TF_NL

Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De nuttigste functie van je nieuwe iPhone

ik ben al een tijdje een onvervalste android fanboy maar ik wil graag eens eerlijk gaan kijken naar de functies van de nieuwe apples. over een tijdje kan ik weer verlengen en wie weet is een iphone toch iets voor mij
 
nou zijn als ik eerlijk ben, bij android en iphone en elke willekeurige smartphone de basisfuncties eigenlijk hetzelfde. ze halen mail op, je kan er mee belle en youtube lukt ez ook allemaal wel.
 
waar ik eigenlijk naar op zoek ben is: wat vinden jullie de meest nuttige functie van je nieuwe iphone, en dan ben ik vooral geintereseerd in functies die niet zo ontzettend obvious zijn. de meer obscure functies of apps dus, die je leven wel stukken aangenamer maken.
 
heeft iemand daar voorbeelden van? ik ben bereid me te laten bekeren 😉
 
9 Reacties 9
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi TF_NL,

Het is zeker de moeite waard om even te vergelijken.

We hebben een nieuw topic over iOS 6 van Apple, wellicht kun je daar meer informatie vinden: iO6
TF_NL
topicstarter
Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
was dat nou voor antwoord SeR, de standaarddingen die daar in staan doet mijn android ook 😛
 
jij lijkt toch een applefan als ik naar je onderschrift kijk, vertel me dan eens iets over zo'n ding dat ik niet al wist en dat me over de streep kan trekken. ben oprecht nieuwsgierig want die nieuwe iphone ziet er toch wel strak uit. maar dan wil ik ook wel iets dat niet kan op mijn eigen toestel, iets nieuws
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik denk dat qua functionaliteit het verschil niet perse gemaakt zal worden.
 
Of je nu een telefoon met iOS, Android of WindowsPhone neemt: je kunt er mee bellen, SMSen, internetten, mailen en navigeren.
 
Maar al die zaken heb jijzelf natuurlijk ook al lang door.
 
Dan spelen er nog zaken mee als gevoel en smaak, daar kan niemand jou in adviseren.
 
Vervolgens hebben we de achterliggende techniek, een onderwerp wat al snel op een flamewar uit kan draaien, maar ok, een paar verschillen die ik zie: zodra er een update uitkomt voor het besturingssysteem is die update voor alle toestellen, niet zoals bij andere OSsen dat je soms 3/4 jaar wacht voor jij jouw specifieke toestel kunt updaten.
Daarnaast de "betere" controle op apps voordat ze op de nietsvermoedende gebruiker worden losgelaten. In mijn ervaring komt 60-70% van de softwareproblemen op het Android platform voort uit slecht geschreven apps.
 
En uiteindelijk de hardware: uit diverse reviews door gerenomeerde sites is inmiddels wel gebleken dat de iPhone5 rondjes rent om de huidige line-up van Samsung en HTC om even 2 voorbeelden te pakken. Maar ja, als we vier maanden verder zijn, dan doen de HTC One XXXXXXL en de Samsung Galaxy S IV Advance Superbeam dat mogelijk weer ten opzichte van de iPhone5.
Als je daar je beslissing op baseert, wacht je altijd op "the next best'en kom je nooit te een aankoop.
 
Is de iPhone5 revolutionair? Volgens mij is hij eerder evolutionair.
Is het de beste iPhone ooit? Volgens mij wel.
Is het de beste smartphone ooit? Voor mij misschien vanwege mijn persoonlijke voorkeur voor het iOS-platform, maar voor een ander misschien weer niet.
 
Kortom: lees reviews, vraag mensen die hem hebben om er even mee te kunnen spelen en vorm je eigen mening.
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
TF_NL schreef:
was dat nou voor antwoord SeR, de standaarddingen die daar in staan doet mijn android ook 😛
 
jij lijkt toch een applefan als ik naar je onderschrift kijk, vertel me dan eens iets over zo'n ding dat ik niet al wist en dat me over de streep kan trekken. ben oprecht nieuwsgierig want die nieuwe iphone ziet er toch wel strak uit. maar dan wil ik ook wel iets dat niet kan op mijn eigen toestel, iets nieuws
Bekijk het eens van de andere kant : Wat kan er niet op jouw eigen toestel, wat je wel zou willen dat het kan??
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Nou mensen, is er dan echt géén aanwijsbaar verschil?

Ik ben wel benieuwd of iemand TF-NL kan overtuigen? Dat zou een echte overwinning zijn voor de Apple Fanboys! Wie gaat de uitdaging aan?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Kom op he, laten we weer geen oorlog maken met IOS vs android, want daar komt het op aan,

Iedereen heeft zo'n zijn meningen betreft android en IOS, ikzelf ben een android fan maar ik sta neutraal, en ga me niet in deze oorlog mengen.

*opmerking verwijderd door administrator*
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
melvintje schreef:
Kom op he, laten we weer geen oorlog maken met IOS vs android, want daar komt het op aan,

Iedereen heeft zo'n zijn meningen betreft android en IOS, ikzelf ben een android fan maar ik sta neutraal, en ga me niet in deze oorlog mengen.

Sluit dit topic AUB, dit forum is niet bedoeld om je persoonlijke uitingen te plaatsen hier over een bepaalde OS
Hey Melvin,

Een oorlog moeten we er zeker niet van gaan maken :), maar ik ben wel heel benieuwd naar de verschillende meningen van mensen over de verschillende OS. Wat maakt Android zo goed, wat maakt iOS zo goed?

Het zijn natuurlijk de 2 grootste besturingssystemen in de telecomwereld op dit moment met beide die-hard fans.
Dus ik ben benieuwd of ze op een goede manier de voor- en nadelen tegen elkaar op kunnen zetten, zonder dat dit inderdaad uitdraait op een "oorlog". Dus we vragen hier juist om de meningen van de mensen over deze systemen, dus jij als Android fan, waarom Android en niet iOS bijvoorbeeld? Wat maakt Andoird voor jou zo fijn dat je dit liever gebruikt?

Door deze meningen naast elkaar te zetten, of tja op dit forum officieel onder elkaar, kunnen we zien wat de OS bieden en wat het is waardoor mensen voor een bepaalde OS kiezen. Hier hebben andere mensen die zich aan het oriënteren zijn zeker wat aan.

En nog even als side-note: op het forum mag je juist wel je persoonlijke mening plaatsen en uiten 🙂 daarom zal dit topic niet worden gesloten, want we vragen immers om jullie mening!

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Hoi stevie en de rest,

Waarom mijn keuze valt op android is dankzij de open source community, iedereen kan de roms/software aanpassen naar hun eigen wens hoe ze dit zelf willen.
Dit ook dat alle telefoons in verschillende soorten maten en specficaties te vinden is, bij Apple heb je maar 1 smartphone en je hebt totaal geen keuze's ook zijn ze duur voor wat je ervoor krijg, De bouw is wel beter van de apple telefoons
Ik moet wel zeggen dat er veel malware is in de playstore omdat deze ongecontrolleerd zijn, echter Google is bezig met een malware scanner te implenteren in de play store,
 
Je hebt dus met android keuze zat welk toestel je wilt, deze gaan van low end tot high end toestellen, echter bij apple is het zo dat het scherm ietsjes groter maken, een iets snellere processor en het is voor hun een nieuwe telefoon, nou ik vindt dat niet niet maar meer achterhaald. ga op de technologie vooruit en niet achteruit.

Iedereen staat natuurlijk vrij in welk toestel hij moet kiezen en of welke fabrikant
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
melvintje schreef:
Hoi stevie en de rest,

Waarom mijn keuze valt op android is dankzij de open source community, iedereen kan de roms/software aanpassen naar hun eigen wens hoe ze dit zelf willen.
Dit ook dat alle telefoons in verschillende soorten maten en specficaties te vinden is, bij Apple heb je maar 1 smartphone en je hebt totaal geen keuze's ook zijn ze duur voor wat je ervoor krijg, De bouw is wel beter van de apple telefoons
Ik moet wel zeggen dat er veel malware is in de playstore omdat deze ongecontrolleerd zijn, echter Google is bezig met een malware scanner te implenteren in de play store,
 
Je hebt dus met android keuze zat welk toestel je wilt, deze gaan van low end tot high end toestellen, echter bij apple is het zo dat het scherm ietsjes groter maken, een iets snellere processor en het is voor hun een nieuwe telefoon, nou ik vindt dat niet niet maar meer achterhaald. ga op de technologie vooruit en niet achteruit.

Iedereen staat natuurlijk vrij in welk toestel hij moet kiezen en of welke fabrikant
He Melvintje,
 
Ik ga een heel eind mee in je verhaal, maar wil toch wel een paar kanttekeningen plaatsen. Ik denk namelijk dat het hele open karakter (of het open source is laat ik even in het midden, daarvoor ken ik het niet goed genoeg) van Android enigszins overgewaardeerd wordt en de negatieve gevolgen ervan gebagatelliseerd worden. Ik denk namelijk dat het maar een heel erg klein deel van de community is die daadwerkelijk stoeit met de roms en de software. Het overgrote deel van de gebruikers zullen hier niet mee aan de slag gaan om de simpele reden dat het de meesten onder ons boven de pet gaat. Ik kom zelden tot nooit iemand tegen die dit a. als positief punt van Android benoemt, en dan ook b. daadwerkelijk stoeit met custom roms en software. Ik denk wat dat betreft dat de jailbreak community vergelijkbaar is, die is m.i. ook niet zo groot.
 
Dit betekent voor mij dat er dus andere redenen moeten zijn waarom Android zo groot is, en die redenen heb je ook benoemd, namelijk de veel grotere spreiding van (relatief) goedkope lowend smartphones tot de relatief dure highend smartphones waardoor een breder publiek bediend kan worden. Hebben zij dan dat open karakter nodig? Nee, denk ik niet, om eerder genoemde redenen. In feite zouden ze net zo goed een iOS toestel kunnen kopen, want ik denk echt dat het dingetje dat je als gevolg van het open karakter van Android kunt doen in iOS als gevolg van de enorme heoveelheid apps net zo goed mogelijk is. Ik denk dus echt dat het feit dat je voor veel minder geld een Android kunt kopen de hoofdreden is waarom veel mensen ervoor kiezen, en daar is niks mis mee voor de goede orde.
 
Dan geef je zelf ook aan wat het grote gevaar aan Android is. Juist door dat open karakter is de kans op malware vele malen groter. Leuk dat Google in de Playstore beter gaat controleren op malware, maar zoalng jij op heel veel andere plekken ook apps binnen kunt halen zal dat de heoveelheid malware niet echt tegen gaan. Wil overigens niet zeggen dat ik de policy van Google niet toejuich, want ik denk juist dat een veel stringentere controle noodzakelijk is om de ervaring op je toestel intact te laten blijven.
 
Kom ik weer terug bij iOS en iPhones, ja ze zijn duurder. Wat ze voor mij aantrekkelijk maken is juist die gecontroleerde omgeving met de wetenschap dat het gewoon werkt. Ik heb jarenlang lopen prutsen met DOS, Windows, Palm OS, Symbian en nog wel het een en ander waardoor ik nu zo'n zucht van verademing heb ervaren met iOS. Het werkt gewoon!!! En goed!!! Zonder dat ik weet ik hoe diep het systeem in moet om m'n sync instellingen op orde te krijgen (notoir probleem binnen windows en Palm OS), of iedere 2 weken registers op moet schonen, of zware visusscanners en firewalls moet draaien. Ik ben daar wel klaar mee. Tel daarbij op dat iOS een naadloze integratie met OSX biedt met iCloud als uitstekend virtueel platform daartussen, dan ben ik dus om. Het totaalpakket met de gebruikerservaring die daarbij hoort is voor mij onbetaalbaar geworden. Ook de veel langere ondersteuning die Apple biedt voor zijn hardware (iOS 6 draait soepel op de iPhone 4, en draait ook nog, zij het met minder functionaliteit ook nog op de iPhone 3GS, een toestel van meer dan 4 jaar oud. Van mij mag OSX dus een lekker klein aandeel blijven houden en iOS zwaar gecontroleerd blijven, houdt hackers/crackers en ander minder goedbedoelende figuren redelijk op afstand omdat het niet lonend is daar troep voor te ontwikkelen.
 
Tot slot, je moet ook niet vergeten dat waar een iPhone bij aanschaf inderdaad duurder is dan zeg een Galaxy S3, op het moment dat je je toestel tweedehands van de hand wil doen brengt deze ook veel meer op dan diezelfde Galaxy S3. Na 2 jaar gebruik mag je bij die S3 denk ik blij zijn als je er nog 25 eu voor krijgt terwijl een iPhone 4 nu nog vrolijk 200-250 eu opbrengt. Weegt toch weer op tegen die hogere aanschafprijs.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic