diederikS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk - Leimuiden 2451

Sinds een aantal weken heb ik erg slecht bereik op postcode 2451XM (maar er staan ook al andere berichten op het forum met bijv 2451XX)
Netwerkinstellingen gereset, 2g geprobeerd, mijn iPhone uitgezet en een Android-telefoon geprobeerd, niets helpt.

Het vermoeden is toch dat de zendmast opeens storing heeft. Hiervoor had ik overal prima bereik, absoluut geen klachten, nu heb ik buiten 1 of 2 bolletjes van de 5 en binnen meestal helemaal geen bereik.

(Van de afdeling support moest ik het hier posten omdat hier wel naar gekeken word, vreemd maar ok)
35 Reacties 35
Jooyyxje

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vader heeft er al langere tijd last van; hij kan namelijk gewoon zelden gebeld worden wanneer hij thuis is en wanneer hij dan gebeld wordt en hij KAN opnemen, stopt het netwerk ermee.
En sinds een aantal weken doet mijn internet het verschrikkelijk slecht en heb ik gewoon geen netwerk (kan namelijk ook niet bellen/sms'en).
Kan er wat aan gedaan worden? Het is namelijk frustrerend. 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Jooyyxje,

Ik kijk graag de dekking voor jullie na. Heb je de letters die bij de postcode horen? De dekking in het gebied is namelijk wisselend en met de letters erbij kan ik een nauwkeuriger advies geven.
Jooyyxje

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie.
Maar het is 2451 XX!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Jooyyxje,

Ik zie dat de 3G dekking daar erg wisselt. Een gedeelte van dat gebied heeft een goede 3G dekking maar in een ander gedeelte van dat gebied is de 3G dekking een stuk minder goed. Merk je zelf ook dat de dekking beter is als je een paar straten verderop wilt bellen of internetten? Merk je ook verbetering als je alleen het 2G (GSM) netwerk probeert?
Jooyyxje

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ik heb eigenlijk - tot ik uit Leimuiden ben, pas weer echt goed bereik. En met 2G werkt het ook hetzelfde als met 3G bijna niets tot heel weinig. 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Jooyyxje,

Dat is gek, 2G zou wel voldoende moeten zijn. Test je simkaart eens in een ander toestel? Wat merk je dan?

EDIT: Ik bedoel hiermee de belverbinding. (internet is met 2G sowieso langzamer dan met 3G)
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi diederikS,

Ik denk dat je last hebt van overbelasting. Doordat er in dat gebied een mast is uitgevallen moet al het verkeer nu over dezelfde mast. Je kunt je toestel het beste even op 2G instellen, voor zolang als het duurt. Dan heb je in ieder geval een stabiele belverbinding.
ZaWeCo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik ben zelf al MAANDEN bezig geweest om deze storing onder de aandacht van Vodafone te brengen,
postcode 2451BV.
Meerdere mensen in deze straat hebben er last van met verschillende toestellen.
Zelf heb ik ervaren dat de klachten duidelijk verergerden sinds augustus 2013.

Zelf heb ik met gsm, 3g en 'dual' signaal geprobeerd maar alleen met dezelfde problemen.

Inmiddels ben ik nu eindelijk over gestapt naar een andere provider en kan weer vrolijk bellen,
het probleem is echter nog niet verholpen !
Want andere Vodafone klanten hebben nog steeds slecht/geen bereik.

Er schijnt trouwens van de tientallen keren bellen naar de klantenservices maar liefst één ticket bij jullie open te staan voor 'mijn melding':
WO0000000035992
Laatste update 16-10-2013: Nog geen verwachte oplossing...
ronshovel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In leimuiden heb ik de laatste tijd totaal geen bereik meer , ik moet onderhand in de tuin gaan staan om te bellen (gesprek wordt ook vaak afgebroken door geen bereik) internet is ook om te huilen.
Meerdere keren al in de winkel geweest kijken eens in de computer en zeggen dekking is goed , en dat was de service.
In huis 2 telefoons met vodafone abo , beide zelfde probleem.
Van alles al geprobeerd maar zonder succes.
Wat te doen ?

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb een aantal topics m.b.t. deze locatie samengevoegd.

Ter info:

De storing op deze locatie is nog gaande. Zie voor meer informatie het volgende topic.
Melle

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo vodafone,

Ik woon ook in de postcode 2451 en heb ook niet tot nauwelijks bereik met mijn telefoon. Iedereen die bij mij over de vloer komt en vodafone heeft, heeft ook geen bereik. Dit ligt dus niet aan mijn toestel. Het opnieuw opstarten van mijn telefoon heeft geen zin, een nieuwe simkaart aanvragen heb ik al is gedaan, instellingen wijzigen wat betreft internet werkt ook niet. Kortom: alles geprobeerd en nog steeds geen bereik. Dit is echt al vanaf augustus/september 2013. Ik vind het een hele slechte service dat er gevraagd wordt naar je postcode en dat je dan de opmerking krijgt: ja de dekking is wisselend. Wat heb ik daar aan? Wanneer gaan jullie echt daadwerkelijk wat ondernemen? Hoeveel meldingen hebben jullie nodig? Doordat ik nooit bereik heb, heb ik al verschillende belangrijke telefoontjes gemist. Fijn hoor als je druk aan het solliciteren bent!
Ik hoop dat jullie er heel snel wat aan gaan doen, anders stap ik over op een andere provider!
Melle

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Eeg fijn dat jullie reageren op mijn opmerkingen (niet dus!). Ik krijg nu net een smsje dat ik EEN UUR geleden een oproep gemist heb. Ik heb dus een uur!!!! Geen bereik gehad. Wanneer worden de klachten nou is serieus genomen?
richveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij hetzelfde. Soms gaat de telefoon over en hoor ik verder niets of een hele slechte, maar dan ook een hele slechte, verbinding. Bellen is eigenlijk niet te doen. Ook vaak een SMS ontvangen van een gemiste oproep zonder dat de telefoon over is gegaan. Buitenshuis is het bij mij al niet veel beter, de ontvangst is minimaal. Zodra ik buiten Leimuiden kom is het bereik wel goed.
Ik heb meerdere telefoons geprobeerd maar het is met allemaal hetzelfde. Vriendin en dochter hebben beide KPN en het bereik is zeer goed! Ik zit zelf vast aan een zakelijk abonnement van m'n werk maar anders was ik allang overgestapt.

Vodafone, doe hier iets aan! Het probleem is zo te lezen al langer bekend dus waarom moet het zo lang duren!

Graag een reactie en/of een status update.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
He @richveen

Ik heb het één en ander nagekeken. De storing die er geweest is, is nog altijd opgelost. Het punt is dat er in Leimuiden niet overal optimale 3G dekking is. Dit komt niet door een storing. Het kan dus zijn dat jij in het gebied woont waar deze situatie zich voordoet.

Ik durf niet te zeggen of er op korte termijn zal worden uitgebreid met extra capaciteit. Het plaatsen van een nieuwe mast is een zeer complex proces, waarbij er bijvoorbeeld veel tijd moet worden besteed aan het aanvragen van vergunningen enzovoort.

Om op je thuislocatie toch voldoende 3G bereik te ontvangen, zou je SignaalPlus kunnen aanschaffen. Het is namelijk zo dat we niet altijd en overal 3G kunnen garanderen, mede door bijvoorbeeld omgevingsfactoren. Wellicht biedt SignaalPlus je toch een oplossing.
Melle

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is helemaal mooi! Op mijn berichtjes krijg ik geen reactie en de persoon onder mij krijgt wel reactie. En ik vind het ech apart dat er gezegd word dat het plaatsen van een nieuwe paal zeer complex is wat niet zomaar kan, terwijl er tegen mij via facebook gezegd werd dat er een nieuwe paal in de planning staan. Jullie spreken elkaar dus heel erg tegen. Ook wordt er gezegd dat het kan dat je precies woont op een plek waas de 3g wat slecht is, nou dan moet die plek echt ter grootte van ons hele dorp zijn!
En ik vind het helemaal belachelijk dat ik iets moet KOPEN om binnenshuis een beter bereik te hebben. Ik betaal jullie voor bereik, dan ga ik daar toch niet nog meer voor neerleggen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Melle,

Het Forum is bedoeld voor en door klanten, je ontvangt daarom niet altijd een persoonlijke reactie.

Wanneer er is aangegeven dat er een nieuwe mast in de planning staat kan het nog altijd lang duren voordat deze er daadwerkelijk staat. Dit is en blijft helaas een zeer complex en ook onzeker proces. Je betaalt bij ons niet apart voor 3G netwerk, het is daarom niet altijd te garanderen dat je ook daadwerkelijk 3G-netwerk ontvangt.
Melle

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap wel dat er geen 3g gegarandeerd kan worden. Maar ik begrijp gewoon niet waarom ik gewoon uren lang helemaal geen bereik heb. Er staat dan continu alleen noodoproepen in mijn scherm. Het gaat mij niet eens om het internet, maar gewoon om het bellen. Het is toch belachelijk dat ik niet gewoon even kan bellen als ik dat wil? Vorig jaar is er rond oktober/november op de tuinderij een gebouw gesloopt dat heel dicht bij een paal stond. Wij (een aantal dorpsgenoten en ik) denken dat deze paal een opdonder gekregen heeft of iets dergelijks. Kan er niet gewoon een monteur de palen hier in het dorp controleren? Dan krijgen wij in ieder geval wel het idee dat onze klachten serieus genomen worden.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melle ,

Ik snap dat je gek wordt van de situatie. Geen bereik hebben is het meest vervelende wat je kan overkomen.
Uiteraard snap ik dat bellen je top prioriteit heeft. Want stel er gebeurd iets, dan wil je altijd kunnen bellen.

Laten we het volgende even proberen om het probleem "Tijdelijk" de baas te kunnen wezen.
1. Open je toetensbord om iemand te bellen
2. Typ: *#*#4636#*#*
3. Ga naar telefooninfo (Wees uiterst voorzichtig in dit scherm!)
4. onder voorkeursnetwerktype instellen (noteer op een blaadje wat hier stond, zodat je altijd terug kan. Vermoedelijk: WCDMA preferred).
5. verander dit in GSM only.
6. Ga aub niet verder prutsen in dit menu

Hopelijk kan je nu weer bellen / smsen. 😄

Oke, nu even concreet over die mast. Er is inderdaad een storing in die mast, zoals op facebook al aangegeven is aan je. Want het kan maar zo dat die mast een opdonder heeft gehad. Dit kan alleen niet binnen een dag vervangen worden, dit moet u snappen. Hier moeten eerst veel vergunningen voor geregeld worden. U kent het wel; dat zakelijk gedoe. Daarom wordt er hier gezegd; het is uiterst complex, en wij kunnen niet binnen een dag het oplossen.

richveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo NetwerkFreak,

er is dus wel degelijk iets met de mast, dat we heel slecht bereik hebben wordt dus door jullie erkend. Jij geeft aan dat een mast niet meteen vervangen kan worden ivm het 'zakelijke gedoe'. Snap ik helemaal maar nu is mijn vraag is: Is dat 'zakelijke gedoe' al in gang gezet?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic