Stel je sluit bij Vodafone een nieuw abonnement af. Als dank krijg je van Vodafone, tot de ingang van je nieuwe abonnement, tijdelijk onbeperkt data, bellen en sms'en in NL en EU. Dit is terug te zien in de Vodafone app. Tevens staat in de app onder “Buitenland” het “block” “Alles in één wereld “ op
aan en je kunt deze
niet uitzetten tot de ingang van je nieuwe abonnement. Bij het nieuwe abonnement zit dit “block” inbegrepen. Ga je er dan logischerwijs vanuit dat dit “block“ aan staat en je er op dat moment gebruik van kunt maken? Immers staat hij
aan en zetten zij het “block”
uit bij de ingang van het nieuwe abonnement. Ik ben er vanuit gegaan dat dit het geval was, maar dit heeft geresulteerd in extra kosten buiten mijn bundel van ruim € 60,-. Navraag bij Vodafone leert dat zij er een andere logica op na houden. Even de feiten op een rijtje zetten:
- Het nieuwe abonnement is inclusief “Alles in één wereld“.
- Vodafone zet dit zelf aan en ik kan het niet uitzetten.
- Op de datum dat het nieuwe abonnement ingaat gaan zij het uitzetten, terwijl het dan juist aangezet moet worden.
- In een chat met de klantenservice zegt een medewerker dat het “block” nu aan staat, omdat het bij het nieuwe abonnement hoort en per ingang van het nieuwe abonnement op aan komt te staan. Zie fragment hieronder :
Ik: "In mijn app staan er 2 blokken onder "Buitenland": "Alles in één wereld" & "Alles in één wereld xl". De eerste is door jullie
aangezet en kan ik zelf
niet uitzetten. Deze wordt door jullie
uitgezet op 2-3-2018. Jullie wekken hiermee de schijn dat deze dus
aan staat en ik hier op dit moment gebruik van kan maken. Laat hem dan gewoon op
uit staan.
V: "Nee, hij staat op
aan, omdat
deze op 2 maart
aan gaat.
Ik: " Lekker verwarrend, je zegt het zelf al:
hij staat nu aan.
Het fragment uit de chat hierboven spreekt naar mijn mening boekdelen. Wanneer Vodafone “Alles in één wereld“ niet op
eigen houtje had
aangezet was ik er nooit vanuit gegaan hier, op dit moment, gebruik van te kunnen maken. Ik had dan ook geen extra kosten gemaakt of er zelf voor kunnen kiezen het betreffende “block” aan te zetten. Vodafone vindt het zelf logisch om bepaalde extra's die in de toekomst gaan gelden alvast in jouw app voor je aan te zetten. Kijk hier dus heel erg mee uit, want het zal resulteren in extra kosten voor jou. Als dank voor het verlengen en upgraden van jouw abonnement. Misschien moet Vodafone zijn slogan iets minder letterlijk nemen en zich beperken tot abonnementsvoorwaarden die op dit moment gelden.
“Vodafone “The Future is Exciting. Ready?”