Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Dank je wel voor deze update ! jammer dat jij al zolang moet wachten ! hopelijk gaan ze dit allemaal snel oplossen.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Is er dan helemaal geen 1 medewerker die bij Vodafone (logistiek afdeling) werkt die elke dag wel contact heeft met de fabrikanten die de telefoons dienen te leveren?
Vind het toch maar vreemd dat zo een groot bedrijf als Vodafone niet elke dag aan de telefoon hangt om een specifieke datum te krijgen van de levering die weer intern gecommuniceerd kan worden binnen Vodafone en zo weer uiteindelijk aan de klant doorgegeven kan worden?
Apple is een groot bedrijf, maar je kan me echt niet vertellen dat Apple tegen Vodafone zegt, jullie krijgen pas zodra wij dat bepalen en de hoeveelheid dus wacht maar af tot je ze heb, je ziet het vanzelf wel verschijnen?


jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijkbaar niet en blijkbaar zegt Apple dat wel ja
DjangoC

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op 19 september heb ik bij Mediamarkt/Typhone mijn Vodafone Red Super abbo verlenging afgesloten met een iPhone 7+ 128GB in Jet Black. Op moment van afsluiten bedroeg de levertijden "2 werkdagen".

Inmiddels zijn we meer dan 11 weken en is er nog steeds geen concrete informatie beschikbaar over de verwachte levertijd, via twitter en de klantenservice in ieder geval vernomen dat ik het toestel niet eerder kan verwachten dan week 52. Levering wordt dus opgeschoven naar 2017!

Echt een onbegrijpelijke situatie, zeker gezien de maandelijkse kosten voor het abbonement (€58) en de bijbetaling voor het toestel. KPN heeft het toestel inmiddels wel op voorraad....

Om moedeloos van te woorden.


Muisje85

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb mijn iPhone 7 + op 2 december jongstleden besteld. Toen is mij aan gegeven dat de levertijd tussen de 10 a 15 werkdagen zou gaan duren. Dat is heel wat anders dan hierboven wordt aangegeven die op precies dezelfde datum heeft besteld.
Toen hij het zei, baalde ik al, maar omdat ik meer geheugen wilt dacht ik laat ik het maar doen. Nu ik alle berichten lees word ik er wel moedeloos van.

Mijn iPhone 6 overigens ook. Door de hele dag te spieken op dit forum in de hoop eindelijk eens een positief verhaal te horen, is mijn batterij binnen no time leeg. Kom maar op met die nieuwe telefoon (liever gister dan vandaag!)
lcdvt

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat Vodafone hier doet mag gewoon niet, ik adviseer iedereen melding te maken bij: Autoriteit Consument en Markt
https://www.acm.nl/nl/
de_Sjaak

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hierbij de volledige link, denk dat velen ons ondeer dit recht vallen

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/informatie-over-de-levertermijn-van-uw-w...

Wat staat er in de wet over de levertermijn?
In de wet staat dat u een product binnen 30 dagen moet leveren. Maar u kunt een andere termijn afspreken. U moet de consument informeren over de termijn waarbinnen u het product of de dienst gaat leveren. Dit moet u doen voordat de consument bestelt.


mark1973

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot nu toe volgde ik de berichten in dit forum op een afstandje, maar ik ben er nu ook wel klaar mee. Mijn bestelling dateert van 4-11. Nog geen enkel bericht van VF.

de_Sjaak Ik heb mijn klacht ingediend.

Zou het iets kunnen bijdragen als we wat meer gezamenlijke actie ondernemen. In mijn jonge jaren bestonden nog programma's als 'Ook dat nog'. Dan schreef je een brief. Maar er zijn nog steeds consumentenprogramma's die zich wel voor ons willen inzetten, denk ik. Misschien iets via facebook, maar daar ben ik persoonlijk wat minder handig in.

Wel een voorstel voor een tweetje van 136 tekens:
@avrotrosradar Ik wacht al weken op mijn iPhone 7. @vodafoneNL weigert te communiceren hoe lang de levertijd van mijn nieuwe toestel is.

Ik zou zeggen: kopiëren en posten. Misschien dat het helpt.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Wachten is niet fijn maar dit heeft geen enkele zin. Een levering zal juridisch alleen gedekt worden voor de klant met het recht te annuleren.

Aangezien je tot de levering van het toestel altijd kan en mag annuleren is deze input zinloos.
Santvj

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice. De levering van de iPhone 7 plus 128gb black wordt uitgesteld naar 20 december. Er zijn ongveer 700 wachtenden!
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Santvj

Als dat zo is dan weet je nu al dat 20-12 niet gehaald gaat worden. Het is leveringen via fifo
er zitten 3 leverdagen tussen nu en 20-12. Dat zijn gemakshalve 250 telefoons per leverdagen.

Dat gaat never nooit gebeuren

AstridG

de tijd van relaxed blijven is inmiddels voor mij gepasseerd. To wie kan ik me wenden voor een compensatieregelingen? Het kan niet zo zijn dat vodafone hier geen blaam treft en blijft zwijgen
jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Santvj 700 wachtenden voor jou bestelling uitgeleverd wordt? En zo ja, wanneer heb jij jou bestelling dan geplaatst? Als deze info correct is geeft dat iig beetje meer inzicht. Al is het natuurlijk maar afvragen wat er waar is dat zo'n klantenservice verteld. Mijns inziens weten ze daar maar bar weinig en lopen ze normaal gesproken alleen maar een script boekje door en beginnen ze te stotteren als je van het script afwijkt....
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Santvj Mag ik weten wanneer jij jouw bestelling heb gedaan? Even voor het idee hoe ver ik in die 700 wachtende sta.
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
De klantenservice die je spreekt krijgt hun informatie van het forum. De enige die inzage heeft in leveringen en toestellen is het magazijn DP. Zij zouden kunnen aangeven op welke datum ze zijn met uitleveren. Helaas is niemand bij vodafone die contact opneemt om dat eens te verifiëren.

de leveringen zijn inmiddels niet meer op vaste dagen. Deze worden nu di tm vrij geleverd in kleine aantallen. De forum info is de letterlijke info vanuit Apple.

Ps AstridG

het is niet het wachten. Het is het totale ZWIJGEN van vodafone wat frustreert. Het is niet meer dan normaal dat je klanten informeert. Kom niet met we weten het niet. Bel DP supply en vraag welke 7 plus ze gister verstuurd hebben en wat de besteldatum was. Dan weten we in ieder geval iets meer. Het 1 telefoontje, jullie netwerk maakt het mogelijk om te bellen dus laat iemand nou eens die actie nemen.


Fyi
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
_Thomas_en AstridG

Zo te zien is het geduld bij de meeste nu wel op.
Het is tijd voor Vodafone om zichzelf te bewijzen en actie te ondernemen om hun klanten een compensatie aan te bieden en meer informatie waar iedereen hier aan toe is.

Weer een week stilte van Vodafone voorbij.. Graag zsm een nieuwe week update posten.
Santvj

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die 700 zijn vanaf oktober t/m nu. Ik heb zelf op 7 november online besteld. Dus ik verwacht ongeveer als 400ste in de rij te staan:(
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Santvj

Laten we uitgaan van 4 leverdagen per week, en 10 toestellen die binnenkomen per dag (wat optimistisch is)......

700 / 10 = 70 dagen voor men alles kan leveren. Bij positie 400 is dat dus levering op 17 januari *zucht*
Maddogsailor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@vodafone: we zouden het niet moeten doen, maar alweer smeken we om een update. Er circuleren nu datums rond van 20-12 terwijl de laatste update nog (onrealistisch) spreekt over 12-12, nog twee dagen om aan due deadline te voldoen. T
MrRayko

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Waar blijft Vodafone toch met een reactie in deze ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic