Vliegdorp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nano sim laten knippen.

Beste allen,

ik had een vraag mbt de nanosim. Ik ben een zakelijke Vodafone gebruiker met een duo sim. Een blackberry voor zakelijk gebruik en een htc voor prive. Nou is mijn htc kapot en wil ik een losse Iphone 5 in de Apple store kopen. Ik heb alleen begrepen dat de duo nano sim pakketten er nog niet zijn. Wannneer worden deze verwacht? Zelf knippen lijkt me niet handig, handig ben ik namelijk niet. Kunnen ze dit doen in een Vodafone winkel? Of ergens anders? Ik woon in Amersfoort, dus als iemand weet waar ik het kan laten doen? Graag! Of heeft wellicht iemand anders nog ideeen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet Vliegdorp. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Melvin,

Het Forum is ook 24/7 beschikbaar om vragen te stellen. Alleen mensen met een persoonlijke en specifieke vraag met betrekking tot hun gegevens worden doorverwezen naar Twitter of Facebook. Dit is een prima topic voor op het Forum, waar ook een antwoord op de vraag gegenereerd kan worden.
@Vliegdorp:
Vodafone Winkels doen dit niet. Het is heel risicovol (op eigen risico) om je simkaart te gaan knippen. Omdat een nano-sim nog dunner is als een micro-sim moet deze ook nog eens geschuurd worden. Een lastig klusje dus. Je zou in je omgeving kunnen kijken bij een winkel die ook accessoires verkoopt. Vaak hebben ze daar een tangetje waarmee ze de simkaart kunnen knippen, het risico blijft echter bestaan dat je sim kapot gaat en je een nieuwe moet kopen. Natuurlijk is dit geen ramp, een simkaart kost geen fortuin maar toch;). In ieder geval succes ermee!:)

Bekijk in context

11 Reacties 11
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Een nano sim bijknippen is niet heel erg verstandig, je kan van sim kaar twisslen in de vodafone winkel
Vliegdorp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Melvintje,

Dank voor je reactie. Dit zou geen probleem zijn, als ik geen DUO sim zou hebben. Ik heb een zakelijke duo sim. 1 voor de Blackberry voor werk, 1 voor de Iphone 5 voor prive. . Het zijn setjes die moeten worden ingeruild. En die setjes, heb ik van de Vodafone klantenservide begrepen, voorlopig nog niet beschikbaar. Dus ik vrees dat knippen van 1 van mijn sim kaarten de enige mogelijkheid is. Dus mijn vraag is: kan ik dit in een Vodafone winkel laten doen? Ik heb begrepen dat sommige winkels dit doen, maar welke? Geen idee. Wellicht dat iemand hier een antwoord op weet. Nogmaals bedankt voor je antwoord Melvintje.

Groet Vliegdorp.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Dan gaat het wat lastiger om te wisselen 😄
Voor zover ik weet doet elke vodafone winkel dit, echter weet ik dat niet zeker, wat ik jou zou willen vragen, stel deze eens via de facebook pagina van vodafone nederland.
Die zijn nog te bereiken en is voor de web crew, 

Stuur dan een link naar dit onderwerp of stel dezelfde vraag opnieuw ligt aan wat je wilt
Vliegdorp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je! Dan ga ik dit eens proberen. Ik zal van het weekend eens een Vodafone winkel binnen lopen om wat rond te vragen.

Nogmaals bedankt!
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Dat is prima, veel succes op zowel de facebook site en vodafone winkel, maar dat zal vast wel goed komen, zou zeggen stuur ook een link naar deze forum onderwerp, zodat je niet heel het verhaal opnieuw hoef te typen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Melvin,

Het Forum is ook 24/7 beschikbaar om vragen te stellen. Alleen mensen met een persoonlijke en specifieke vraag met betrekking tot hun gegevens worden doorverwezen naar Twitter of Facebook. Dit is een prima topic voor op het Forum, waar ook een antwoord op de vraag gegenereerd kan worden.
@Vliegdorp:
Vodafone Winkels doen dit niet. Het is heel risicovol (op eigen risico) om je simkaart te gaan knippen. Omdat een nano-sim nog dunner is als een micro-sim moet deze ook nog eens geschuurd worden. Een lastig klusje dus. Je zou in je omgeving kunnen kijken bij een winkel die ook accessoires verkoopt. Vaak hebben ze daar een tangetje waarmee ze de simkaart kunnen knippen, het risico blijft echter bestaan dat je sim kapot gaat en je een nieuwe moet kopen. Natuurlijk is dit geen ramp, een simkaart kost geen fortuin maar toch;). In ieder geval succes ermee!:)
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Annebelle

Het forum is inderdaad 24/7 beschikbaar voor klanten maar de moderators echter niet(s'avonds), op facebook gaat dat veel sneller, hetzelfde verhaal zei ik ook al tegen Stevie
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Melvin,

Ook het forum monitoren wij 24/7, dit verschilt dus niets van Facebook of Twitter. Wat wel verschilt is het type vragen die je kunt stellen op het forum. Dit zijn algemene vragen, waarbij géén persoonlijke klantgegevens nodig zijn. Zoals de vraag in dit Topic bijvoorbeeld.

Laten we afspreken dat wij als moderator klanten doorverwijzen als dat nodig is. Ondertussen kun jij doorgaan met het delen van alle informatie die je rijk bent, waarvoor we je zeker dankbaar zijn en je ook van anderen beloningen voor zult krijgen in de vorm van kudo's. Zo is het forum bedoeld, en we vinden het belangrijk dat dit gehandhaafd blijft;).
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Oke Annebelle Dan maken we samen die afspraak, probeer wel zo snel mogelijk iemand door te verwijzen wanneer dit nodig is. dat maakt hun blij en krijgen meer vertrouwen in Vodafone
Vliegdorp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Annebelle: dank voor je antwoord. Ik zie echter geen andere keus voor het knippen omdat Vodafone geen duo nano sim kaarten pakketten levert. Vind ik op zich vreemd, aangezien ik, denk ik, niet de enige bent die deze constructie heeft. Maar ja ik loop zaterdag eerst maar eens de Vodafone winkel binnen, we zullen zien 😉

Groet Vliegdorp.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Ben benieuwd wat ze in de winkel zeggen Vliegdorp

Hou je ons op de hoogte? andere mensen kunnen namelijk hier ook wat aan hebben
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic