Maikvis

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiele internet werkt niet meer

Goedemorgen,

Sinds gisteren heb ik geen mobiel internet meer nop mijn HTC one M9. Eerst hielp net nog om de telefoon opnieuw op te starten, dan had ik weer even mobiel internet. Na een poosje was dit niet meer mogelijk.
Sinds gister avond helpt ook het opnieuw opstarten van de telefoon niet meer.
Wel is het symbool van 4g of andere actief.
Via Wi-Fi geen problemen, evenals bellen, dit lukt ook.
Ik heb geen instellingen veranderd of iets dergelijks.

Wat kan dit zijn?
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Maikvis
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat wanneer ik bi netwerk instellingen 4g uitschakel, ik wel verbinding kan maken. Problemen met het 4g netwerk? Ik kan hierover niks terug vinden bij netwerk problemen in de buurt op de site...
Maikvis
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn telefoon beschikt natuurlijk over 4g, en heb hier tot aam gisteren geen problemen mee ondervonden.
Opnieuw aanmelden op netwerk heeft geen zin. Kruistest is op dit moment niet mogelijk daar ik geen extra telefoon heb met 4g ondersteuning.
Nogmaals, momenteel werkt het mobiel internet wel op 3g, en dis niet op 4g.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
is het inmiddels opgelost?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Geen reactie meer, daarom topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic