Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nanosim - Iphone 5

Hi allemaal,

De Iphone 5 is gepresenteerd, hij komt 28 september op de markt, iedereen is benieuwd en wil zoveel mogelijk erover weten.
De specs zijn bekend, zo ook dat dit toestel een nieuwe soort simkaart zal hebben, een nanosim.
Dit hebben wij een tijdje geleden ook al gecommuniceerd hier op het forum: Newsflash: van microsim naar nanosim

Nu krijgen we heel veel vragen binnen over deze nieuwe simkaart m.b.t. beschikbaarheid, prijs, datums etc. Hier kunnen we op dit moment echter nog vrij weinig over zeggen, zoals ik al eerder zei, Iphone launch mysterie-gehalte....

Wat we wel kunnen meedelen is dat als de Iphone 5 beschikbaar is, Vodafone de nanosim voor de iPhone 5 dan direct zal meeleveren bij aankoop. De simkaart zal enkel beschikbaar zijn voor de iPhone5 gebruiker, bestaande abonnees die overstappen naar een iPhone5 kunnen een SIM wissel aanvragen.


(20/09/2012) Update:

Vanaf a.s. zaterdag zal het mogelijk zijn om via de klantenservice of via de winkels een simwissel met een nanosim uit te voeren.
Dit is bijna een week eerder dan in eerste instantie gepland.

Wil jij in de winkel je sim omwisselen voor een nanosim? Dat kan! Maar echt pas vanaf zaterdag in één van onze Vodafone filialen, bij Belcompany of via derde kanalen. In de winkels zullen echter en alleen maar op vertoon van jouw los gekochte Iphone 5 nanosims worden aangeboden.

Ook via de klantenservice zullen voor zaterdag geen nanosims worden uitgestuurd. Daarnaast willen we jullie verzoeken, alleen een simkaart aan te vragen als je de Iphone 5 al daadwerkelijk hebt. De voorraad is beperkt!

Let op: Probeer geen nanosim te bemachtigen voor zaterdag, of zonder Iphone 5; dat zijn de duidelijke voorwaarden. Contact opnemen met de klantenservice met betrekking tot de nanosim heeft op dit moment ook geen effect. ZIj zullen geen nanosims uitsturen voor zaterdag en daarnaast kunnen zij ook geen extra informatie verstrekken. ALLE informatie rondom de lancering van de Iphone 5 en nanosims zal via het forum ontsloten worden.

(24/09/2012) Update:

Als je een sim-only wilt afsluiten bij Vodafone voor een Iphone 5, dan kun je dit het beste in één van onze winkels doen, expliciet vermelden dat je een nanosim nodig hebt i.v.m. de Iphone 5 en voor de volledigheid de Iphone 5 meenemen. In de winkel worden namelijk enkel nanosims uitgegeven op vertoon van de Iphone 5 of bij de verkoop van de Iphone 5 vanaf vrijdag 28 september. Waarom via een winkel dit regelen? Via internet kun je niet aangeven welke sim je nodig hebt, en er zijn nog geen speciale Iphone 5 sim-only's.


(05/10/2012) Update:

We horen van veel mensen dat ze problemen hebben met het activeren van hun nanosim.
Volg onderstaande instructie voor het activeren van je nieuwe simkaart.

Hoe activeer ik mijn nanosim?

Om je nanosim te activeren, bel je met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0800 - 1258. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Als je je nanosim online of bij een Vodafone winkel koopt, dan is de simkaart al voor je geactiveerd. Je kunt je nanosim dan gelijk gebruiken. Dit geldt niet wanneer je je abonnement verlengt. In dat geval moet de nanosim wel geactiveerd worden.
71 Reacties 71
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Edwizzle schreef:
Stevie, bedankt voor je antwoord! ga ik zeker doen, zijn daar nog weer extra kosten aan verbonden? en moet ik perse naar een Vodafone vestiging of mag het ook bij Phone House of Bel Company?
Geen extra kosten, niet bij VF winkels in ieder geval. Volgens mij kun je wel ook naar een Phone House, 100% zekerheid heb je bij een VF winkel 🙂 Enjoy!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ricos schreef:
Ik probeer al sinds jouw bericht, antwoord te krijgen via twitter en facebook. Nu 2 uur verder is het nog steeds niet gelukt om hulp te krijgen. Wellicht probeer ik het morgen weer. iig bedankt voor je hulp.
En is het al gelukt???
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie, thnx! PH doet moeilijk, dus dan maar naar een VF winkel.
Maar ik vroeg me nog af of de Nanosim nu helemaal niet is opgestuurd, of dat die nog later komt via de post?
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie schreef:
Geen extra kosten, niet bij VF winkels in ieder geval. Volgens mij kun je wel ook naar een Phone House, 100% zekerheid heb je bij een VF winkel 🙂 Enjoy!

Stevie, gisteren naar de VF-shop geweest in Hoogeveen en daar me nanosim opgehaald! Iphone werkt! 😄
Alleeen....er waren wel kosten aan verbonden ad € 11,50...nu wil ik niet zeuren, maar er zouden geen extra kosten zijn toch? 😄
Kan ik dit nog declareren ergens??
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Edwizzle schreef:
Stevie schreef:
Geen extra kosten, niet bij VF winkels in ieder geval. Volgens mij kun je wel ook naar een Phone House, 100% zekerheid heb je bij een VF winkel 🙂 Enjoy!

Stevie, gisteren naar de VF-shop geweest in Hoogeveen en daar me nanosim opgehaald! Iphone werkt! 😄
Alleeen....er waren wel kosten aan verbonden ad € 11,50...nu wil ik niet zeuren, maar er zouden geen extra kosten zijn toch? 😄
Kan ik dit nog declareren ergens??


Ga het voor je navragen! Ik kom erop terug!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Edwizzle schreef:
Stevie schreef:
Geen extra kosten, niet bij VF winkels in ieder geval. Volgens mij kun je wel ook naar een Phone House, 100% zekerheid heb je bij een VF winkel 🙂 Enjoy!

Stevie, gisteren naar de VF-shop geweest in Hoogeveen en daar me nanosim opgehaald! Iphone werkt! 😄
Alleeen....er waren wel kosten aan verbonden ad € 11,50...nu wil ik niet zeuren, maar er zouden geen extra kosten zijn toch? 😄
Kan ik dit nog declareren ergens??


Stuur me even een privébericht met je mobiele nummer. Dan kan ik dit even intern doorzetten.
Sonny

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een iPhone 5 besteld, verleninging van mijn huidige contract. Nu maak ik ook gebruik van een duosim. Blijft deze het gewoon doen wanneer ik straks mijn nieuwe telefoon ontvang en de nieuwe nanosim?
Anoeska6

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer je de nanosimkaart activeert, wordt automatisch de oude simkaart (in dit geval je duosimkaart) gedeactiveerd. Van de nanosim is geen (nog) duosimkaart beschikbaar. Wanneer we deze gaan krijgen is nog niet bekend. Wanneer je de iPhone 5 ontvang zul je het dus even met 1 simkaart moeten doen.

Groetjes,

Anoeska
nickert

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is de nanosim die geleverd word bij vodafone en een nieuwe iphone een microsim waarvan je de nanosim er nog uit moet halen?
 
Heb namelijk bij de belcompany een nanosim meegekregen(althans staat op de bon) maar deze is even groot als een microsim en past dus niet in mijn nieuwe iphone
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Nickert,

Het lijkt erop dat je een micro-simkaart hebt meegekregen in plaats van een nano-simkaart. Ik raad je aan om even terug te gaan langs de Belcompany of de Vodafone winkel voor de juiste simkaart.
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
nickert schreef:
is de nanosim die geleverd word bij vodafone en een nieuwe iphone een microsim waarvan je de nanosim er nog uit moet halen?
 
Heb namelijk bij de belcompany een nanosim meegekregen(althans staat op de bon) maar deze is even groot als een microsim en past dus niet in mijn nieuwe iphone
Bij de iPhone 5 zit vanuit Vodafone een nanosim geleverd!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
(05/10/2012) Update:

We horen van veel mensen dat ze problemen hebben met het activeren van hun nanosim.
Volg onderstaande instructie voor het activeren van je nieuwe simkaart.

Hoe activeer ik mijn nanosim?

Om je nanosim te activeren, bel je met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0800 - 1258. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Als je je nanosim online of bij een Vodafone winkel koopt, dan is de simkaart al voor je geactiveerd. Je kunt je nanosim dan gelijk gebruiken. Dit geldt niet wanneer je je abonnement verlengt. In dat geval moet de nanosim wel geactiveerd worden.
Sonny

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
zijn duosimkaarten dat identiek aan elkaar? Daar zou ik behoorlijk van balen namleijk, ik gebruik mijn tweede simkaart namelijk veelvuldig. 
momelgar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 Gebruik nu Iphone 3 maar net een Iphone 4 gekocht. How kan ik een nano sim ontvangen? 
 
alvast bedankt 
 
momelgar
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Je heb voor een iPhone 4 een microsim nodig, geen nanosim. 🙂
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
momelgar schreef:
Gebruik nu Iphone 3 maar net een Iphone 4 gekocht. How kan ik een nano sim ontvangen?

alvast bedankt

momelgar
Zoals Niek inderdaad aangeeft, voor een iPhone 4 heb je een microsim nodig. Een nanosim is voor de iPhone 5 enkel geschikt op dit moment. Je kunt een microsim krijgen in de Vodafone winkels of via de klantenservice. Maar het snelste is om even naar een winkel te gaan, hier kunnen ze de simkaart meteen voor je activeren.

Geef duidelijk aan dat het om een iPhone 4 gaat en niet om een 5 en dat je dus een microsim nodig hebt en geen nanosim, dit om verwarring te voorkomen en om ervoor te zorgen dat jij met de juiste sim naar huis gaat.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Sonny schreef:
zijn duosimkaarten dat identiek aan elkaar? Daar zou ik behoorlijk van balen namleijk, ik gebruik mijn tweede simkaart namelijk veelvuldig.
Jep, je kunt niet 1 van de 2 kaarten deactiveren van een duosim. Dus als er 1 gedeactiveerd word, dan worden beide gedeactiveerd. Helaas is het nu nog niet mogelijk om een nanosim in duosim "formaat" te krijgen, maar daar wordt aan gewerkt.
Tweek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
Ik krijg morgen de iphone 5, hiervoor heb ik dus de nanosim nodig. Maar nu ga ik over een aantal weken op vakantie en wil dan mijn oude 3gs meenemen. Nu is mijn vraag dus of ik een duosim kan aanvragen bij een vodafone winkel waarbij ik dan dus een gewone sim heb en een nanosim.
 
Mvg,
maarten
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Tweek schreef:
Hi,
 
Ik krijg morgen de iphone 5, hiervoor heb ik dus de nanosim nodig. Maar nu ga ik over een aantal weken op vakantie en wil dan mijn oude 3gs meenemen. Nu is mijn vraag dus of ik een duosim kan aanvragen bij een vodafone winkel waarbij ik dan dus een gewone sim heb en een nanosim.
 
Mvg,
maarten
Antwoord op jouw vraag vind je in dit draadje:
http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/werkt-mijn-oude-sim-in-combinatie-met-een-nieuwe-nanosim/td-p/32300
Tweek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, heb een vergelijkbare vraag in een ander topic gesteld:
 
 
Hi,
 
Ik krijg morgen de iphone 5, hiervoor heb ik dus de nanosim nodig. Maar nu ga ik over een aantal weken op vakantie en wil dan mijn oude 3gs meenemen. Nu is mijn vraag dus of ik een duosim kan aanvragen bij een vodafone winkel waarbij ik dan dus een gewone sim heb en een nanosim.
 
Mvg,
maarten

 
Maar dan vroeg ik mij nu af of ik, als ik straks een nano-sim haal en die activeer, of ik dan die oude gewone simkaart weer kan activeren als ik op vakantie ga, en vervolgens bij thuiskomst weer de nano-sim activeer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic