SvdHoff

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Multi Data Sim verwijderd na abonnement wissel

Hallo!

Hopelijk kan ik hier antwoord vinden op het volgende:

Ik ben onlangs in gegaan op het aanbod van Vodafone om mijn Red abonnement om te laten zetten naar Red Unlimited. (Ik ben in het verleden wel vaker ingegaan op voorstellen om mijn abonnement aan te passen, indien dit interessant was/is voor mij. Zonder dat ik daar functionele hinder van ondervond.)

Tot mijn verbazing kom ik er vandaag achter dat mijn MutliDataSim niet meer actief is op mijn abonnement!

Wat mij nu verbaast zijn de volgende dingen:

  1. Waarom ben ik niet op de hoogte gebracht dat ik dit zou gaan verliezen bij de wissel? Er wordt wel geadverteerd met alle voordelen, maar dit niet…. Ik ben overigens niet overgestapt omwille van de unlimited data, maar unlimited bellen naar EU nummers.
  2. Door de klantenservice wordt mij verteld dat dit niet te herstellen is omdat de dienst niet meer bestaat bij nieuwe abonnementen. Volgens mij heb ik geen nieuw abonnement, misschien technisch wel, maar de aanbieding stelde duidelijk dat ik geen veranderingen zou hebben of krijgen in mijn bestaande contract.

Hoe nu verder? Ik wil graag weer gebruik kunnen maken van mijn databundel op een MiFi router of 2e device. (Zonder hotspot...)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @SvdHoff . Welkom hier. 

Ai, wat een lastige situatie :-(. Dit is natuurlijk niet wat je voor ogen had toen je overstapte op een ander abonnement.  Zeker omdat je in het verleden andere ervaringen had. 

Wanneer je van abonnement wisselt, ga je altijd akkoord met de voorwaarden die bij het nieuwe abonnement horen. Tegenwoordig is Multi-data dus geen onderdeel meer van de mogelijkheden. Dat je hier niet pro-actief een melding of waarschuwing over hebt gekregen, dat is natuurlijk niet handig. Dat zal ik ook zeker intern meenemen als feedback, zodat dit veranderd kan worden. 
Eerder heb je dit nooit zo ervaren, omdat de verandering van abonnement toen niet een dergelijk gevolg heeft gehad, denk ik. 

Hoe dan ook verandert het de zaak helaas niet :-(. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan er niet voor zorgen dat we alsnog multi data Sim aanbieden.  
 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @SvdHoff 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje, dat is niet goed gegaan bij de adviezen van de klantenservice. Nu ben ik niet bij het gesprek geweest en kan ook niet zeggen wat er besproken is, ook juist is. Maar als jij zwart op wit hebt dat je bij het overstappen geen veranderingen hebt dan alleen UNLIMITED, dan kan je daar op terug vallen. Maar ik verwacht dat je dit niet hebt en bij het aangaan van je nieuwe abonnement, wat waarschijnlijk ook opgenomen is, zal daar, op het opgenomen deel, niet over gesproken zijn. Als het überhaupt is opgenomen, ik weet niet hoe dat gaat bij Vodafone en telefonisch afsluiten. 

Het vervelende is dat de klantenservice nu wel gelijk heeft dat ze je niet meer kunnen terug zetten naar je oude abonnement met multi simkaart. Want die zijn er niet meer en kan dus ook niet meer aangemaakt worden in het systeem. Dus dat antwoord begrijp ik wel, ook al zal elke klant denken dat het onzin is, maar technisch gezien kan het gewoon niet. 

Het advies dat je gekregen hebt is waarschijnlijk met de informatie dat je graag Unlimited wil bellen naar EU landen en dat de multi simkaart niet, of nauwelijks, is besproken. Elke klantenservice medewerkers van Vodafone weten dat de multi simkaart niet meer op een nieuw abonnement aangesloten kan worden. Dus ik verwacht dat iemand van de klantenservice en jij er daarom samen voor hebben gekozen om Unlimited te nemen en echt over te stappen.  

Nu ben ik geen medewerker van Vodafone en ik kan je niet verder helpen dan alleen de informatie die ik hierboven heb geschreven. Je kan nog wachten op iemand van Vodafone die met je mee kan kijken, maar verwacht daar niet zoveel van omdat de multi simkaart er niet meer is. Maar goed, je weet maar nooit. 

Het beste wat je kan doen is bij je profielinstellingen alle gevraagde gegevens in te vullen en dan kijkt Vodafone met je mee. 

SvdHoff
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy,

Dank voor je snelle reactie. Volledig begrijpelijk dat je denk dat ik dit telefonisch heb besproken, maar deze wijziging ben ik aangegaan op basis van een melding in de MyVodafone App (Gepersonaliseerde aanbieding). Bij de mutatie is er geen medewerker aan te pas gekomen, behalve een SMS nadat de mutatie klaar was.

Voor de duidelijkheid, ik ben blij met mijn keuze. Behalve dat ik de MultiDataSim niet meer kan gebruiken.

Wat ik niet snap is waarom ik nergens terug kan vinden dat de MultiDataSim er niet meer is, en niet zou gaan werken in de combinatie met deze mutatie. Mijn aanname is, zoals bij eerder mutaties, dat er voor een bestaande klant en contract niets veranderd in het functionele deel van het contract. Ik heb de MultiDataSim al jaren, en bij eerdere mutaties en verlengingen is dit zonder vragen en problemen mee gegaan.

Ik zal mijn profiel verder invullen en hopelijk is er een oplossing te verzinnen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oei, ik had nog de hoop dat je echt met iemand had gesproken. Nu begrijp ik dat dit geheel automatisch is gegaan. Daarom denk ik dat Vodafone hier niet zoveel meer mee kan doen. Maar je info invullen kan natuurlijk nooit kwaad. 

Ik heb overigens wel een stukje gevonden op de website van Vodafone waarop staat dat de multi data simkaart niet meer te verkrijgen is: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/sim.shtml

Het is niet meer mogelijk om Multi Data Sim te bestellen. Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten. (het laatste deel bedoelen ze bij Vodafone als je een abonnement hebt waar je deze kon gebruiken, gewoon kan blijven gebruiken - maar niet als je overstapt naar een ander abonnement vorm) 

En ik heb eens eerder hier gelezen van iemand van Vodafone dat Vodafone hiervoor had gekozen omdat er een Unlimited abonnement kwam en dan niet meer deze vorm wil aanbieden. Het blijft lastig en zal voor je duimen ?? 

SvdHoff
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:


Het is niet meer mogelijk om Multi Data Sim te bestellen. Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten. (het laatste deel bedoelen ze bij Vodafone als je een abonnement hebt waar je deze kon gebruiken, gewoon kan blijven gebruiken - maar niet als je overstapt naar een ander abonnement vorm) 

Je omschrijft nu precies het issue waar ik over val. Er staat nergens, op de link welke je mij aangeeft, dat het laatste zinnetje van jouw bovenstaande opmerking zo is.

Er staat dat een nieuwe MultiDataSim niet meer te bestellen is. Maar ik ben een bestaande klant met een bestaande MultiDataSim, en daar staat letterlijk dat ik de MultiDataSim kan blijven gebruiken.

Ik wil oprecht dat dit soort dingen geen discussie hoeven zijn, maar met deze onduidelijkheden wordt het dat dus wel.

@Energieboy In ieder geval dank voor het meedenken, ik hoop echter dat een Vodafone medewerker hier ook op kan/wil reageren.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, nee hoor, ik ga ook niet verder in discussie. Dat mag je doen met Vodafone ?? - ik laat het over aan de medewerkers van Vodafone en die zijn morgen weer online ?

Fijne avond en ik zal het blijven volgen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @SvdHoff . Welkom hier. 

Ai, wat een lastige situatie :-(. Dit is natuurlijk niet wat je voor ogen had toen je overstapte op een ander abonnement.  Zeker omdat je in het verleden andere ervaringen had. 

Wanneer je van abonnement wisselt, ga je altijd akkoord met de voorwaarden die bij het nieuwe abonnement horen. Tegenwoordig is Multi-data dus geen onderdeel meer van de mogelijkheden. Dat je hier niet pro-actief een melding of waarschuwing over hebt gekregen, dat is natuurlijk niet handig. Dat zal ik ook zeker intern meenemen als feedback, zodat dit veranderd kan worden. 
Eerder heb je dit nooit zo ervaren, omdat de verandering van abonnement toen niet een dergelijk gevolg heeft gehad, denk ik. 

Hoe dan ook verandert het de zaak helaas niet :-(. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan er niet voor zorgen dat we alsnog multi data Sim aanbieden.  
 

Verstappen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo SvdHoff,

 

is uw probleem opgelost? Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Een betaalde multi data Sim dienst welke het ineens niet meer blijkt te doen na een contract verlenging. Kan toch niet waar zijn dat Vodafone zonder fatsoenlijke toelichting of waarschuwing een dienst zomaar beëindigd. 

 

met vriendelijke groet,

 

Verstappen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic