum?,.....ik hoop niet dat dit onvriendelijker klinkt dan dat het bedoeld is......als ik het terug lees klinkt het wel wat kortaf.....maar zo wordt het zeker niet bedoeld....


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GdV42 ,

Dit is een vraag die vaak voorbij komt. Om er voor te zorgen dat er niet te veel privacy gevoelig informatie op het forum wordt gepost hebben de forum medewerkers hier geen toegang tot.
GdV42
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gekke vraag? hoe doe ik dat? Moet ik dit topic dan gewoon via de Facebook knop delen op mijn tijdlijn? Of op de facebook pagina van Vodafone de vraag stellen wat de status is van mijn terugzending?

Groetjes
GdV
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GdV42 ,

Je kan via facebook een privebericht sturen naar vodafoneNL.
Zij zullen vervolgens je gegevens vragen om alles te controleren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic