pras

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maarssen/L​age weide Noord (Utrecht) - Opeens geen UMTS netwerk, wel gsm

Gister (2/3) ontdekte ik dat ik opeens geen UMTS netwerk verbinding meer had, maar wel GSM netwerk (postcodegebied 3542).
Bij 3G (UMTS) zie ik geen enkel streepje, bij GSM alle streepjes.

Moet ik de oorzaak hiervan in het netwerk zoeken, of in het toestel?






35 Reacties 35
Martin_vd_G

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds werkt het niet... Mijn telefoon wel, collega's niet.
Jimmy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb trouwens hetzelfde probleem sinds vorige week op postcode 3542 DP. Zodra ik de straat in loop valt alles weg. Ik heb wel gewoon signaal, maar ik kan niet meer bellen op gesprekken ontvangen. Zodra ik eind van de werkdag de straat uitga, heb ik tig voicemail berichten.
 
Wanneer wordt dit probleem opgelost?
Martin_vd_G

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De optie 2G werkt wel(hebben we ontdekt) als je na het overzetten naar 2G even naar de vliegtuigmodus schakelt. Blijkbaar is het nodig dat het toestel opnieuw contact zoekt met de gsm-mast ?
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Martin_vd_G schreef:
... Blijkbaar is het nodig dat het toestel opnieuw contact zoekt met de gsm-mast ?

Ja, er moet inderdaad even opnieuw contact met het netwerk gemaakt worden. Dus 2G werkt wel en is stabiel (dwz je kunt bellen en sms'en zonder onderbrekingen)?
Martin_vd_G

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt indaad, en is stabiel. Zover ik nu begrijp zijn ze hier in de buurt de boel aan het upgraden naar 4G... Opzich geen problemen mee, ook niet erg dat mobiel internet het dan niet doet. Maar wat wel vervelend is dat je ineens niet kan bellen/gebeld worden. En dit zonder een melding op de Vodafone site of zo. En als dit voor een uurtje zou zijn is dat ook niet zo erg, maar dit is al dagen zo. Kortom: slecht gecommuniceerd. Wellicht dat jullie dit in de toekomst wat beter kunnen communiceren, dat zou een hoop gedoe voorkomen 🙂
 
Dank voor het meedenken en snel reageren op de vragen/opmerkingen, dat is iets wat jullie zeker goed doen!!
pras
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2G (GSM) heeft altijd gewerkt, met 3G heb ik nu net ook weer bereik, wat ik sinds 1.3 niet meer had. Nu hopen dat het zo blijft, ik heb wat posts gelezen van mensen bij wie het bereik varieerde.
 
Maar voorlopig is het were beter dan het sinds 13 was.
 
Met vriendelijke groet,
 
Peter
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Martin_vd_G schreef:
Het werkt indaad, en is stabiel. Zover ik nu begrijp zijn ze hier in de buurt de boel aan het upgraden naar 4G... Opzich geen problemen mee, ook niet erg dat mobiel internet het dan niet doet. Maar wat wel vervelend is dat je ineens niet kan bellen/gebeld worden. En dit zonder een melding op de Vodafone site of zo. En als dit voor een uurtje zou zijn is dat ook niet zo erg, maar dit is al dagen zo. Kortom: slecht gecommuniceerd. Wellicht dat jullie dit in de toekomst wat beter kunnen communiceren, dat zou een hoop gedoe voorkomen 🙂

Dank voor het meedenken en snel reageren op de vragen/opmerkingen, dat is iets wat jullie zeker goed doen!!
Mooi mooi mooi! Dat is in elk geval een positieve draai 😄
We vermelden onze werkzaamheden zoveel mogelijk op dit forum. Jammer genoeg duren ze deze keer langer dan gepland.
Qua communicatie over storingen en werkzaamheden timmeren we hard aan de weg. Zo hebben we vandaag bijvoorbeeld een apart bord geopend mbt storingen.

Bedankt voor het compliment. Erg leuk om te horen 😄

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
pras schreef:
2G (GSM) heeft altijd gewerkt, met 3G heb ik nu net ook weer bereik, wat ik sinds 1.3 niet meer had. Nu hopen dat het zo blijft, ik heb wat posts gelezen van mensen bij wie het bereik varieerde.

Maar voorlopig is het were beter dan het sinds 13 was.

Met vriendelijke groet,

Peter

Dat klinkt al beter. Inderdaad hopen dat het zo blijft. Bedankt voor het delen op het forum 😄
Anitaa85

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel vervelend maar wij hebben ook al vanaf vrijdag 1 maart problemen met vodafone in maarssenbroek 3607  wel bereik en kunnen bellen. zodra we de zuilense ring op rijden richting maarssen kunnen we niets meer alles is dood. als we bij de paarden zijn 3602 oostwaard nog steeds geen bereik heel vervelend je kan niemand bereiken als er calamiteiten zijn moet ik eerst 5 kilometer terug rijden om te kunnen bellen. wanneer lossen jullie dit op?
 
Anita
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoihoi Anitaa85,
Ik krijg steeds meer signalen dat het weer lukt om gebruik te maken van het netwerk.
Zet je toestel anders even op 2G. Dan ben je in elk geval telefonisch bereikbaar.
Het kan ook helpen als je je telefoon even een paar minuutjes uit zet. Daarna maak je een nieuwe aanmelding op het netwerk.
pras
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem (geen UMTS, wel GSM) is op het moment van dit schrijven (7/3 20:15) weer teruggekeerd. Ik weet neit vanaf wanneer.

Met vriendelijke groet,

Peter

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Pras,

Is het inmiddels al opgelost? Ik zie geen melding van storing of werkzaamheden. Wellicht was het even een hikje? Doe nog even hetzelfde riedeltje om te testen of je nog goed op het netwerk staat: simkaart 10 minuten eruit en opnieuw starten.
Als het probleem blijft doe ik navraag 🙂
pras
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond en vanochtend waren er probelemn, reproduceerbaar door een collega met een ander toestel en ook een Vodafone abbonnement op dezelfde locatei. Ik heb toen met d etelefonische helpdeks gebeld, die wilde eerst hun bekende lijstje afwerken maar toen ik vertelde dat een collega hetzelfde probleem had ging hij tcoh maar 'de betreffende dienst' bellen en bleek er toch een storing bekend te zijn. Ook de thread in dit forum snelheid bereik 3632ER
lijkt op hetzelfde probleem te wijzen, en is ook globaal in dezelfde buurt (10km?)


Op het moment van dit schrijven heb ik inmiddels wel weer verbinding, maar gezien de recnte ervaringen ben ik bang dat ik op enig moment weer ontdek dat ik, en vele collega's met mij, weer onbereikbaar ben.


Is het toeval dat het probleem nu weer even weg is, of is er iets aan gedaan?


Met vriendelijke groet,


Peter



Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Volgens de technische specialist zijn er inderdaad weer problemen bij jullie op de mast.

Excuses voor het ongemak, er wordt hard aan gewerkt om het op te lossen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Overigens is het EDGE op kanaal 45 (en 116?) in deze regio bizar traag, volgens mij komt dat ergens uit dezelfde buurt daar. Op meerdere toestellen/abonnementen krijg ik er niet meer dan 15 kbps uit geperst, en dat is als ik geluk heb, want vaak gebeurt er gewoon niks en verdwijnt het E-icoontje uit beeld omdat het netwerk overbelast is.
 
In de nacht is het merkbaar sneller, tijdens de spitstijd is het zo goed als onbruikbaar en is het zelfs soms minuten(!) wachten voordat je er een Whatsapp-berichtje uit kunt sturen.
 
3G van Vodafone is hier helaas zwakker dan dat van KPN en T-Mobile, terugvallen op EDGE gebeurt daardoor regelmatig. Probleem speelt al maanden. Misschien kan de technicus daar ook naar kijken (maar zal wel niet op te lossen zijn ivm onvoldoende kanalen/capaciteit vrij voor 2G).
Marcvoda

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wil ook de mast in regio 3553tk vragen om een check, zelfs 2g is erg slecht qua bereik, als ik daar ben krijg ik nog wel eens sms'jes van gemiste oproepen die mijn telefoon niet heeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic