Adelbert

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel internet + Mac

Ik heb een USB-modem (mobiel internet) van Vodafone gekocht voor mijn Mac-air. Wel WiFi maar geen internet. Op een Windows machine werkt het wel. Wie kan mij helpen?
12 Reacties 12
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Adelbert

Welk merk en type modem is het?
Adelbert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone prepaid USB modem K3772
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Adelbert

Ik ken de software even niet meer uit mijn hoofd maar ergens bij de instellingen staat de APN ook wel Toegangspunt genoemd. Volgens mij staat die standaard niet of niet goed ingesteld bij de MAC OS-X versie. Er zijn 2 toegangspunten die je kunt proberen. Of zoek even in je Windows PC welke er daar actief staat.

office.vodafone.nl
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Laat nog even weten of dit de oplossing was.


By the way: Bij een Mac kun je beter een MiFi (=mobiele WiFi hotspot) nemen. Ik weet niet wanneer je hem gekocht hebt, wellicht kun je nog ruilen? Zie https://www.vodafone.nl/shop/mobiel-internet/tablet/abonnement/4g-hotspot-max150mbps-white.shtml voor meer informatie. Losprijs €69.

Adelbert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je Robert. Maar deze APN-instellingen staan goed
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Adelbert
Het blijft altijd gedoe met de Mac software... Vandaar dat de MiFi beter werkt. Is dat een optie?
Ik weet niet of je een Vodafone Red abonnement hebt? Want dan zou je een MultiSim kunnen nemen, dan krijg je een 2e datasimkaart welke je dan in die MiFi kunt doen en dan verbruik je de databundel van je Red abonnement.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Adelbert

Ik heb toch nog iets bedacht. Check even bij de netwerkvoorkeuren of het er wel zo uit ziet:


Het is een beetje gephotoshopped maar dit zijn de instellingen:
Telefoonnummer: *99#
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Adelbert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Robert. Het USB-modem staat niet bij de netwerk voorkeuren.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Adelbert

Hmm, dan weet ik het zo even ook niet meer.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Adelbert , welke APN probeer je precies? Bij datasimkaarten kun je normaal alleen office.vodafone.nl gebruiken. Live.vodafone.com zal dan niet werken. Je geeft aan: "Wel WiFi maar geen internet." bedoel je dat internet via wifi wel werkt maar via de USB-modem niet?

Probeer ook eens de laatste software. Je kunt deze downloaden via deze site.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Adelbert

We hebben geen reactie meer van je ontvangen. Betekent dit dat het uiteindelijk toch is opgelost?
Adelbert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onlangs kocht ik een mobiel usb-modem van Vodafone (z.g.n. dongel) met prepaid te goed.
Na overleg en met hulp van de leverancier, klantenservice Vodafone, Forum Vodafone en Vodafone-winkel kon ik wel wifi-, maar geen internetaansluiting op mijn Mac-air realiseren.
De leverancier heeft de dongel en de simcard terug genomen en mij alleen het aankoopbedrag van het modem terug betaald.
Inmiddels heb ik € 20,00 opgewaardeerd en kan dit tegoed dus niet meer gebruiken.
U heeft dus niet langer recht op het bel tegoed (Zie website “Kassa” van de VARA)
Ik zou ik graag van u vernemen hoe het tegoed gerestitueerd gaat worden.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Adelbert

Neem even contact op met onze klantenservice hierover. Dat is namelijk geen vraag die bestemd is voor een forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic